Gastric by pass
För två år sedan gjorde jag en GBP-operation. då var jag 21 och vägde 140 kg.
Det var det bästa i mitt liv som jag har gjort. Jag har gått ner 40 kg med hjälp av operationen vilket satte fart på min motivation att gå ner ännu mer så jag tränade ner 35 kg till så nu har jag gått ner till 57 kg och har stannat här. idag är jag jättenöjd. Dock ska jag ta bort lite skinn på magen och det kommer bli nervöst.

Jag äter näst intill allt jag kommer åt. Jag kan äta sötsaker också. Det enda är att jag är mer eller mindre sugen på viss saker. Jag äter kanske 2 dl mat per måltid. en del saker (t.ex grönsaker) får man i sig mer av än tex kött. Jag äter som jag gjorde förr bara det att det blir mindre portioner utav allt. Men det är något jag inte tänker på längre utan det är en vana.
Jag orkar och är mycket mer aktivare nu än förr. Mitt självförtroende är högt och jag bjuder mer på mig själv som person och kan skämta och diskutera med folk jag inte känner och gillar de mig inte så kan det då kvitta. Förr så ville jag att alla skulle gilla mig för att jag inte skulle bli ensam men jag har insett att jag inte behöver tänka så längre.
Tack vare min viktnedgång så har jag också träffat den underbaraste killen jag kunde tänka mig. han stödjer mig genom allt. Han är atlet och tränar på gymmet och har fått mig att börja träna där nu också vilket jag inte vågade förr eftersom jag inte visste hur man gjorde! haha.
Så min livstil och tillvaro är förändrad. dock till det bättre!! Och om någon sitter där ute och funderar på om du ska göra operationen eller inte så kan jag säga att kör hårt! gör den om du inte orkar gå ned på något annat sätt! Det blir en livsförändring. men jag lovar. bara till det bättre! och tänk inte "men jag kommer ju inte kunna äta mer än några dl åt gången". Nej, men mat är faktiskt inte allt! Hellre äta mindre än att leva med fettma resten av mitt liv och få massa sjukdommar och inte orka göra någonting!:)

Vad härligt att höra! Grattis!
När kommer hudoperationen att bli av då? Den kommer säkert gå jättebra den med!! 

Jag är riktigt nervös för den. kirurgen sa att det är ett helvete:( Den blir av i sensommar/öst någon gång.

Vilken positiv kirurg du fått tag på 
Fast iofs, antar att det är en hel del som ska bort, men det kommer nog vara värt det i slutändan!!
Grattis, vad roligt att din viktnedgång fick så många positiva följder! Men jag säger som #5, väldigt "positiv" kirurg
. Men det är nog bättre att vara förberedd så att det inte kommer som en chock att det kan bli jobbigt.
Men jag tror att det kommer gå bra! 
Mina mamma var bland dom första i Sverige som fick göra denna operation. Hon gick ner massor. Min syrra, min bror och min bästa kompis har även gjort denna operation. Min syrra och kompis har det gott bra för men inte för min mamma och bror. Dom är ännu ganska feta.Men bror min har börjat motionera så det kanske blir bättre.
Jag skulle vilja göra denna operation för att slippa äta så mycket och gå ner massor med kilon men jag är inte överviktig nog.
Kul att det funkade på dig TS.
Och lycka till med skinnoperationen.
Grattis =D Jag blev nyfiken på hur du tränar, tex hur länge på gymmet och vad du gör där?? Hur många gånger i veckan?? =D