Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 11380 ggr
[Buppie]
0

Upphopp.

Är upphopp bra träning?

Hur mycket förbränner det?

Är det bra att göra 10 upphopp då och då under dagen?

[Norrbysa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mjaa.. Jo… Njaa…Ganska stor skaderisk på upphopp om du är kvinna.

Upphopp kan var ansträngande för leder och knän om man är överviktig och är du en kvinna som råkar ha försvagad bäckenbottenmuskulaturen (de musklerna som håller underlivet på plats) så kan man få framfall av upphopp om man har otur. Störst risk är om man fött barn eller slarvat med knipövningar. Värst är såklallade "Jumping Jacks" eller "saxhopp".

MEN!

Är du ung utan något jätte-övervikt, utan knäproblem och inte har fött barn… Så kör på sålänge du inte får ont i knäna! Flört

Vet inte hur mycket upphopp förbränner men jag vet att för att förbränna fett måste du höja pulsen till din fettförbränningszon.

Jag har en övning som är något vassare än upphopp. Den heter "Burpees"(upphopp plus armhävning). Den tränar styrkan i nästan hela kroppen och ökar på konditionen på samma gång. (Visas i videon.)

Jag brukar köra så många Burpees som jag orkar efter ett löp-pass och sedan vila 1 min och köra så många jag orkar igen och sen en gång till… Tills jag är helt slut!

"Plankan" kan jag oxå rekommendera som daglig träning (förbränner inte mycket med ger grym stabilitet i överkroppen och snygg hållning).

Fler roliga övningar finns på en sida jag hittade i förrgår. styrkeprogrammet.se

SaJo123
0

Jisses! Blir trött bara av se på videon! :-D

[Norrbysa]
0

#2 Ja visst är den jättehärlig! :-) Älskar den!