Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1887 ggr
[tililili]
0

killarna trodde inte på mig...

Jag var hemma med  några kompisar hos en kille som jag träffade för första gången.

Han visade sig vara värsta träningskillen, multisport, så vi kom in på att prata om träning och han nämnde att han skulle gå ner i vikt. Redan liten.

Minns inte hur det kom sig men de gissade min vikt…

7-8kg fel, 7-8kg för lite..? Lite dragen som jag var så bad jag om en våg, men han hade ingen, för de trodde mig verkligen inte…

Vet inte hur jag ska tolka detta riktigt… muskler? :P

Zaphix
0

Eller så tolkar man det bara att det är mindre lätt att avgöra en persons vikt genom bara att titta på personen?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

niloss
0

folk brukar alltid gissa att jag väger 5-6 kg mindre än vad jag väger, de e jättesvårt att gissa folks vikt

[tililili]
0

visst, vet, men de vägrade acceptera när jag sa att det inte stämde…

shintaida
0

Tänk på att Ditt skelett också väger. Det väger olika på olika människor.

Mitt skelett väger 8,5 kg.

Har, just nu, 30,3 % i muskler, 37 % i fett och 45,9 % i vatten.

Skelett-tyngden ändras aldrig.

Men ju mindre fett jag får i %, desto mer får jag i vatten och muskler.

Så muskler kan det vara som Du fått och Du har kanske "kraftig" benstomme, som det heter. Det syns ju inte, men väger ändå….

[SarahOhrn]
0

Folk tror inte heller riktigt på min vikt! :)

Helajna
0

Folk trodde inte på min vikt helle förut :P

[tililili]
0

#6 förut?

varför inte nu?

Helajna
0

#7 Alltså då jag var överviktig.
Nu då jag nått målvikten kommer det visserligen inte på tal lika mycket. Men får be någon som inte vet min vikt att gissa :)

[tililili]
0

ok, näe, kan förstå att det inte kommer på tal nu då

Tror dock att det är lättare att se på ngn normalviktig person, min kompis såg och var panikslagen över att jag gick ner 2kg, för hon tyckte att jag blev för smal. Det syns ju mkt mer då om man går upp eller ner.

Helajna
0

#9 Jo, precis. Dock så går jag ju fortfarande ned av någon anledning.. vilket många påpekar att "nu får det räcka". Men inte någon gissning på viktten just :)

giffan
0

Jag har alltid vägt mycket, även då jag varit smal. Kraftig benstomme har alla sagt.

jag är ca 175cm och som minst har jag vägt någonstans mellan 60-65 kg (alltså i "vuxen" ålder) och aldrig att någon har trott på min vikt. Alla har trott att jag väger mindre. Men många glömer att jag är lång och som sagt, skelettet väger ju en del.

#4 Hur kan man kolla vad skelettet väger?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus