Nystart
Hej på er!
Nu har jag haft några veckor av utflippat ätande igen. Eller, inte helt utflippat, men helt klart inte alls bra. :-( Nu kör jag igång igen med att försöka bli av med dessa kilon. De har inte känts bra att släpa runt på och två saker nu i helgen gav mig en nytändning: först var vi ute på lördagskvällen och jag hittade ingenting, verkligen ingenting, som satt snyggt på mig. Hade en väldigt trevlig kväll men kände mig fet och ful hela tiden (det hjälpte ju inte att tjejen i det andra paret är 180 cm lång och drar storlek XS… På riktigt alltså). Sedan klappade en åttaåring mig på magen och sade leende att han tror att jag skall ha en bebis till (min lilleman är 15 månader…).
Så, nystart och lite nytt tänkande. Jag skall fortsätta med att inte äta efter halv nio på kvällen och att inte äta i sängen eftersom det fungerar bra! Jag skall även dra ner lite på kalorierna, eftersom en snabb uträkning nu på morgonen avslöjade att jag äter väldigt mycket mer än jag trodde… :-/ Jag tänkte en stund börja med vlcd i pulverform, men jag sansade mig: jag vet ju att det inte fungerar för min del. Så varför köra på det spåret ännu en gång?
Nåväl, ville bara uppdatera lite om mig. :-)
Ha det gott!
Många peppningar till dig. :D
hå hå ja ja… Jag har nu börjat räkna på och dra ner på mitt dagsintag. Dock ingen svält, utan helt enkelt ligga på det dagsintag som jag (enligt uträkning på nån sida) bör ligga, med hänsyn tagen till kön, ålder, aktivitet, vikt och målvikt. För min del hamnar det mellan 1900 och 2300 ckal per dygn. Kan säga att jag är van att äta BETYDLIGT mer än så. Men det skall ju inte behövas, så jag får ta några dagar av denna ovanliga hunger, tills kroppen vänjer sig.
Jag äter lite blandat nu av olika födoämnen (ingen speciell diet eller så) och byter även någon måltid mot pulver (för att det är så himla enkelt att räkna då). Fullfeta varor och inga sötningsmedel som vanligt för min del. Försöker äta mer grönsaker än jag brukar göra, för bukfyllans skull. Drar ner på spannmål i alla former. Drar ner på portionsstorleken; har hamnat långt utanför banan när det handlar om hur mycket jag tror att jag behöver äta för att bli mätt de senaste åren…
Jag kan säga att det var något av en chock att inse hur mycket jag faktiskt äter på en dag (i kcal räknat)! Inte konstigt att jag är tjock! Men nu blir det ändring! Nytt tankesätt och förhållningssätt på väg! Ny matordning och nya vnaor för kroppen att vänja sig vid.
Så, pepp efterlyses! :-)
Kram
Linda
Go go go!!! 
Pepp, pepp!!