Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3272 ggr
Calmare
0

Kom i form till semestern!

I dagens Expressen skrivs det om Överläkaren och professorn i internmedicin vid universitetet i Linköping - Fredrik Nyström.

För att komma iform -

// ligga lågt med frukt och i stället välja protein och fett. Smör, fet yoghurt och olivolja //

[Norrbysa]
0

Och syftet med den här tråden var? :-)

Calmare
0

hmm… funkade inte länken? Glad

[YlvaP]
0

Jo länken funkade men det är ju samma skit som alltid. LCHF som det skriker om det.

[Norrbysa]
0

#2 Jo men jag undrade varför du länkade till den. Vad ville du diskutera?

jobi55
0

jag vet bara att när jag testat LCHF så ökade min vikt med 10 kg…..på ett par månader och det är det definitivt inte värt

shintaida
0

Jag kan inte kräkas efter en magmunsoperation.

Förr tålde jag majonnäs. Men efter 1 ½ år med LCHF var jag fetare och tålde inte majonnäs mer.

Så Ni kan tro att jag mådde illa och att jag nästan dreglade för att jag inte kunde kräkas!

Nä, ALDRIG mer LCHF. Är allergisk mot dess motto. "Ät fett och bli smal".

NÄR DÅ? NÄR BÖRJAR MAN GÅ NER? Obestämd

[YlvaP]
0

Jag säger samma sak. Aldrig mer LCHF.

jobi55
0

Har nu kört vv igen med gott resultat och nya programmet började 5 dec och har till idag minskat 13,4 kg :) många klagar på det nya men för mig har det funkat bra

Ylva-Li
1

Tja som jag sa tidigare. (Länkade till en stor studie) Ingen diet är bättre än någon annan. I slutändan når vi samma mål. (De har alltså då forskat om detta.) Det enda man kunde se var att lchf-folket kanske rasade fortare i vikt än andra, men i slutändan tappade man lika mycket på lika lång tid iaf. :)
Men det blir lite modernt med dessa dieter också. Så har det alltid varit och kommer nog alltid vara.

Själv hävdar jag fortfarande vänligt men bestämt, att alla vägar är bra. För själen ska må bra för att orka gå ner i vikt också. ;) Mår man inte bra av en diet, så ÄR inte den dieten den bästa, för just dig. Det finns ingen diet som är grunden bättre än någon annan. För vi är alla olika.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Calmare
0

#4 Norrbysa, jag vill inte diskutera, ville bara länka så intresserade får läsa. Glad Jag har sett ett par intervjuer med Professor Fredrik Nyströn, nu senast i vetenskapens värld tror jag det var? Han verkar inte vara helt tappad bakom mjölkvagnen direkt… Flört

Här är han intervjuad av Andreas Eenfeldt.

jobi55
0

fortfarande är kontentan att för att gå ner i vikt måste vi trots allt göra av med mer än vad vi stoppar i oss………….

Och det finns inga genvägar att ta……..

TjockaBerta
0

# 10

Det känns tröttsamt att matas med information från KiF. Vi kan gå in där själva och läsa om vi vill veta mera.

>>>Malum domesticum<<<

JigokuShoujo
0

Så det ni säger är alltså att bara för att man äter LCHF så är man inte välkommen att äsa eller göra kommentarer på detta forum? Folk äter väl det för att kunna gå ner i vikt, alltså viktminskning, vilket jag trodde detta forum var till för. Men ni kanske skulle be någon at skriva in det på er förstasida till forumet: Knaske skulle ändra namn till viktminskning med VV, pulverdieter, GI, men inte LCHF - i fokus.

Snacka om att diskriminera!!!

Trodde man kunde gå in här för att få lite tips och idéer på OLIKA sätt att gå ner på i vikt, men vissa dieter verkar visst vara tabu för vissa på det här forumet.

Han länkade till en artikel om sätt att gå ner i vikt! Hade det blivit samma ramaskri om det hade varit en länk till aftonbladets viktklubb t.ex.?

Väx upp!

[Norrbysa]
0

Det enda jag kritiserade var att tråden inte verkade ha något syfte.. Tycker det räcker med att skriva något i stil med.. Jag läste den här artikeln och tyckte den verkade intressant därför att… bla bla bla… :-)

#13 Vet att det kan bli lite hätsk stämning i vissa trådar men personligen så läser jag och värderar alla åsikter har inne.. vare sig om de kommer ifrån en LCHF:are eller inte…

Jag tror att folk här inne är aningen överkritiska till lchf-are eftersom de som upptäckt LCHF ofta är väldigt glada att kosten fungerar så bra för just dom… Och därför vill de sprida budskapet… Det kan låta lite som en religon inbland och kan bli lite väl intensivt och påtryckande…

Så länge de flesta håller sig till en saklig nivå i disskussionen och respekterar alla åsikter så kommer jag stanna kvar här.

