Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3984 ggr
Peachtrees
0

Väga eller mäta?

Vad föredrar ni/vad rekommenderar ni?

Om ni mäter, vilka mått tar ni då? midja? lår? arm?

Ylva-Li
0

Jag gör både och, för att få en så bra överblick som möjligt. Ibland kan det ju vara så att det inte händer så mycket på vågen, men destu mer på måttbandet.
Jag kör midja, stuss, bröstkorg(alltså över brösten och runt då), lår och överarmar. Borde mäta hals också.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

under min minskning använde jag mig också av båda två.
Idag är det en kombination men då vågen står still är det mest för att ha kontroll, måtten hjälper mig att se att träningen ger resultat:)

Jag mäter: Midja, stuss, lår, bröstkorg, lår, överarmar, vada, knä, hals… men idag mäter jag inte alltid alla mått.

Peachtrees
0

Okej:) Jag funderar på att börja mäta. Har ingen egen våg och skulle jag skaffa en skulle jag nog bli för fokuserad på det.

PatrikHagglund
0

Jag tycker mätning ger mycket tillförlitligare resultat är vägning. Dvs vågen kan hoppa upp och ned på ett sätt som inte alltid går att förklara. Däremot tycker jag att måtten bättre speglar hur mycket jag har ätit.

Jag mäter endast midja (men jag är ju man).

[Norrbysa]
0

både och! :) Och gärna väga på en våg som visar fettprocenten oxå.

Statistik är motiverande för mig. :-)

TjockaBerta
0

Jag är nog extremt vågberoende men jag brukar mäta midjan och magen ibland. Bysten behövs ju inte mäta, det är bara att byta BH-storlek så vet man.

>>>Malum domesticum<<<

Peachtrees
0

Vet ni vilka måtten "ska vara" för en kvinna?

PatrikHagglund
0

Det enklaste som jag känner till är att ta sin waist-to-height ratio (midjeomfång delat med längd). En bit ned på denna sida hittar du en tabell (här kan du hitta en enklare bild).

Midjan mäts vid naveln för män och en bit ovanför för kvinnor.

Här är siffror som jag också har sett:

Female College Swimmers 42.4%
Male College Swimmers 42.8%