Testat: vibrationsträning!
Hej på er, det var ett tag sedan jag skrev här. Har nästan lyckats komma tillbaka till "matchvikt" nu 
Här i Karlstad har kommunen kommit på något himla fiffigt, de har gratis sommargympa runt om i staden. Både friskis-pass, yoga, qi-gong, core och alla möjliga träningsformer. Min syster och jag (som för övrigt klarade stockholmsmaran!) har bestämt oss för att nyttja det här och igår var det dags för att prova på vibrationsträning.
Det går ut på att man står på en vibrerande platta i ca 1 minut och gör en övning, sedan kliver man av och pausar i ca 1 minut för att sedan kliva upp och göra nästa. De här korta perioderna berodde på att vibrationerna kan vara skadliga annars, förklarade instruktören.
Sammanlagt varade passet i 30 minuter(+inklusive lite introduktionsprat) och då han vi gå igenom benen, magen, armarna och axlarna.
Det var väldigt annorlunda, visst kändes det lite flummigt men idag har jag faktiskt lite träningsvärk. Har ni tillfälle att testa tycker jag att ni ska göra det, för det var en rolig upplevelse, och det är ju alltid kul att variera träningen lite.
Jag testade här där ni också kan läsa lite om vibrationsträning, men ha i minnet att texten är väldigt partisk och "reklamaktig".
Ha det fint i sommar!
Har varit lite nyfiken på vibrationsträning och ska nog smyga dit någon dag och prova på.
#1 Ja, nu när hon erbjuder gratis prov så tycker jag absolut att du ska testa, det var himla roligt och udda! Tisdagar och torsdagar kl 18:00 är det som gäller, när vi var där blev det snabbt fullsatt så se till att komma i tid 
Det är underbart :))
Funkar bra som smärtlindring med.