Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 4922 ggr
Ylva-Li
0

[OT] Vad ska ni göra idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skiner solen, iaf i mellansverige. Hur är vädret hos er? Vad har ni för planer för denna lördag?

Själv ska jag ta det lugnt under dagen. Sitta lite på balkongen och mysa med våra 3 monsterkatter. Kyss De har fått nät på balkongen så nu är de SÅ lyckliga!
Ikväll blir det bio med äldsta systersonen. Iron man 2!

På bilden, Moira, devon rex-tös 1 år.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TjockaBerta
0

Jag har varit på långpromenad med hunden vid 10 för sen blir det för varmt för honom. Nyss åt jag lunch och nu ska jag gå och se Dogge Doggelito. Det är något slag jippo på gång.

>>>Malum domesticum<<<

Ylva-Li
0

#1 Låter skoj! :)

Såhär mysigt hade den andra katten Jade det.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[ingvarisbjorn]
0

Rolig tråd! Idag började jag dagen med en promenad, det var en så himla fin vårmorgon! Fick se att det var en konstutställning någon mil bort så jag och sambon pumpade cykeldäcken och åkte dit. Vi hittade även en loppis, men kikade bara, det är nämligen lite skralt i kassan Oskyldig.

Nu har jag precis satt en glutenfri matbrödsdeg på jäsning, jag höftade lite med både det ena och det andra, så jag är nyfiken på hur det blir.

Kvällen ska vi tillbringa framför filmer som utspelar sig i Frankrike på sextiotalet och kanske läsa lite. Glad

TjockaBerta
0

Varför kallar du katterna för "monsterkatter"? De är ju jättesöta och personliga.

Dogge var bra och trevlig. Vi växlade några ord med honom och tog några foton. Han lade verkligen ner engagemang på uppträdandet fast det liksom var i det lilla lilla formatet. Schysst Dogge!

Konstutställning är också jätteroligt. Bra med cykeltur som har ett mål. Det brukar gå lättare att trampa då.

>>>Malum domesticum<<<

Ylva-Li
0

#4 Hihi, älskar våra katter förstås. Glad Kallar dem mest för monster för att det är så otroligt mycket energi i dem. De är av rasen cornish rex och devon rex, så det är mycket spring i tassarna. De är med överallt och har tokrejs dagarna i ända. Moira, på första bilden, lever upp till sitt namn, som betyder rebell. Hon gör precis som man inte får, och man ser verkligen på henne att hon förstår att hon inte får, men gör ändå. Flört
Puck, vår största katt är så lite moster/tiger det bara går. Hon blev livrädd för grannkatten som stack in tassen genom nätet.. så hon vågade inte vara ute på balkongen på hela dagen! Svansen blev 10ggr större när Moira petade lite på den, och hon hoppade högt när Jade kom in från balkongen.. Kyss

Skoj med artister som ger av sig själva. Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Liiniz
0

Idag har jag varit på promenad i 6 timmar+
3 timmar med ena vovven ch sen tre timmar med den andre =P Var så skönt att vara ute och gå på stranden i det fina väder som det varit idag =D Sen blev det storstädning och plugg för min del =P Nu är det dags att få min "skönhetssömn" =P Även suttit och planerat lite träning och imorgon blir det en liten joggingtur efter jobb så man hoppas på fint väder =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Calmare
0

20 grader i skuggan, blir nog en sväng till stranden idag oxo… Flört

[ingvarisbjorn]
0

Idag är det långlopp som gäller, vilket är riktigt slitigt, men det är mindre än två veckor kvar till Stockholm marathon nu och jag börjar bli nervös! Fram tills träningen är det kolhydratladdning som gäller = Pastaparty! Skrattande

Ylva-Li
0

Uscha.. idag regnar det! Det bara öser ner. Fy så trist.. Bra för växterna förstås, men trist för oss! Blir att sitta inne idag. Måste försöka ta mig till affären ändå. Katternas mat är slut.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Calmare
0

25,2 grader blev det som toppnotering idag mitt på dagen… kanonväder! Flört

TjockaBerta
0

Ett enda tokfarande i ösregnet. Från ena änden stan och tillbaka. Pust. Hela dan i bilen.

>>>Malum domesticum<<<

Ylva-Li
0

#10 Så orättvist! Hos oss skulle det visst bli kallare igen nu nästa vecka.. *burr*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

Oj.. nu ligger jag efter igen:P
Men jag hoppas på ;)
Idag har jag varit i skolan, näst sista föreläsningsdagen, sen följer en hemtenta till 7e juni… så lugnet före stormen.. redan stressad! måste leta fakta!
… hur som.. sedan kom jag hem, lagade middag, fixade lite med bloggen, tv och nu ska jag leta fakta…

Vad har ni gjort idag?--

Liiniz
0

Idag var det prov i skolan och sen blev det plugg inför prov imorgon *SUCK* Sen blev det hundejt. Folk blev lite nervösa när de går förbi en, lite roligt när man vet att de är världens goaste och bara vill pussa på folkFlört Min e valpen (Cello) till höger och den till vänster är hundkompisen Merlin =)

