Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1752 ggr
[YlvaP]
0

Hur kompensera?

Jag är hos svärmisarna nu i helgen och det har blivit mera mat än vad jag brukar äta. Har ingen cykel eller våg här. Det enda jag kommer åt är att promenera men jag tycker inte att det hjälper. Känns som om jag inte får något vettigt utav en promenad, inte som att cykla hårt i 30 minuter.

Flera tips?

Imorgon skall jag inte äta så mycket som dessa dagar hittills.

Zaphix
0

Spring istället för att promenera? :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Bra tips men jag har ingen kondis att springa och får mjölksyra efter typ 50 m. Rynkar på näsan

[ingvarisbjorn]
0

Ta med dig ett par lätta vikter/0,5-liters pet-flaskor med vatten och ha som tyngder under promenaden. Eller stavar, om det finns att tillgå, vill säga.

Zaphix
0

#2: Det är inga problem, spring 50 meter, gå tills du får okej puls, spring 50 meter, gå o.s.v.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[vaargen]
0

Varför kompensera?

Alltså, jag förstår mycket väl vad du menar och känner men sådant tänk får iallafall mig in på massa ångest och dyl så varför inte bara tänka "Aj då, det här var ju inte bra, men denna gång så ska jag lära mig det och inte göra om det" och gå vidare med att äta och motionera som du gjort tidigare(visst hjälper det lite om du tar lite mindre mat i morgon men det gör mer skada om du äter för lite eller motioner för mycket)

shintaida
0

Aaah, det har ju varit/är PÅSK ju!

Då tycker/anser jag att man får LOV att hoppa över skaklarna en del!

Det har jag gjort. Godis i massor i går kväll t ex.

Men jag är inte ledsen för det. Det tar bara lite längre tid att komma ner i vikt.

Och påsken är ju över på måndag!

Men det var just PÅSKAFTON som jag hade PLANERAT att äta mycket godis, för det äter jag inte annars.

Ta det som det kommer och få ingen ångest!

LEV! Skrattande

[YlvaP]
0

INga direkta firare av storhelger så denna helg är som vilken helg som helst. Typ.

Vi åkte idag till en stort lekplats, inomhus. Fanns klätterställningar och hopptorn och liknande. Jag och barnen hade roligt och lite på en timme så var jag i full gång så jag brände säkert av flera hundra kcal.

Efteråt åt vi på McDonald´s och jag tog som vanligt sallad. Det jag inte förstår är varför jag tog läsk istället för vatten. Väl hemma tog jag tre godisbitar och det är allt.

Skall försöka att gå på en promenad senare idag.