Dryck mot sötsug!
Eftersom jag är en riktig godisråtta har jag haft svårt att låta bli det mot bättre vetande.Sen fick jag tips på denna dryck som jag provat och jag tycker det funkar bra.Godissuget har avstannat,tar nu bara 75% choklad inom pointsramen.Så här gör du:
1 liter vatten
3 msk citron eller limesaft.
Ca en centimeter färsk ingefära.(Går att ta mer eller mindre om man vill)
Skala och riv ingefäran.Går lättast med en potatisskalare.Koka upp vatten,tillsätt citronsaften och ingefäran.
Låt svalna och sila av i kaffefilter.Satsen går bra att dubbla oxå.
Ger heller inga points,om man räknar det.
Verkar funka mot förkylning oxå!
Låter riktigt bra! Ska testas :) Visserligen har jag inget direkt sötsug men gillar inte vanligt vatten o dricker oftast vatten med citronsaft i men det lär gott med ingefära också =)
Håller med #1, låter jättegott. Måste bli bra som måltidsdryck, och bra till sodastreamen. :)
#2 jaa smart!
Har visserligen ingen soda stream men det går ju bubbla till det med mineralvatten.

Ett annat tips. En bit kanelstång i vattnet Koka och låt svalna eller ställ bara över natten i kylen! Kanel och ingefära kan man också kombinera!
Annars finns det som typ brustabletter som ser ut som en vitaminburk, på Coop som heter Viktkontroll som minskar sötsuget + förbränner kalorier snabbare.
Någon fler som testat detta som kan bikta sig lite nu?
Har provat brustabletterna och höll tillslut på att spy av dom. Blev så fort less och spyfärdig av smaken tyvärr. =/
Ha en bra dag! // Pernilla