Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3006 ggr
Johannafia
0

Jag vill se resultat

Jag började träna för ungefär två månader sedan. Försöker att gå 3-4 gånger i veckan och då innehåller det både konditions och styrketräning. Har satt ihop ett tränings schema tillsammans med en instruktör.

Jag äter sällan godis eller chips. Äter hemma lagad mat. Jag jobbar cirka 2-3 gånger i veckan, då nätter. Vänt mycket på dygnet och äter då frukost ungefär mellan 12-14 på dagarna. Jag börjar dagen med fiberhavregrynsgröt utan mjölk eller socker. Ibland byter jag ut gröten mot två ägg. Äter sällan bröd och äter jag bröd så är det mörkt bröd med massor med gottiga nötter och sånt i. Jag undviker vit pasta och vanligt ris och har bytt ut det mot fullkornspasta, dinkelpasta och äter vanligt ris ibland. Jag äter 3 mål om dagen ungefär. Jag har varken bil eller åker buss utan går dit jag ska.

Varför går jag inte ner i vikt? jag tappade 2 kilo när jag började träna men nu står vikten stadigt på 82kg.. Jag har ett BMI 30. Jag vill gå ner till vikten 63kg, det jag vägde för några år sedan. Jag stirrar mig mer blind på centimeter en siffrorna på vågen, men jag tycker inte att det ser ut som att jag minskat något alls.

För 2 sommrar sedan tappade jag 10kg på två månader utan att göra något alls! Jag slutade gymnasiet och då bara rasade kilona fort! då från 85 till 75.. Nu har jag gått upp till 82 fast jag inte gjort något annorlunda.. Är det någon som har några tips?

Har någon några erfarenheter av GI metoden eller ISO dieten som kan säga lite om hur mycket ni har gått ner och berätta lite kort? Funderar på om jag ska försöka.

SweGizmo
0

har du något p medel?? p-stav är en säker källa till viktuppgång, satans verk med andra ord… jag gick upp 30 kg med p-stav på knappt 1½ år. När jag tog ut den gick jag ner nästan 5 kg på 1 mån.

Vissa p-piller och mini-piller har också den effekten, ökar suget och minskar förbränningen.

sedan kan jag bara säga en sak till, röra på sig är A och O.

:)

Min blogg: SweGizmo.se

Helajna
0

#0 Precis som du tränade jag mycket förut utan att det rörde på sig på vågen. Visade sig att jag åt för stora portioner och för sällan. Tycker att du ska lägga in två små mellan mål till dina 3 huvudmål, framförallt så att du får i dig något innan och efter träningen, då du tränar så mycket. det hjälper dig att få igång ämnesomsättningen, sedan mycket vatten!

Sen är det så som SweGizmo säger, se över ditt p-medel om du använder något för det kan avgöra, jag gick upp mina sista 10 kg antagligen på grund av det (i kombination med lite sämre matvanor).

Johannafia
0

Jag använder p-piller och jag tror också att det är dom som är boven, trotts att dom på ungdomsmottagningen nekar det. Men när jag började med dom vägde jag 63kg och har liksom gått upp 20kg efter att jag började! och då åt jag mycket mycket mer en vad jag gör nu. Jag är inte sockersugen av mig. Jag äter typ aldrig godis och kakor och sånt äter jag endast på kalas :P

Men känner inte direkt för att sluta med dom heller…

Jag upptäckte igår när jag va på gymmet att jag gått ner 4 kg sedan jag började träna och 2kg på en vecka.. så det kanske händer något nu, hoppas hoppas..

SweGizmo
0

Ja, man måste röra på sig mycket för att det ska hända något:) våra kroppar är gjorda för att röra sig, tänk på urmänniskan, våra kroppar har inte ändrats mycket sedan dess, dem rörde på sig hela tiden, jagade, letade mat, flyttade ofta osv. Även deras kost är långt ifrån våran, mycket protein, ovan-jord grönsaker och bara lite lite rötter(som innehåller kolhydrater).

Min blogg: SweGizmo.se

[YlvaP]
0

När jag var 11-12 år så fick jag p-piller för att jag hade en ohiskelig lång mens (har blödarsjukan) för att kontrollera den med andra ord.

Jag var en smal tjej i sexan och sakta men säker gick jag upp ca 20kg så det måste bara ha varit p-pillrerna.

TjockaBerta
0

Varje gång jag började med P-piller gick jag upp 10 kg. Fast då gick jag också ner i vikt igen när jag slutade med dem. Jag har sedan dess undvikit så mycket mediciner jag bara kan för jag går upp av de flesta verkar det som.

>>>Malum domesticum<<<