Lite ned och lite upp
2 veckor sen sista vägningen på VV nu. Påsken tog bort en vecka och idag var hon sjuk. Tur att vi åker in för att handla samtidigt, så att det inte var en helt lönlös resa iaf.
Vägde mig dock hemma innan på wii'n. Hade gått upp 0.5kg. Bläbläblä! Nåja. Har visserligen ätit inom mina points, men för lite riktig mat och för mycket dumt.
Ny vecka, nya tag!
Åt en vv-lunch till lunch. Lax och mozarella tror jag det var. Och till middag blev det Italiensk kotlett med gremolata från VV-receptboken. Mycket gott! Ikväll tittar vi klart på Pirates of Caribean (sista delen) och då tar vi en skiva nybakat bröd, och jag tar lite fruktsallad. Hittade ananas för 9.90kr styck!
Nån som vet föresten hur en ananas ska se ut när den är mogen? Den här är rätt grön. Borde jag vänta några dagar då kanske?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Kämpa på! Lax lät gott, men det är ju tyvärr lite lurigt att passa in i studentekonomin 
Angående ananasen:
Ju vissnare själva blasten ser ut, desto mognare ananas, lärde jag mig en gång. Så när man köper ananas ska man, tvärtemot vad man kan tro, inte titta efter sådan med spretig, pigg blast! Känner man ingen doft heller så kan man gärna vänta lite, när skalet börjat dofta friskt och sött brukar den vara lagom.
(Tänk vad "ovärd" kunskap kan komma till nytta ibland ändå)
Så skönt att du inte ger upp iaf!Det blir ju så här ibland lite upp och lite ner,men som du säjer nya tag är det som gäller
Ja,har oxå hört det med blasten på ananasen som #1 säjer,sen kan man lägga den tillsammans med äpplen för att den ska mogna fortare.Men färsk ananas är verkligen mumma!Ska visst vara bra för matsmältningen oxå
Fortsatt lycka till nu,nästa vägning ska du se är minus!Pepp-pepp
Aha! Men såbra då. För jag la ananasen i en skål tillsammans med äpplen och banan!
De andra som affären hade var lite mögliga i botten. Så det blev till att ta den här var den bästa. Får låta den mogna lite först. Mums!
#1 Usch ja.. Vi är inte rika, långt ifrån. Det här är VV's egna lunch som man kan köpa på affären. 29kr tror jag den kostade.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
*Pepp pepp*
BRA! att den stod på så lite upp , det betyder att din kropp sakta men säkert anpassar sig och lär sig. En uppgång emellan åt är bara bra! och av min erfarenhet är det bara vatten och "vipps" så gick jag ned mer än det dubbla veckan efter.
Kämpa på! det här går hur bra som helst :)