Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 1940 ggr
shintaida
0

Jag var hos läkaren

Idag var jag hos läkaren för min vikt.

Gick dit med tanken: "han skickar mig bara till dietisten *suck*".

Men det gjorde han inte!

Utan vi pratade om hur jag har försökt att viktreducera i tre långa år.

Han frågade vad jag provat. Och jag svarade att jag provat allt från svält, GI, LCHF, pulver och VV, m.fl. Men att inget hjälpt.

Han berättade, utifrån sig själv och hans viktreducering, att han inte tror på NÅGON diet i sig. Utan han utgår från sunt förnuft.

Han frågade hur en matdag såg ut för mig. Och jag berättade.

DÅ kom vi på något!

Jag är fortfarande lite LCHF-hjärntvättad, så jag tog alldeles för mycket fett i min mat och på mina mackor!

Så vi kom överens om att jag ska ta bort salamin, osten och byta Bregott (75% fett) mot Mini-lätta (28% fett).

Börja att gå mina promenader igen. Men INNAN frukosten. Promenaderna bör ligga på runt 1 timma. Sen hur långt det blir, kvittar. Men det ska vara en takt som är behaglig.

Min kvällsmacka hade han inget emot. Konstigt! Obestämd

Inte heller sirapen på gröten. Inte mycket, bara en touch av smaken.

Han sa: Tänk inte på sockret, utan tänk på FETTET! Det är där boven ligger hos dig.

Så när vi var färdiga, var jag nöjd och åter glad. Och läkaren sa att jag kunde ringa honom både när det gällde negativt och positivt.

En MYCKET sympatisk läkare!

Så jag körde och köpte kaviar, ägg och Mini-lätta. Sen stekte jag 6 ägg och la i en matlåda, för att kunna ta och lägga på mackan när jag är sugen.

Inget tjat om mellanmål eller att "du ska" eller något annat fördömande eller dömande.

Nu ska jag börja LEVA!

Mjukglassen - here I come!! Skrattande

1 gång i veckan är det mjukglassdags och det blir på söndag denna veckan. *Mums!*