Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 3381 ggr
Helajna
0

Plugg stress = Kaffe o...godis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu sitter jag här med denna hemtenta…
har varit i Stockholm på dagen och fotograferat i studio. Det var oerhört roligt och nyttigt för pluggstressen!
  Men nu sitter jag här igen och har försökt komma igång sedan kl. 19. Som vanlgit kommer jag igång fram mot 22! Så blir väl till 3 tiden inatt igen..
  I stressen och framförallt trött heten faller jag tillbaka, kaffe med lite chocklad och en glass. Men jag vaknade just till och lät två bitar ligga. Visst.. jag tränar ju hårt just nu så de "försvinner" imorgon igen, men är inte sjävla godiset jag är rädd för, utan beteendet vid stress. Så Stolt att jag vaknade och stannade till nu.

Vad gör stress med er?
Hur faller ni lättast tillbaka utan att tänka?

Helajna
0

haha helt otroligt!
Satt här igen nu… bäst som det var så hade jag en av chockladbitarna jag hade från igår i munnen och blev så förvånad att jag spottade ut den på  tallriken igen :P 
.. den här gången var den i alla fall inte god!

Ylva-Li
0

#1 Låter som att kroppen och hjärnan har som vana att äta när du gör saker. ;)
Bra att du blev förvånad iaf och kunde stoppa dig själv! Vet inte om jag skulle inse det alldeles för sent.
Jag måste se till att ha regler istället. Inte ha godis hemma förutom när jag verkligen får äta. Annars blir jag sugen och vill ha. Och finns det hemma är det så mycket svårare att stoppa begäret.

Kaffe är väl isåfall bättre. ;) Iaf enligt VV. Sålänge du inte har socker i. Fast jag kör med socker iaf. Klarar inte av svart kaffe! Å andra sidan dricker jag väldigt sällan kaffe.

Otroligt fin bild!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

#2 Japp.  det stämmer! Innan VV kunde jag inte koncentrara mig utan att tugga på saker. Var helt sjukt höll på att gå i taket första tiden och då blev det mycket kaffe!
Haha.. ja, lite lustigt hur man kan reagera :P .. i vanliga fall finns det inte godis här hemma på vardagarna, men blir det kar efter helgen så.. ja, då finns det risk. 

Kaffe är för mig medicin mot sötsuget, ricker det svart eller med lite mjölk i (oftast det sistnämnad).. det gör att jag lättare får koll på sötsuget. Som tur är är jag inte heller beroende av kaffet blir inte trött, irriterad eller får ont i huvudet utan. Så kan gå dagar då jag vilar i från det, men pluggnätter och stressiga dagar måste jag ha det.

Tack! :) Var jätte kul att vara "modell för en dag" :)

voranna
0

Innan jag började på vv var jag värsta godisråttan!Nu går det bättre och bättre att låta bli ,men annars kan jag ta en bit 70%choklad.Oftast räcker det då med en bit..Det är gott till kaffet oxå.

Däremot vill jag inte gärna ha godis hemma..litar inte riktigt på mej själv ännu.VV godis isf.Sen kör jag konstant med tuggummi.Förra veckan unnade jag mej en så kallad fifi ruta till fikat,det skulle jag inte ha gjort!Fick ont i magen direkt, och så gott var det inte heller att det var värt det.Åt inte ens upp hela..Smaklökarna kanske oxå ändrar sej,

Vilket fint foto!Måste ha varit spännande..trodde du det innan din viktminskning att du skulle få stå modell?Även om man är vacker innan så kanske man inte har självförtroende att ställa sej framför kameran.Jag sticker gärna och gömmer mej när det är fotodax hihi,tyckte det räckte med passfotot nyss!

Musiken
0

Stress ar doden for min viktminskning! Slanger i mig vad som gar snabbt att laga (nudlar, pasta, take away osv). Knaprar pa godis eller dricker kaffe (med socker och gradde) non-stop for att halla koncentrationen och energinivan uppe. Gar hellre till affaren och koper godis an koper riktig mat. Ater mackor och liknande i skolan for att jag inte har ro eller tid att ata av lunchen som finns att kopa (inte for att den ar speciellt bra heller dock, men den innehaller ju lite mera naring iaf). Smatuggar pa diverse kakbitar och annat pa cafet dar jag jobbar. Huvva :(

Helajna
0

#4 Samma här. Nu är det lättare att hålla emot.. men dessa pluggtimmar alltså:S…

Jag får också ont i magen vid för mycket onytttigt nu,.. fick jag aldrig förut! så det är ju bra! Att man inte kan få i sig lika mycketm och framförallt att det inte är värt att ta för mycket ;)

TAck! Det är en oerhörd skillnad på mitt självfötroende!:D  Innan ville jag helst inte vara med på kort, nu söker jag mig till kameror ;) haha ne det är inte så heller. Men ska någon ta kort springer jag inte iväg längre utan ler och är glad :) En fantastisk känsla :)

#5 Då är du som jag :( Stress är farligt på många sätt…
Som du, så måste jag äta/dricka för att hålla motivationen vissa perioder. Visserkligen MYCKET bättre nu.. sitter och arbetar nu utan någonting till exempel. Men det sker mer "saker" utan att jag tänker då jag är stressad vilket förvånar mig. Läskigt!
Så jag har så här mycket glömer jag ofta bort att äta :( aptiten finns inte där på sammas ätt häller. Gick in och tränade idag.. på vägen kom jag på "fasiken, jag har inte ätit mer än frukost idag.. och det var 5 timmar sedan!" ..var inte speciellt hungrig… men sprang in och köpte en macka för att få  i mig något innan. Konstigt egentligen vad stress kan göra :S
Måste vara jobbigt att jobba på cafe på det sättet!:(