Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 3415 ggr
Zaphix
0

Bantningspiller och medicin..

Funderar på att testa alli eller liknande preparat, mest bara för att se om det går snabbare att gå ned i vikt då. Vore ju praktiskt. :)

Men kan dom preparaten vara dåliga att ta tillsammans med annan medicin? Att de tar bort effekten av annan medicin eller tvärtom?
Borde jag prata med min läkare innan jag börjar med något preparat?

Någon som har erfarenhet av hur det fungerar tillsammans med annan medicin? Dåliga eller bra erfarenheter?

Vet att det beror på vcad för medicin man tar, men jag äter lite av varje, så alla erfarenheter uppskattas! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Chestnut
0

Du bör prata med din läkare innan eller möjligen apotekspersonalen. Står ju i FASS vilka mediciner alli interagerar med men man bör dubbelkolla med någon läkemedelskunnig då det kan ha kommit nya ändringar som nite hunnit bli publicerade!

Dessa hittar jag iaf inte är bra att kombinera med alli:
Warfarin
Ciklosporin
Heparin
P-piller (kan minska effekten av dessa vid diarréer)
Levaxin
Lamotrigin och andra antiepileptiska (kan minska effekten av dessa)
Akarbos
Amiodron (vissa hjärtmediciner)

Med vänliga hälsningar
Chess

Calmare
0

Om du nu redan går ner i vikt i jämn takt varför vill du stressa på hastigheten?

Zaphix
0

#1:Okej, ja dom medicnerna äter jag inte i alla fall.
Men får väl höra på apoteket. :)

#2: För att jag saknar tålamod och vill att det går ännu snabbare.

Min och Dackes blogg

Calmare
0

Om du går ner för fort i vikt så hinner inte "huden" anpassa sig…

Zaphix
0

#4: Fast så snabbt går jag ju inte ned nu ändå.. 1,5-2 kg i veckan kanske.

Min och Dackes blogg

[vaargen]
0

1,5-2kg i veckan är snabbt…

Nina75
0

Jag säger bara CAMBRIGDE dieten….helt outstanding. Kör den nu.- Har minska 10 cm runt magen på 4 veckor och magen drar ihop sig kanon…= inget löst skinn (inte på mig i varje fall)

Kostnad 433 kr i veckan.

3 liter vatten om dagen

3 st soppor/milkshakes om dagen

DETTA VAR REN KUR

Om du vill kombinera kuren med mat så lägger du bara

till en måltid enligt tallriks modellen….så gör jag,

Tålamod men fort går det lycka till

[YlvaP]
0

När jag testade alli så åt jag antidepp (kommer inte på namnet på medicinen just nu) och Risperidon.

Det gick bra förut om att jag var hård i magen innan jag började så det tog flera dagar innan jag fick göra nummer 2 och när det väl släppte så satt jag halva kvällen på toaletten. Jag blev som många andra väldigt dålig i magen och blev lös. Jag fortsatte aldrig med dom mera. Men det gick bra i övrigt med mina mediciner.

Zaphix
0

Fast nu behövs inte bantningspiller, som en "härlig" bieffekt av en medicinökning är jag inte hungrig och har väldigt svårt att äta under de 12 timmar den verkar. Viktnedgång är ett faktum, dock även magkatarr.. Effektivt dock. :)

Min och Dackes blogg