Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2102 ggr
shintaida
0

Knasiga funderingar!

Jag funderar ofta på knasiga saker. Tror inte dom är logiska, men JAG tycker att dom BORDE vara det.

Nr 1:

När man steker en baconbit, rinner ju fettet ur det. Ja, vatten också, men det kan man fylla på genom att ha baconen i en soppa.

….min "logik"….eftersom jag är tjock och lägger mig i solen. Blir "varm" som ett bacon så det rinner om mig, så BORDE det ju vara fett och vatten som kommer ur mig? Obestämd För solen smälter ju fett och förångar vatten….

Nr 2:

Samma princip gäller här, om man klär sig VARMT som attan och svettas. Fettet BORDE ju smälta? Obestämd

Nr 3:

När man är ute och går, så BORDE ju fettcellerna gnida sig fortare mot varandra - bli varma - och smälta. Obestämd

Ja, det var bara 3 av mina knasiga funderingar när jag är ute och går med mina stavar….Skäms

Knäppt, eller hur? Och djuplodande…

Har Ni några sådana funderingar/tankar kring fettet som Ni bär på?

[YlvaP]
0

Japp helt knäppt. Tungan ute

[Norrbysa]
0

Fettet i kroppen är inte i samma form som fettet i en bacon-skiva och BORDE därför inte smälta.. :-)

IaMiaMaria
0

Sen så är ju  temperaturen över 100 grader då man steker en bacon bit, det utsätts inte din kropp för i solen eller då du blir varm.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Fasiken också! Gråter

Jag som känner mig som ett fett bacon som kan smälta i solen!

Ja, då får jag tänka ut annat, när jag är ute och går. *suck*

Cawolina
0

Nej men här i usa har de kommit på att man kan frysa fettceller! Det är någon spabehandling där man får ett tjockt kallt bälte på sig och det ska tydligen göra så att fettcellerna blir mindre/försvinner… :S

Men det är ju sant att man bränner fler kcal och blir av med vätska av att vara varm/kall. Man kan gå ner i vikt av att basta :P

Cawolina
0

Jag blev sugen på bacon nu :(

shintaida
0

Ät inte upp mig!! Förvånad

Jaha, då kanske man ska lägga sig i frysen en stund? *fniss*

Cawolina
0

#7 haha!

När jag gick på VVmöte sa de att man bränner kcal av att vara kall, men det är så liten skillad att det är inte värt att vara obekväm :P

Men jag väljer nog hellre lite för kall än lite för varm… ^

Zaphix
0

Fast det är väl en ganska vanlig metod hos anorektiker, att frysa för att bränna så mycket kalorier som möjligt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Helajna
0

Haha vilka knasiga och roliga idéer du har :)
Tyvärr så går ju inte detta, men i tankarna går allt ;)

Som ni säger, genom att frysa jobbar ju kroppen att hålla sig varm och där med bränner lite, men tror som sagt inte att det är värt det obekväma? Så stor skillnad kan det inte vara?

[ingvarisbjorn]
0

Jag brukar alltid önsketänka att lite fett smälter bort i bastun Tungan ute

Lite OT men jag hörde ett par snillen spekulera i gymmets bastu en gång, det var två tjejer som var övertygade om att man blev brunare efter att ha bastat: "Man blir ju varm och röd, precis som av solen!" Skrikandes