Ändrat målvikten
Jag visste att detta skulle ske… Jag har varit så nöjd med min målvikt.. och att jag nått den…
Men nu när jag haft den här vikten i några månader så börjar jag känna att några kilo till skulle inte skada… Trots träning o muskler så är jag ändå mjuk här o där…
Så nu har jag sänkt min målvikt med 5 kilo och börjat gå ner igen… Siktar på att klara detta på 2 månader eller något…
Började dra ner på intaget igår. Det passade så bra eftersom jag festade ganska hårt i helgen och var bakis-illamåeende både sön och mån.. Då har jag svårt att få i mig något ändå…
Hejja mig.. Beach 2010 ska jag rocka! Så nu jobbar jag med er viktminskare igen.. 
Självklart så satsar jag på kondition samtidigt eftersom jag ska cykla vättern och simma vansbro i juli.
Ska gå från BMI 21 till 19 har jag tänkt. (Började på 25 ungefär)
Min plan…
Födointag:
Frukost: Kaffe och ägg (på bröd) eller fibergröt med kanel och bär
Lunch: Något mumsigt och lätt… inga regler.. :-)
Middag: Mycket protein och mättande…
Mellanmål: Ört- eller rött-te utan socker.
Godis: En snickers eller en näve nötter och torkad frukt.
(Tillåtet efter jag sprungit en mil)
Sen vill jag dra ner på köttintaget oxå för miljöns skull så proteiner ska jag försöka få från andra källor.
Träning varje dag:
Styrka (fokus på core och rumpa) Burpees och chin-ups i massor.
Konditionsträning (springa minst 8 km eller intervaller minst 5 km)
Spontant så låter ju inte BMI 19 så bra, inte heller att äta mindre kött hur ska du få i dig protein hade du tänkt dig?
TS: Blir det en Svensk klassiker till slut? 
#2 Det är busenkelt att få i sig allt protein man behöver helt utan kött, så jag tror nog att TS klarar sig trots att hon drar ner på intaget.
Om hon drar ner på kött protein för mijöns skull så är väl inte fisk/bönor aktuellt(om hon inte fiskar själv).
#4 Det finns ju närproducerat och miljömärkt.
Ja, så därför förstår jag inte varför TS vill minska på köttet…men det vet hon säkert själv :)
(sen är det en helt annan fråga hur miljövänligt rött-te är…)
Men det viktigaste är väl endå varför TS eftersträvar BMI 19?
Om du känner dig mjuk så lite mer styrka, mindre kondition?
Tjo.. Jag håller på och lär mig om vilken mat som är klimatsmart, har läst att kött är den värsta klimatboven följt av växthusodlade grönsaker, just nu får jag i mig den mest proteinen av ägg, bönor och linser.
Jag läser och lär mig nya saker hela tiden.
Kött kan vara okej ibland, sålänge det är ekologiskt och svenskt, men då blir det för dyrt för en student som mig. Mitt te är iaf. ekologiskt, men jag ska kolla upp det närmare.
#3 Visst blir den en klassiker. :-) Är anmäld till de sista 2 loppen.
Och angående BMI så vet jag inte om det är särskilt lågt egentligen. Det ligger ju inom normalzonen. Jag är helt enkelt inte helt nöjd med vart jag ligger just nu.
Min kropp har en tendens att fastna på en vikt om jag inte gör något drastiskt, så om jag vill gå ner (eller upp) måste jag satsa hårt.
Hur klimatsmart är det att frakta te? Även om det är odlat ekologiskt…
Försökte kolla upp det där med te och enligt den här rapporten från 2007 är kaffe, kako och te de mest klimatsmarta dryckerna. Det beror förmodligen på tillverkningsprocessen.
Dryck Kg C02/SEK
Kaffe 0,032
Te 0,023
Kakao 0,018
Juice 0,264
Läskedrycker 0,098
Mineralvatten 0,038
Mjölk 0,138
Här är en bra sida med många bra tips. Mat & Klimat
Jag är liksomdu, "klar" men inte helt nöjd. Vill få fastare kropp här och där, vilket r näsa steg. Dock tänker jag inte alls på vad vågen ska hamna på eller vilket BMI ag ska få. Bara på att komma i den formen och träna alla delar regelbundet tll sommaren. Tror det är viktigt, i alla fall för mig att inte fortsätta räkna och tänka på siffran på vågen medvetet, sern kommer den säkert att minska lite till under min träning.. men det bryr ja gmig inte så mycket om , bara jag blir nöjd:)
#10 Låter sunt.. Önskar jag kunde göra som du.. Men utan siffor blir jag inte motiverad alls.. hmm.. ska försöka att inte vara så hård på gränserna..
#8 Att frakta med båt är energieffektivt. Tycker att du är lite väl negativ?
Sedan det där med bmi 19, det ger ett jädra klipp i löpsteget att lätta ett par-tre kilo.
Ja hejja oss viktminskare som inte har så många kilon att gå ner! 
Måndag 7 km.
Tisdag latade mig o missade styrkan..
Idag onsdag blir de 10 km.
Tors.. intervaller kanske?
Matmässigt har jag tyvärr varit dåligt.. Har bara blivit frukost + en måltid o ett ägg efter löpningen och sen en kopp te på kvällen…. men jag ska försöka bättra mig och äta fler mål… är så dålig på att komma ihåg att äta när jag är singel..
Att hänga upp sig på att man ska frakta teét är bara dumt. Te väger nästan inget och köper hon ekologiskt (kanke rättvisemärkt ?
) så bidrar det bara till att fler odlingar blir ekologiska.
Och att det är rött lär ju inte spela ngn roll.
bäsat alternativet vore kansek att aldrig dricka ngt annat än vatten..?
De som skriker åt vegetarianer som äter sojabönor bör tänka efter. Djurens foder berstår oftast till största del av sojaböner och då går det åt mkt mkt mer!!
Alla tummar upp för Norrbysa
Sen kanske viktminskningen inte är lika nödvändig,
som vissa redan påpekat, men jag hoppas du har koll på vad du gör, eller att ngn i din närhet har det.
Eller både och. Det är en bra liv (livskvalitet) försäkring att ha ngn som har lite mer som håller lite koll :)
Om du ärligt trivs med det och äter tillräckligt så är träningsdosen helt ok, annars ringer det i alla varningsklockor om man sätter upp som mål att träna varje dag…
#14: …därför köper jag lokalt uppfött gräsbeteskött: smartare att ge djuren det de är skapta för att äta! Bra för djuren, naturen och oss!
jovisst, men betet skulle inte räcka om alla konsumerade så mkt kött som vi gör idag och alla djur skulle gå på grönbete
Nu har jag gått ner nästan ett kilo enligt min kompis våg.
Tyvärr så syndade jag ganska rejält igår… Först några bitar pizza hos min kompis och sen drack jag kanske 4 glas vin och 2 öl … Så idag är jag bakis och sitter och äter Ahlgrens bilar…
Sov till kl 14 och någon löpning blir det inte tal om.. Var iof på en svettig konsert och stod och hoppade i 3 timmar inatt.
Räknas det?
Har ett sånt sug nu så det är inte sant efter bakismat! men jag ska försöka hålla mig till något hyffsat nyttigt… har inte kommit på vad ännu bara.. :-P
Ska snart iväg till affären.. spännande…
Nu är mitt BMI på 20.1… 
Blev förkyld i måndags så den här veckan vågar jag inte springa..
Kör på kcal-underskott istället.