Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettmediciner
Läst 6471 ggr
NaimaG
0

Viktökning av medicin

Härligt när man ställer sig på vågen och ser att man ökat 6 kg i vikt pga medicinen jag tar. Nu måste jag se till att bli av med den här hisskliga förkylningen och sedan träna, kämpa med att kroppen skall ner i vikt medan medicinen vill trycka upp en.

Jag är så förbasskad på denna biverkning och det är ju ingen tillfällig medicin heller utan en medicin livet ut. Men jag ska kämpa, jag ska ner de där 6kg igen!

[YlvaP]
0

Usch. Jag fattar inte heller varför denna biverkning skall finnas. Vad är det som gör att man går upp i vikt?

NaimaG
0

Bra fråga. Jag har ingen aning.

Helajna
0

Det undrar jag med, men det beror väl mycket på vilken medicin och så? en del samlar ju upp vatten vet jag, men då är det ju inte fett som väger..

NaimaG
0

#3 Den medicin som ger mig viktökning är Mianserin Mylan, det är en oerhört stark medicin. Hade gärna inte velat ta den men jag måste, hellre det än bakom låst dörr liksom :)

papputten
0

Det kan inte vara vätska då? Man kan ju få vätskeansamling av den medicinen.  du kanske kan prata med den som skrivit ut medicinen om du kan få hjälp med det.

Zaphix
0

Känner igen det där med att gå upp i vikt av medicin.. Riktigt jobbigt. Nu äter jag bara mediciner med viktnedgång som biverkning. :)

Men prata med läkaren om det? Om den har några tips om hur du ska göra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg