Mått dåligt och slarvat
Nu, ett bra tag, har jag mått psykiskt dåligt. Speciellt de senaste dagarna.
Jag har slarvat med VV och tänkt att det som inte skrivs upp har inte hänt.
Jag har dock promenerat som en jädra toka, så det är nästan ett stråk efter mig på samma väg!
Det som sänkte mig än mer sist, var min MC-dress.
I söndags (25/4), så skulle vi ta en MC-tur. Jag kör ju själv.
Drog med STOR möda på mig byxorna. Kunde inte knäppa gylfen!
Av med vinterfodret i dom. Det blev bättre. Kunde knäppa gylfen, men gick som en michelingumma.
På med jackan. Den stramade och det var svårt att knäppa den.
Flåsade så mycket efter det, så jag var tvungen att ta astmaspray.
På med stövlarna. Det var lättast! Men ack vad jag svettades - OCH våndades!
Det kändes inte kul alls.
Ut och på med hjälmen.
Det var MYCKET svårt att gränsla MC:n! Fick ont i höfterna av det.
Satte mig tillrätta och fick en blackout!
Sambon sa: ta upp stödet.
Javisst - det lyser ju en lampa när det är nere! Men jag var så inne i min rädsla, så jag såg inte den!
Sambon sa: Det är bra om Du lägger i ettans växel.
Jädrar också! *svetten rann*
Så körde han iväg mot utfarten från gården.
Och jag efter.
Kunde inte få upp mitt vänstra ben, för byxorna satt för tajt!
Höll på att trilla, men klarade mig den gången. Pustade och tittade efter sambon.
Klar för ny start. Höll på att köra in i soptunnorna, men missade dom.
Det spände SÅ i mina MC-kläder så det gjorde ont i kroppen!
Vi kom till Rättvik och fikade där. Och där tog jag ur knäskydden ur byxorna för att få bättre plats.
När vi körde därifrån, blev det roligare igen.
Summa summarum:
Jag MÅSTE bruka allvar med VV.
Och det som INTE skrivs upp, hamnar på kroppen i alla fall.
Jag MÅSTE få tillbaka livslusten och gnistan. För de finns inte nu.
Jag MÅSTE hålla mattiderna och mellanmålen.
Jag MÅSTE fortsätta i mina promenadspår.
Ja, jag ville bara skriva av mig och kanske få pepp från Er och alla VV:are.
Jag är rädd för ett liv som håller på att bli alldeles för tjockt!
Bricanylen måste jag använda mer och mer.
JAG ORKAR INTE MER!! 
Du fixar det här vännen!
Vi har alla sämre dagar/perioder. Jag gick själv upp 2 veckor i rad, men sen gick jag ner det plus lite till veckan efter.
Börja om. Tänk inte bakåt och oroa dig över det du gjort fel då. Tänk såhär att "ok, nu blev det såhär en period, nu kör vi nystart".
Funderar på ditt psykiska mående. Får du nån hjälp i form av psykolog/kurator? Att bearbeta känslorna du har?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#1 Ylva-Li
Tack!
Jo, jag går hos en rörelseterapeut som jag även har som kurator/psykolog.
Våra samtal består mest av vikt-samtal.
Hon hejar på mig, nu när jag gått med i VV, för jag svalt mig innan i perioder. Men gick upp i alla fall, för jag nattåt pga mediciner då. Nu äter jag inte på nätterna mer.
Ja, imorgon blir en annan dag.
Har redan gjort matschema på VV Online och ska gå upp och äta frukost kl 6.
Men gråten sitter i halsen varje gång jag MÅSTE äta. För jag tänker; Det här går jag nog upp av. Men det är ju "godkänt" av VV!
Jag är SÅ kluven och ledsen!
Vet precis hur du tänker. Och det är farligt tänk.. Men det är noga uträknat av VV att du FÅR och SKA äta dina points per dag. För din kropp behöver äta.
Se på mig.. en vecka åt jag ingen frukost knappt lunch.. vad hände? Jo, jag gick upp i vikt.
Veckan efter åt jag frukost, lunch och middag, gick ner i vikt. Känns konstigt, men det funkar så. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Du kan klara detta! Vi har alla våra låga tider men det är inte de som betyder så mycket, det är hur vi tar oss ur de låga tiderna som betyder nått =) Är själv i en låg period med många sömnlösa nätter men jag ska ta mig ur detta och du med och vi ska göra det galant =D Nu har du ett nytt mål att kämpa mot också, att MC-kläderna ska sitta perfekt ;) Du kan klara detta och jag tror på dig *KRAMAR* pepp pepp =)
Kom igen Shintaida! Du fixar detta… gogogo!!! 
Hejar på dig shintaida! Är helt övertygad om att de där MC kläderna kommer att sitta som ett smäck innan sommaren är över! 
Deppa inte över att du har haft en dålig period utan nu tar vi nya tag!
Med vänliga hälsningar
Chess
Tack, mina vänner!
Jo, idag har jag tagit nya tag. Även om det tar emot att äta.
Grötfrukost o jordgubbar, med två små knäckebröd, bregott o salami kl 6. Vatten.
1 banan kl 8.
Grötlunch med två små råg (små fyrkantiga, hårda saker), bregott o ost 11,30. Vatten.
*Pust*, nu är det BARA mellanmål, middag och kvällsmål kvar.
Duktigt kämpat,för det har du verkligen fått gjort.Starkt av dej att inte ge upp!Tror oxå du klarar det här,och som sagt tänk inte bakåt.Det som är gjort går ändå inte göra nåt åt.Huvudsaken är vad du gör framöver och du har ju mc-dressen oxå som sporrar.Tanken på att den ska sitta skönare gör säkert att du kommer att fixa det här..lycka tillkram och *pepp-pepp*
Tack så mycket!
Ja, nu har jag kämpat mig igenom 3 huvudmål och 2 mellanmål och 1 kvällsmål.
Det blev 3 PP över dagens, men det är väl bättre än att det ligger under dagens PP?
Vattnet har jag lyckats kolka i mig. Dock med lite besvär och motvilja.
Har faktiskt varit tvungen att springa på dass och sköta magen 3 ggr i dag. 
Brukar vara varannan dag annars.
Så det känns skönt att det varit "utgifter" efter alla "inkomster". Då känns det inte SÅ hemskt att äta så mycket som jag gjort.
Wow! 6 ggr mat idag… coolt! jag har ätit 1 gång idag, vid 14:00, kommer kanske att äta lite till kvällen, om jag blir hungrig. Äter alla så ofta när man käkar vv? och hur ser portionerna ut? innehållsmässigt? 
Jag kan inte förklara HUR portionerna ser ut. För man får äta vad man vill för sina PP.
Så det kan vara pizza, soppa, gryta eller något annat till middag.
Jag VET att Du, Calmare, är en LCHF:are…
Jag har en liten länk till Dig och andra som undrar över olika dieter.
VV vinner i alla fall!
*fniss*
Shintaida, jag är INTE lchf:are.
Jag åt en gång till blev McDonalds och en Big Mac…
Förlåt mig så mycket!
Det var inte min mening att döma så.
Men Du skriver ofta som en LCHF:are. Och jag blir SÅ allergisk…
Vilken "matlinje" följer Du, Calmare?
Den uppfattningen har jag också och jag är så allergisk mot det med.
Ja, jag började ju inte denna tråden för att få LCHF-insinuationer precis.
Att vara med i VV har lyft mitt liv.
Inga förbaskade diagram eller procent att följa. Det är skönt att slippa!
Så det är VV-pepp jag söker. Ni som KAN VV och har varit och ÄR med om den resan ner i kilo.
Det är Era erfarenheter jag söker stöd i…
När jag var runt 15-16 tror jag så var jag och min storesyster på VV. Hajde inte så mycket utan gjorde mest som syrran gjorde. Gick ner några kilo innan jag slutade. Mamma hade inte råd att jag skulle gå så ofta.
Det jag kommer ihåg var att jag var hungrig jämt och att jag inte kunde äta allt för att det gick åt så många poäng till en liten sak.

Är ingen VVare men vill gärna komma med ett förslag till träning.
MC-dress på! och när du fått på dig den
MC-dress av!
MC-dress på! igen och så fortsätter du så länge du orkar.
Du ska se så smidig och slank du blir efter några veckors träning!
Lycka till 
P.S. Jag har också haft ett skinnställ så jag vet hur det går till när man är en storlek större än skinnstället. Mycket energi går det åt!
>>>Malum domesticum<<<
Kul träning. kanske ett våtställ funkar lika bra? Inte för att jag har det heller men tanken bakom det kanske är den samma.
#16 VV-pointsen har ju ändrats så mycket. :) Nu mer får du i dig den maten du behöver varje dag. Men inte mer. ;) För det är ju uträknat så att man inte ska äta för mycket.
Tycker alltid jag har points över varje dag.
Att äta 6 gånger per dag är jättebra! Ät gärna många gånger per dag, men inte så stora mål. Då håller du blodsockret på en jämn och fin nivå så man inte blir sugen eller jättehungrig sen. :)
Jag åt också en gång per dag innan jag började VV.. Jag gick upp i vikt i rasande tempo. Dels åt jag fel. Hamburgare, pizza, etc etc. Och STORA portioner. För äter man bara en gång per dag, då är man ju vrålhungrig när man väl äter.
Så jag fick i mig mer än mitt dagliga behov, på en måltid.. Inte så bra.
#10 Ja alla VV'are bör äta flera gånger per dag, mindre mål men ofta. Bra balanserad mat. Gärna mellanmål också, en frukt eller en smörgås. (gärna grovt bröd.) Så man står sig mellan måltiderna och inte börjar fara in i skafferiet efter godis/kakos. :)
Sen jag började med VV äter jag frukost, lunch och middag. Ibland också fruktsallad till kvällen. Dels går ju alla pointsen åt, så man inte får äta mer då. Och dels är man inte särskilt sugen, för behovet av mat/energi är redan mättat. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Funkar VV för dig Shintaida om du följer det strikt?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#21 Hoppfull
Ja, det gör det. Mycket över min förväntan.
Nu har jag börjat att äta var 3:e timma, så inte NÅGON hunger eller sug ska komma över mig. STRIKT 3 timmar emellan!
Och det har gett resultat - redan!
Började så smått i tisdags (förrgår) med att göra så tillsammans med VV. Vägde igår 86,1 kg och idag vägde jag "bara" 84,0 kg! 
Jag tar det jag känner att jag vill ha och är sugen på.
Men 3 huvudmål och 3-4 mellanmål, typ frukt eller nåt.
Jag är mätt hela tiden! 
Så nu har jag verkligen tagit mig i kragen och äter det jag vill ha. Men inga "snaskmellanmål" mer. 
OCH jag äter mindre!
Jo, jag tar två stavpromenader varje dag på ca 4 km á ca 1 timma vardera.
Den första tar jag INNAN frukosten. Den andra tar jag på eftermiddagen när jag känner för det.
Bra jobbat. 
Tack, Ni rara människor!
Det ger mig en SÅN kick! 

#22 Kanon! Då vet du ju att det funkar så du kan tala dig själv till rätta när tvivlen kommer och tar över det du ju faktiskt vet (jag råkar ut för den där hemska rösten som får en att lita på den jag med!).
Så bara kör och lycka till!
Pepp pepp!!
Tack, Hoppfull!
I dag är det den tredje dagen med 3 timmars-intervall med matintag. Har nu satt tiden mellan 2-3 timmar, om suget skulle falla på mellan målen.
idag har jag gått ner ytterligare 3 hg!
Äter enligt VV och håller mig inom Pointsen, men äter ändå många gånger. men man orkar inte äta så MYCKET åt gången. Det är liksom bara "påfyllnad".
Att dricka vatten har blivit lättare och nästan en vana. Har alltid ett glas uppe och ett nere, som alltid är påfyllda med medium bubbelvatten.
Lätt att ta och sen fylla på och låta stå!
Aaah, det verkar som om det rör på sig neråt!
Jag vågar inte hoppas på för mycket än. Men hoppet finns där allt!

Hejja hejja! Det kommer att gå bra, det är bara att tänka långsiktigt och vara uthållig.
Håller tummarna!
Ja,vi får göra som babysarna.Äta var tredje var fjärde timme hihi.
Inte nattmål dock,men det har du ju redan fixat att komma över.
Duktigt jobbat,tillsammans här klarar vi detta!!
JIPPI, FÖR OSS SOM KÄMPAR SOM SMÅ BLÅ GRISAR!!
*pepp, pepp* 
*klappar händer för oss*