Mitt beslut
Hej.
Jag är "nygammal" på iFokus men alldeles ny på denna iFokus vilken jag är väldigt glad att jag hittat.
Har drygt 20 kg som skall bort och idag är första dagen som jag går på en tre veckors soppa-diet. Jag har gått på soppa-diet tidigare och gick ner 22 kg men så fort jag slutade med dessa Soppor gick jag upp 30 kg. Nu är det en annans soppadiet där det ingår träning och gruppträffar med. Jag är övertygad om att jag skall klara det och jag har gett mig den på att jag skall hålla vikten sedan. Behöver ha "piskan på ryggen" gällande träningen och jag vill komma så långt att det blir ett behov. När jag har kommit så långt vet jag att jag klarar mig.
Hej och välkommen hit. Du kommer nog att trivas här. :D

Tack. Jag hoppas det. Om inte annat hittar man ju människor med samma problem som en själv, d.v.s. viktproblem som jag har hela mitt liv.

Har också kört Allevo tidigt i år i Januari. Men visst - förändringen är inte själva soppdieten, utan det du gör efter det. Och det är då det "riktiga" jobbet börjar. Så var noga med att gå på gruppmöten och träning och var beredd på att satsa på förändringen.
Det är alltid jobbigt att jobba med förändring för det betyder att man ska ut på okänd mark! Pepp,pepp för att du klarar detta!!! Det som är bra med VIF är att man alltid kan sätta sig och läsa och skriva och få goda råd från de andra som är med här!

Tack SaJo. Jag har aldrig kännt mig så motiverad att börja träna och se till att vikten håller den här gången. Och första dagens soppadiet har gått alldeles utmärkt. Jag stekte t.o.m. plättar "tunna pannkakor" till äldsta sonen och hans familj idag, själv satt jag och såg på då de mumsade i sig. Men visst skulle det ha varit gott men jag är bestämd.
Gruppträffar och träningstider kommer jag att se till att jag går på. Jag känner mig själv så bra att jag vet att jag behöver den piskan på ryggen men jag behöver också peppas en del. =)
Hej och välkommen hit! :)
Du har hittat helt rätt för att få motivation och peppning!
Stort lycka till och heja! ;)
Glöm inte att dela med dig av med- och motgångar så vi får ta del av din livsomställning! :)

Jadå. Jag skall hålla er underrättade. Hittills har det gått bra. Igår var ju lite jobbigt då jag var till min lillasyster tillsammans med mor och far. Vi blev bjudna på middag. De andra åt stek medan jag "sörplade" soppa. Kändes lite konstigt men det gick bra trots allt.