Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 3028 ggr
nyppa
0

Måltidsersättningspulver och Burn

Hej!

Igår börjar jag med Burn kapslar

http://www.svensktkosttillskott.se/kategorier/fettforbrannande/produkter_-_hoodia

och Twinfast måltidsersättningspulver

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/twinfast

För att gå ner i vikt. Gjorde en sökning i dag på prisjakt på måltidsersättningspulver och det är ju en hel jungel med dessa.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1141&o=eg_5429&rev=1#prodlista

Är det någon som kan lite om det här med pulver? Jag vill ha ett pulver som jag kan byta ut alla måltider och som jag kan köra en längre tid. Prioriterar att det är ekonomiskt före god smak men om det både är ekonomiskt och smakar gott så skadar det ju inte. Det pulvret jag har nu tog jag i vaniljsmak, då det är en av mina favoritsmaker, och det smakar helt okej.

Undrar även lite över Burn. Står att man ska ta det två ggr om dagen 30-60 min före en måltid. Men inte till vilka mål. Är tveksam om det hjälper mot mitt enorma sug. Kom gärna med tips på andra produkter som dämpar sug/aptit.

[vaargen]
0

Blandar du med vatten eller mjölk?

Billigast annars är väl naturdiet men dom smakar inte gott(tycker jag).

Burn tror jag därmot inte så mycket på…

nyppa
0

Jag har provat att blanda med både vatten och mjölk. Det smakar lite bättre med mjölk och jag känner mig mer mätt då också, kanske bara inbillning. Nackdelen om man blandar med mjölk är ju att det blir en hel del extra kalorier.

[vaargen]
0

Fast om du blandar med vatten så får du bara i dig 270kcal om dagen och det är inte alls mycket, då ligger du på självsvält/anorexia :(

Twinfast är inte tänkt att ersätta alla dagens måltider!

nyppa
0

Jo jag vet det är därför jag vill ha förslag på ett pulver som man kan byta ut alla måltider

Cawolina
0

Jag älskar Naturdiet (helt allvarligt, jag kan ha dem som godis för att jag tycker det är så gott). Absolut att blanda med mjölk (lättmjölk då, så att man går ner i vikt.

Modifast ska vara bra, men det är mer kcal i och jag tycker inte det är lika gott. Men det finns vanilj. Och det är dyrare än ND.

niloss
0

quick diet, finna att beställ på gymgrossisten.se smakar bra o blandar ut sej bra, jag tar lite mer vätska än det står den blir rätt trögflytande annars

[vaargen]
0

Jag har även provat Cambridge och där finns det både varma och kalla alternativ och många olika smaker men är lite dyrare och kostar ca 470:-/veckan

Martiiny
0

Jag har provat nutrilett och tycker att jordgubb och skogsbär smakar helt ok. Chokladen är rent ut sagt vidrig i mitt tycke. Något som också är gott att variera med är allevos Soppor. Den med thaismak tyckte jag var god. Blir typ som de där cup-of-soup!

Vad det gäller blanda med mjölk eller vatten tycker jag inte man ska lägga ner någon större energi på hur många kalorier det skiljer, Hur eller hur så äter man under 600 kcal om dagen i regel. Och det är gott och väl under det som krävs för att minska i vikt för en standard person (undantag finns)…

Lite åsikter och tyckande bara..

nyppa
0

Tack för intresasnta inlägg, klurar på att börja med LCHF igen. Vet itne om det här med pulver är min grej