Ylva-Li
0

#13 Du har rätt i att alla dieter är välkomna här. Det enda vi har haft problem med ibland är att just LCHF alltid hamnar i rampljuset. För att de som lyckats anser att det är den enda vägen att gå, den enda rätta (Tyvärr har jag hört just det argumentet från andra, inte just från det här forumet dock.) Och att alla andra som inte vill äta LCHF, är dumma i huvudet. Och så får det inte vara!
Alla dieter är bra. ;) Att det fungerar för många är skitbra! Och jag gläds med dem att de lyckats så bra. Men jag är inte dum i huvudet för att jag blev sjuk av att äta LCHF. Min väg kommer också fungera bra. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

JigokuShoujo
0

Saken är den att så fort man går in här och ni misstänker att någon äter enligt LCHF så blir man anti den personen på en gång. På vilket sätt respekterar man andras åsikter då? Tycker det verkar bedrivas lite sandlådediskussioner här inne väl ofta, (och oftast från samma personer). Bara för att det inte fungerade för er så kan det fungera för andra!

#15 Jag tror också att inte en och samma diet passar alla eftersom hur vi än ser på det så är vi alla olika byggda

Men hur skulle det se ut om jag varenda gång någon skrev om t.ex. VV att jag skulle kommentera att det är bara skit för det har jag provat och jag gick upp i vikt av det och mådde dåligt av det. För det är den mentaliteten ni, tyvärr, verkar ha här.

[YlvaP]
0

Visst alla dieter är välkomna men när en eller två personer skriver om det hela tiden och försöker att hjärntvätta en så är det klart att folk bli anti.

När folk frågar om dieter så berättar ju alla vad dom tycker är bra och inget mer med det och det jag märkt är att vissa personer skriver värsta skrämselprogagandan om det en eller det andra och att LCHF är den rätta så blir det fel det med. Andra kan ligga på en normal nivå och skriva vad dom tycker är bra utan att gå djupare in på det.

Frågar någon om tex VV så hoppar dom som använder sig av LCHF på dessa personer med att berätta att det är bara skit och så vidare. Personen frågade inte om LCHF och ändå får det uppslängt i ansiktet.

Därför kritiserar jag dessa personer och det står jag för. Alla har rätt till sin egen diet.

Ylva-Li
0

#16 Jag tror att de reagerar så just för att några har blivit påhoppade av just folk med lchf-diet, att de inte skulle äta rätt osv.
Nu var det dock länge sen, men det är ett känsligt ämne tyvärr. Och kanske extra känsligt för de personer som fått höra allt det från lchf-folk.

Med det menar jag inte att ALLA lchf-folk är såhär. Jag har också mött många många som visar samma respekt tillbaka.
Däremot har jag inte mött någon människa på någon annan diet, som förkastar allt annat och hävdar att just den dieten är den enda rätta.. det har jag bara mött lchf-folk göra. Tyvärr. =/ Varför det är så vet jag inte.

Hur som så är alla välkomna här! Och jag håller alltid ett vakande öga på lchf-diskussioner så de inte stormar iväg allt för mycket. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

JigokuShoujo
0

Men om du hoppar på de som äter enligt den dieten och tycker att den är skit så är ju inte du mycket bättre än vad de är

[YlvaP]
0

Jag säger bara vad jag tycker utan att hålla på och hjärntvätta andra. Jag säger emot men jag talar inte om vad folk skall äta istället vilken många lchf:are gör. Det är skillnad.

JigokuShoujo
0

Men om alla ska hålla på att säga att vissa dieter är dåliga hela tiden bara för att de själva upplevde dem dåliga för sig själv så kommer man ingen vart.

Det är skillnad på att säga emot och att bara vara negativ för sakens skull.

*suck*

JigokuShoujo
0

Hjärntvätta? På vilket sätt hjärntvättar de folk? För det är ju inte så det går till i andra dieter där de ropar ut hur bra just deras diet är.

Och att skriva Jo länken funkade men det är ju samma skit som alltid. LCHF som det skriker om det. är inte att säga emot, det är bara att vara rent negativ. Inget konstruktivt för fem öre.

Har man inget vettigt att säga så ska man inte yttra sig. Kom med något konstruktivt istället för negativitet. Vad är egentligen syftet med att yttra sig på ett sådant sätt?

alexia27
0

Håller med dig JigokuShou! bra kommentar!

Jag har följt YlvaP och Tjocka Berta i ett par trådar och dom är väldigt otrevliga i sina kommentarer mot andra medlemmar.

För egen del aldrig mer VV, fy för att svälta sig! Sen kostar det pengar för att gå och vara hungrig!

Ylva-Li
0

#23 Sånt här vill vi inte se här!
Personliga påhopp är INTE tillåtet. Har du sett nåt som du anser är "dumt" så kom till mig via pm istället.

//Ylva-Li - sajtvärd

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||