Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2014 ggr
Ylva-Li
0

Glad Påsk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad Påsk!!
Hoppas ni får en riktigt trevlig påskhelg. Tänk på att påskens "godis" faktiskt är riktigt bra mat. Fisk i massor, ägg. Det riktiga godiset kan vi ju äta med måtta, men massvis av sill, lax och ägg, tänker iaf jag äta idag! Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Jenahbella
0

glad påsk :)

voranna
0

Glad Påsk till dej oxå!
Visst ska vi äta gott i helgen fast vi vv-ar.Har garderat med lite av deras bars till fikat för maten är inte i sej så stort problem.Ägg är jättebra mat t.ex.Min utmaning blir att hålla fingrarna från påskgodiset..men det ska gå det oxå!Klarade att låta bli jobbets jätteskålar med godis så då ska det gå hemma oxå.Förhoppningsvis hihi!

[YlvaP]
0

Glad påsk!

Är ingen firare av påsk egentligen så jag har ingen aning om vad som skall vara på borde mer än att det brukar gå åt mycket lamm här på Åland. Det ni nämner verkar vara samma som midsommarmat och kanske julmat.

Ingen godis för mig i helgen fast ögonen är sugna på det.

jobi55
0

Glad Påsk från mig oxå …här blir det ingen direkt påskmat förutom gubbens sill då som han får äta själv :)

Sen blir det helgskinka för det är magert och ägg förstås och så avocado med mager creme fraiche röra och lite svart caviar o en citronskiva till det och lite skaldjur ….en alkoholfri öl blir det att dricka till för det är bara en pp i dom

YlvaP  brukar inte äta nån specifik påskmat heller …utan det blir bara plock idag orkar liksom inte :)

Chestnut
0

Glad påsk!

Här mumsar vi på tårta Skäms. Men unnar mig det här, blir nya tag imorgon!

Påskmaten här blir marinerad fläskfile med hemgjord klyftpotatis. Firar inte påsk heller ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

Ylva-Li
0

Egentligen skulle vi inta ha nån påskmiddag, men igår ringde min mor och sa att hon hade ångrat sig. Så det blev middag hos dem idag med min ena syster och hennes 5 barn.
Men det blev varmrökt lax, sill och ägg. Mycket gott! Nån liten chokladbit till fikat. Helt ok. Lite dålig koll på pointsen, men tveksam om det överstiger mina dagliga ändå. Kan dra av några från bonusen isåfall.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

jobi55
0

Här har jag def överstigit mina dagliga med råge :) dessutom fläskade jag i mig den sista biten av pepparkakscheesecaken jag gjorde till nyår o den var lika god nu som då…fast den legat i frysen så länge…men nu finns det inget i frysen som frestar på o i morgon är en ny dag …tack o lov för att vb finns

Ylva-Li
0

#7 Hehe ja!
räknade ut pointsen efteråt, och det gick i princip precis ihop sig! Man tycker ju att man äter massvis, men det är så små portioner av allt, så i slutändan var det inte allt för många points för middagen.

Idag blir det mycket gott också. Vi har lite kallrökt lax hemma och lite sill och matjesill. Mmmm, blir god lunch och god middag!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

hamnstromskan
0

Höjdpunkten för min del med påsken har varit memma och grädde eller gräddmjölk. Men det är ju en rätt som inte är så känd i Sverige utan här i Finland och på Åland där jag bor. I år åt jag lite memma innan jag började med Xtravaganza men sen fick det räcka. Men fisk och ägg är inte helt fel. Det jag saknar mest just nu är Fiber Plus knäckebrödet. Smakar lite som popcorn men jag tycker det är så gott så man kan äta utan ngt på. Själv brukar jag sätta en skiva ost, det räcker.