Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 1411 ggr
keptak
0

Nystart och vattenskidor

Hej!

Jag är en snart 24-årig tjej som har ca 20 kg övervikt. Jag har, som många andra, länge velat och försökt gå ner i vikt. En gång lyckades jag gå ner va 15 kg, men det var inte på något sunt sätt och jag gick upp 10 kg igen.

Hösten och vintern som har varit mådde jag dåligt, var väldigt trött jämt och orkade inte med så mycket. Jag brydde mig inget vidare heller, och vore det inte för min pojkvän vet jag inte om jag hade stått ut.

Nu, när solen och värmen kommer fram, ökar min motivation till att röra mer på mig och äta nyttigare. Jag vet att jag kommer må bättre av det. Så nu har jag börjat med en sundare livsstil Glad.

Häromdagen när jag och min pojkvän åkte förbi sjön som vi brukar åka med båten i, såg vi att isen var helt borta. Han föreslog att vi skulle ut dagen efter och att jag skulle åka vattenskidor (vilket skulle vara väldigt kallt). Jag sa självklart nej, men tänkte att det kan vara ett av mina mål med min viktnedgång och träning. Så i sommar ska jag alltså prova på att åka vattenskidor (sen om jag kommer upp är en annan sak, men då har jag i alla fall provat, vilket jag inte har vågat innan).

Jag tycker det är ett bra mål för mig då jag aldrig har vågat testa det innan och min pojkvän är kaxig för att han är så duktig på det. Jag vill ju visa att jag också kan (för mig handlar det mest om att våga försöka). Jag är peppad! Glad

Nu till min fråga: eftersom jag är ganska otränad undrar jag om någon kan föreslå vad jag kan göra för att öka mina chanser att komma upp på vattenskidorna? Jag vill ju även gå ner i vikt, så tips på det behövs också. Just nu promenerar jag en del.

Mvh Kim