Mvh LinaGlad

Helajna
0

#14 Åh.! är det världens bästa hundras jag ser?:O

Liiniz
0

#15 Jadå (enligt mig iaf =P) det e två rottisarFlört

Mvh LinaGlad

Helajna
0

#16 ja! Åhh.. kärlek <3. En dag, en dag…ska jag ha en sån <3
Min faster hade fler då jag var liten.. var oundvikligt att bli kär :)

Liiniz
0

#17 Aa det e en helt underbar ras, tuff utsida men en extremt mjuk insidaSkrattande Ja kär blir man direkt, att skaffa en rottis lär man nog aldrig ångraFlört

Mvh LinaGlad

Ylva-Li
0

Hundar är mysiga! Även om jag är mer kattmänniska. Skulle jag någonsin skaffa hund dock, så vill jag ha en lagotto. Så söta!

Nåväl. Idag har jag haft besök av en vän som säljer henna-produkter. Så hon var här idag och övade och experimenterade på mig! :D Klart man inte säger nej. Ska ta bild imorgon när det börjar oxidera för att se hur det blir. Resultatet ser man ju inte förrän om 3 dagar dock.
(Och för den som undrar så är henna hårfärgning.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

#19 Jag är också som du vet mer kattmänniska iegentligen och skulle alltid välja katt i första hand om jag tvingades.. men rottisar är inte vilken hund som helst <3 :)

Ser fram emot att se resultatet! Kul att få vara test-kanin ibland :)

Ylva-Li
0

#20 Jag också. ;) Ska bli spännande!
(har uppdaterat din blogg lite. ;) Men nu ska jag sova!)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Jahapp. Torsdag idag.
Ikväll är det födelsedagskalas för systerdotter som fyller 10 år. Innan det ska vi in till "stan" och gå på kortskväll på hemköp. De hade lite billiga varor då. Samt handla resten inför helgen. Såg att Lidl hade meloner för 7.90kr/kg! Vattenmelon är gott.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Liiniz
0

Ja idag bli det en pluggdag IGEN, tar studenten om en vecka men plugget verkar ändå aldrig ta slut xD Ikväll bli det även hunddejt och en promenad på stranden, lite bad för hundarna blir det nog =P

Mvh LinaGlad

Ylva-Li
0

#23 Student är skoj! :)
Vi ska fira min äldsta systerson som tar studenten om någon vecka eller två. (inte riktigt koll.)

Precis tillbaka från kalas. Fy bubblan för min syster. Så mycket smarrigt hon hade!
Nåja, vi cyklade dit och hem. ;)

Imorgon ville systersonen på 13 att vi tar en fika ihop på ett cafe. :D Så han kommer och hämtar oss efter sin skola.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Liiniz
0

#24 Ja verkligen, längtar tills dess =)

Hunddejten var skoj med mycket sim för hundarna =D Första gången Cello var så långt ut att han kunde simma, jag och min kompis såg ut som vi också hade badat när vi gick där ifrån =P Så nästa vecka blir det nog en baddejt för både hundägare och hundar för det var skönt i vattnet idag så vi får hoppas på fint väder då =D

Mvh LinaGlad

Helajna
0

Studenten… åhh. *drömmer*:P

Vi ska fira min svägerska nästa vecka, ska li roligt att känna känslan igen :)

Iddag ska jag plugga massor, och tvätta lite sängkläder… vår hankatt har blivit könsmogen och kissat i sängen :S… hoppas han inte "överdriver" innan kastreringen på tisdag :p

Sedan ska jag idag försöka att bara tänka på det fina… se det positiva jag har omkring mig och hitta energi där…  och massa plugg igen först¨r! Nu börjar tentaveckan med MASSA stress…:S

[ingvarisbjorn]
0

#26  Samma stress här, har "turen" att ha två tentor + en redovisningsuppgift nästa vecka (3 dagar i rad) samt ett marathonlopp nästa lördag Tungan ute

Ska tillbringa dagen och helgen med att varva plugg och avstressning för att inte få psykbryt nästa vecka.

Helajna
0

#27 fy :(
Skönt dock att veta att om ca 1,5 är det klart!
Då har jag visserligen min distansutbilnding jag hoppas bli någorulda klar med över sommaren….! Men i alla fall mer fritt :)

Kämpa på! :)
Gah.. måste sätta igång nu. är  bara det att jag itne vet vart jag ska börja :S…

Liiniz
0

Igår blev det stallet och det är jag såååå glad över då jag inte har haft någon direkt tid för hästarna innan studentenSkrattande Blev mycket promenad med hästarna och lite mockning samt en del borstning så jag har lite träningsvärk idag. Märks att man inte varit där på länge xD

Idag var det jobb på Malmborgs och förvånansvärt nog fick jag ingen grinig kund idagSkrattande JIPPI!!Tungan ute

Slänger in en bild på fina Mr WyclefSkrattande

Mvh LinaGlad