Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 4759 ggr
Helajna
0

Träning och fest?

Hej på er!
Nu ligger jag här i sängen mitt i natten med plugg och nagelmålande:P samt att planera morgondagen och då slog det mig…
om jag tränas hård styrka och sedan spinning imorgon och sedan går på fest 3 timmar senare… blir hela träningen meningslös då?

Bör jag vänta till nästa vecka och ge allt på de passen?
=)

Zaphix
0

Ja, träningen blir meningslös.

Men det beror väl på vad du vill ha ut av träningen, tränar du för att bli starkade så är det meningslöst, men tränar du för att bränna fett så är det inte meningslöst. Men det beror ju på hur mycket alkohol du dricker också.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

PatrikHagglund
0

Jag tror inte att träningen blir meningslös. Efter träning har kroppen mycket bättre förmåga att bygga muskler istället för fett av det man stoppar i sig. Så att gå på fest och äta mycket just efter ett träningspass borde vara mycket bättre än tvärtom, dvs att träna vid ett annat tillfälle. Visserligen blir fettförbränningen bättre efter träningspasset då man inte äter efteråt, men det borde vara effektivare att inte lagra på sig så fett från början.

voranna
0

Om du räknar på vv-vis,då har du ju tjänat aktivitetspoints..just fettförbränningen är bättre då efter passet.Alkoholens kalorier,som är många,bränner kroppen sist har jag för mej.

Men man ska ju leva oxå så hoppas du får kul på festen!Så duktig som du varit i din viknedgång så är du väl värd det,kram.

Zaphix
0

Min och Dackes blogg

Helajna
0

hmm.. svårt detta. då fettförbränningen inte längre är ett problem utan jag är ute efter att bygga muskler, och så jag nu har fått ett nytt program där jag tränar ovanligt hårt kanske det är bättre att göra mina hemma övningar idag och på börja u vecka med tre pass redan på måndag.. :)

#3 Tack :) Var mest hur min kropp får ut maximalt av träningen :)

Så jag har VÄLDIGT mycket nu med skolan, så är min tid knapp och därför hjar jag inte möjlighet att lägga in gym tid utan att det ger något ;p

[vaargen]
0

Träning är väl aldig bortskastad(om du inte blir skadad eller är övertränad)?

Zaphix
0

Fast under träning så bryter ju kroppen ned sig, och det är efter träningen som kroppen bygger upp musklerna. Så det är efter träning det är viktigt att få bra återhämtning för att kroppen ska må bra, alkohol är ingen bra återhämtning för kroppen.

Min och Dackes blogg

Helajna
0

#7 ne, precis! så jag köper att kondition kan vara okej. Men just nu då jag har syfte att BYGGA muskler och därför tränar rett hårt tror jag att det är smartare att väna till måndag..

[linda-pinda]
0

Fast all träning är väl bra träning? Att inte träna och sedan festa borde ju vara sämre än att träna och sedan festa? :-/

Zaphix
0

#8: Det skulle jag gjort iaf.

#9: Det beror helt på vad du vill ha ut av din träning, bränner fett gör du ju, konditionen bättrar du på, men bygger muskler gör du inte.

Min och Dackes blogg

Helajna
0

#10 precis. och visst, jag tränar för kondition med, men då jag spinner så gör jag det på ett sådant sätt att jag även tränar mycket styrka i ben, rumpa och bål och det i kombination med gymträningen känns det som att det är bäst att vänta.

SaJo123
0

Hellre än att hoppa över träningen borde du hoppa över festandet! :-D

Fast jag hade tränat. Då har du i alla fall en chans till att det hjälper. Om du inte vill hitta en ursäkt för att inte träna? ;-)

Lorita
0

Klart du kan träna och gå på fest men var måttlig med alkoholen………..för fest betyder väll inte supa Obestämd

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Helajna
0

Alltså, jag är ju en person som har väldigt lätt för att bli träningsnarkoman, har varit det en längre period, vilket gör att ja gmåste ha utsatta tider då jag tränar och då i samband med att jag tränar de tiderna så är det viktigt för mig att det görs bra, annars står jag på gymet och övertränar igen :S.
Nu då jag har MYCKET i skolan med en hemtenta är det ännuviktigare att den tiden jag avsätter ger mig de resultaten jag efterstvävar. Därför kom frågan upp.

Absolut inte! Men nu var det alkoholen jag syftade på, och dörför kanskte lite fel formulerat. Med den lilla alkoholintagningen jag har tycker jag helt klart att jag förtjärnar en trevlig kväll med vänner och lite vin ibland :)

SweGizmo
0

Vitt vin är det bästa man kan dricka tydligen, inte så mycket kalorier i det.

Min blogg: SweGizmo.se

Helajna
0

#15 som sagt inte kalorierna som bekimmrar mig. Men annars har jag hört tvärt om, rött, torrt vin?