Mot Smalköping
Är en 54 åring som bestämt mig för att nu får det vara slut med att vara fet…..Har testat LCHF med trist resultat + 10 kilo och insett att det inte var nåt min kropp gillade.
Vv funkar alltid och har gått ner drygt 7 kilo sen jag började..startvikt var 101,3 och igår vägde jag 94,1 hade dock vart nere på 93,9 veckan innan så en liten uppgång på 0,2 men det beror på hormonella omställninar hoppas jag :)
Vad kul att du bestämt dig och fått se resultat! :)
Lite uppgångkommer altldi under tiden i vitminskning, i början tar man det negativt men efter lite uppgång brukar det leda till större nedgång senare :)
Bra jobbat och stort grattis :)

Vid gårdagens vägning så var jag otroligt glad vågen visade minus 2,1 och jag tog nu ett stort steg mot mitt andra delmål 10 % för att nå dit är det nu bara 1 kilo kvar.
Jippi! Grattis! :D
Då fick du den fina nyckelringen :)

Nej jag har inte nått 10% än och jag vet inte om man som brevkursare får den ….fick ett måttband iofs vid nådda 5%

Ingen viktminskning denna vecka utan vågen visade samma som förra veckan, mens på G ? ..nu tar jag nya tag

Pepp, Pepp. Mensen ställer alltid till det. Spännande att komma ner till 10%-gränsen. Skrev in mig på VV-online igår och satte första målet på 5% minus. Grattis och duktigt jobbat!

Gå in och ändra det o sätt målvikten istället ..för annars tror programmet att du nåt målvikt o ställer dig på jämnvikt o då får du fler pp direkt…har vart ett himla hallå i forum om detta

Aha! Det får jag göra. Tack för tipset jobi55. Jag är ju ny så har inte varit inne på forumet så mycket än.f

Fixat!

Fixat!
Jag tycker du har en härlig rubrik på denna tråd, jobi55! Den känns så peppande och positiv :)

Yes….. möttes av ett glatt besked då jag loggade in min nya vikt
Äntligen har jag nått 10% viktminskning har nu gått ner 10,1 kilo och nu satsar jag på nästa etapp 3 kilo bort :)
GRattis!! :D

Jaha vägdag i går….minus 0,7 visade vågen …kan man hoppas på åtminstone 0,4 nästa lördag för då kan jag skriva 8 i örjan av vikten :)

# 14
Visst är det kul när siffror man inte sett på länge dyker upp på vågen.
Välkommen till 80-talet.
>>>Malum domesticum<<<

tack …än är jag inte där men som sagt jag hoppas innerligt nå dit på lördag men ibland är det ju segt
…jobi55 jag håller tummen upp…du är en kämpe..du nå dit på lördag..det gör du.
pepp-pepp

inisklo…din tummen upp höll….jag gick ner 0,4 och väger nu 89,9 :)

För drygt 2 veckor sen fick jag den fina nyckelringen i brevlådan :)
Dagens viktminskning blev - 0,6 tycker det är rätt ok efter påsk o allt ..men å andra sidan har jag inte frossat så jättemycket….
Väger nu 89,3 och har ett Bmi på 33,2 så det går neråt i alla fall

Det är en stadig och jämn viktminskning. Om 10 veckor blir det -6 kg i den takten. Bra jobbat.
>>>Malum domesticum<<<

Yes…. förra veckan ett +/-0 resultat men idag visade vågen minus 1,1 :) totalt 12,9 kilo sen den 5/12-09
Det får ta den tid det tar …….men nu siktar jag på att ta bort 2,9 kilo tills den 6 juni men det ska nog gå…….helst lite till hoppas jag på
Det tror jag oxå att du fixar!Det är ca sex veckor dit nu och vv brukar ju räkna -0,5-1kg i veckan så det ser ju bra ut.Grattis,vad härligt för dej!!

minus 0,5 visade vågen idag och numer väger jag 87,7 

Dagens vägning - 0,1 men totalt 13,5 kilo borta 
Grattis!! :)
Grattis!
Min våg lipade åt mej imorse och står på samma vikt som förra söndan..suck!Men det är nog lingonvecka på gång oxå.Bara att kavla upp ärmarna och fortsätta,ge mej tänker jag inte hihi!

Nej ge upp det ska vi inte göra utan bita ihop o köra vidare för eller senare släpper det :)

Jätteglad blev jag igår trots att grannarna levde rullan natten innan o det påverkade nattsömnen rejält…..vågen gjorde ett skutt neråt och visade på minus 1,7 så nu har jag precis hamnat under 86 kg :)
Att jag sedan nu sitter skittrött o int ekan sov aför den förbaskade hostan det är en annan femma. Så blev det med mina 4 sovmornar uppe före 6 varenda dag (:
Grattis!!
Hoppas du får tillfälle att ta en "powernap" under dagen ist,och att hostan ger med sej.Det värsta är ju att så fort man lägger ner sej börjar det klia i halsen..men vem av oss 50 plus behöver skönhetssömn hihi 

Åh, duktigt. Du började på 94 och är på 86 nu?! Jättehärligt! Vad alla verkar vara duktiga här. Själv har jag hållt mig undan ett tag, men ska se om jag inte orkar ta tag i mat och motion igen.

SaJo123 ..nej jag började på 101,1 den 5 dec…så det går bara man är envis o jag är envis så det räcker ibland :)

irriterad….upp 0,2 ena veckan ner 0,1 andra o så upp 0,3 tredje veckan ….
fan varför kommer inte lingonveckan som den ska…nu 9 dagar över tiden
Hata klimakteriet!!!!!

Återigen ett + på vågen o nu är det 85,6 det står i stället för 84,9 som jag vart nere i *suckar över att mensen vägrar dyka upp denna gång*