Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2442 ggr
Jenahbella
0

Nu är det dags.

Nu känner ja att de e dags att ta tag i min viktminskning.

men jag vet verkligen inte hur ja ska börja, e rädd att min motivation ska försvinna innan ja ens börjat!

funderar på att gå på nån diet, (typ nautrilett eller naturdiet) i en vecka och sedan dra ner på de till en gång om dagen.

annars e jag rätt duktig i början med att äta "rätt" men så faller ja för frästelser som pizza och massa godis.

kan tillägga att ja tycker de e extremt jobbigt att gå å träna på gym så ska väl testa å se om de räcker att gå en promenad om dagen.

om någon har några bra nybörjartips att ge mig tar ja mer än gärna emot dom, och själv bor ja i norrköping om nån i närheten kanske vill gå promenader eller peppas med mig! :)

Jenahbella
0

uppdaterar lite här även om ingen skrivit nåt. 
struntade i dieten och började träna på SATS istället :)
har nu vart där två ggr denna vecka och ska iväg igen nu.
mitt slutliga mål är att gå ner 20 kilo men mitt första mål är 10 kg, vilket ja tror ja klarar ganska lätt när ja väl kommit in i träningen.

söker fortfarande efter en tränings/pepp kompis :)

nu ska jag som sagt iväg å träna igen så ska väl ställa mig på vågen å se hur denna vecka gått ! :)

[vaargen]
0

Det är aldrig fel att träna när man kan det :)

Se bara upp att du inte tänker för mycket att nu har du tränat och kan äta det där extra…

[YlvaP]
0

Skoj med lite omväxling. För mig känns inte mina promenader att dom inte gör nånting. Nu när minstingen äntligen skall få börja på dagis så skall jag försöka att gå på gym jag med.

Kan tyvärr inte komma som träningskompis eftersom jag bor på Åland. Tungan ute

Jenahbella
0

#2 hehe ne jag satt precis å tänkte på de :) försöker tänka på att inte stoppa i mig för mkt av de goda :) 

#3 jag tycker faktiskt de e riktigt kul på gymet :)
ne åland e ju en bit bort :P hehe

kan ju uppdatera om hur de gick på gymmet idag med då, va där i 2 timmar, först blev de cykling som uppvärmning och lite spring på bandet, då testade ja faktiskt på att styrketräna lite, mest för att min rygg och axlar behöver de! sedan blev de 45 på bandet igen, puh trodde inte mina ben skulle bära mig när ja klev av där ^^
blev även en nedvarvnings promenad hem på 20 minuter med :)
så känner mig riktigt duktig idag!
nu blir de även till att städa här hemma och de e ju som ett träningspass de med :P haha

Jenahbella
0

Har sedan i onsdags då ja hade min första seriösa fräning gått ner 0,5 kilo :) och då åt ja lite mer än vanligt hemma hos mamma innan :P hehe vem kan tacka nej till mammas hemlagade fläskfilegryta? :P hehe

Helajna
0

Bra jobbat!:D
Skönt att du kommit igång med träningen! :)

Jenahbella
0

´#6 tack :D

Jenahbella
0

fasen idag har ja blivit riktigt sjuk :/ hoppas ja blir bra till söndag iaf så ja har tränat tre dagar denna vecka iaf, de e ju mitt minimum. 
typiskt att bli sjuk nu! :( :(

[vaargen]
0

*trösta*

Aldrig kul att vara sjuk, har lite ont i halsen själv och det regnar här=ingen kvällsjoggning :(

Helajna
0

#8 Neej! Vad trist :(
Bra att du har motivation att snabbt bli frisk och vara tillbaka. MEN ta det riktigt försikgit bara! Att träna för hårt efter en sjukperiod kan vara farligt, särskillt om du har något virus kvar i kroppen… att börja för tidigt att göra att det slår om och du blir sjuk igen en ännu längre tid.

Krya på dig!

Jenahbella
0

tack va söta ni är! :) ne som sagt ja hoppas de e över lika fort som de kom! :) nu har ja ätit massa vitlök och hoppas på att de försvinner över natten ! :) kanske lite mycket att hoppas på dock ;) hehe