minus 5,9
Sen jag fick min våg den 13 mars så har jag gått ner 5,9 kg. Två skilda perioder gick jag upp 1,5-2kg under några dagar.
Är detta okej?
Det är jättebra!
Knappt 1,2 kg i veckan. Kanske att det går lite väl fort, hur ligger du kalorimässigt? Det optimala sägs vara att gå ner 0,5-1 kg i veckan.
Med vänliga hälsningar
Chess
Försöker att vara runt eller under 1000 kcal. Men ibland kan det bli 1200 kcal.
Då ligger du för lågt. Den kassa sanningen är att det inte är hållbart att äta så lite. Försök att åtminstone ligga runt 1200-1400 kcal per dag så ska du se att du fortsätter att gå ner i vikt och kan äta mer - bli mätt. :)
Med vänliga hälsningar
Chess
Vågar tyvärr inte. Jag vet att jag är ätstörd och kämpar varje kväll då jag oftast är hungrig. Oftast blir det ingenting av det hela och jag går och lägger mig tom i magen.
Kämpar för att få en ordentlig kontakt som kan hjälpa mig.
#4 Bra att du försöker få hjälp. För i längden fungerar det inte. Du kanske kan byta ut vissa saker till lite fetare? så som fetare ost osv, så att du "omdedvetet" äter mer. till en början?
Annars är det som Chestnut säger, 0,5- 1 kg i veckan är bra.
Äter inget bröd och om jag skulle ta något så blir det något med mera proteiner så som basturökt skinka. Jag är ganska så kräsen när det gäller mat och det blir lätt samma sak varje vecka.
Jag är "fettskrämd". Har aldrig tyckt om fett för jag gillar inte smaken eller konsistensen. Har sedan jag varit liten brett smörgåsarna men ett extremt lite smör på.
Äsch nu svamlar jag på.
Idag gick jag ner 6hg. Väger varje morgon och skriver upp i mobilen. Var ute och sprang igår. Första för säsongen.
Grattis,måste kännas skönt!Jag vill inte sabba din glädje men du går ner för fort..Fett behövs oxå i kosten för kroppen att ta upp de fettlösliga vitaminerna.Gillar du te.x avocado så har du en bra fettkälla där.
Jag har aldrig smakat på avocado och jag är för feg att göra det.
avokado är underbart och bland det bästa du kan äta.