Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2600 ggr
LitenPyssling
0

Lite hjälp tack.

Har blivit mer och mer fundersam.

Har förr inte funderat hur ofta jag gör behov nummer 2.
Då var det liksom 1gg/dag typ.
Men nu är det kanske 1gg varannan dag om ens det!

Har jag trög förbränning?
Vad kan det annars bero på?
Hur skall jag göra för att få igång förbränningen mer?
Vad ska jag göra om det är något annat?

Jag motionerar varje dag, nu har jag sommarlov så då blir det mer. Går ganska rask takt.
Rider 4-6ggr veckan. Har börjar tagit upp hip hop dans (började idag dock).
Springer 2-2½km runt 1-3ggr veckan.
Annars går jag rask takt totalt 5-8km/dag.

Äter frukost, lunch och middag och ibland (sällan) mellanmål i form av en frukt eller en macka. Dock bara en macka.

Ps. Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den så flytta gärna om det är fel!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[vaargen]
0

Det beror väl en hel del på vad du äter.

Jag äter lågkolhydrats kost och behöver inte gå ofta på toaletten för det behovet.

LitenPyssling
0

#1 Okej, jag har ingen som helst koll på det där med kolhydrater osv.

Calmare
0

Som nummer #1 skriver, äter du lågkolhydratskost behöver du inte gå på muggen för tvåan ofta.

Äter du däremot mer fibrer/fullkorn och annat som vårt matsmältningssystem inte är bra på att bryta ner(vi har bara en mage att jämföra med kossor som har flera…), så åker det helt sonika rakt igenom tarmen och du tillbringar mycket tid på muggen… Vi har alla olika hobbies och vill tillbringa vår tid på olika ställen… Flört

Sicket skitsnack va… hehe… Flört

[Norrbysa]
0

haha.. Jag äter inte lågkolhydratskost och behöver inte heller göra "nummer2" varje dag. Det är ingen fara. :)

Bra att du håller koll på din kropp! :-)

Ylva-Li
0

Det är helt individuellt. :)
Sambon och jag äter samma kost, dvs kolhydrater. Jag går på toa oftast varje dag, han var tredje. Jag har dock lite knepig mage, med IBS och sånt. Men läkare har förklarat att det ÄR olika från olika personer hur ofta vi behöver gå på toa.
Sålänge du inte är allt för hård så behöver du inte oroa dig. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Muskrat
0

Huh, lustigt men den detaljen har aldrig "klickat" innan, visst jag har själv undrat varför jag "2at" så pass sällan..  men av någon anledning så ramlade poletten aldrig ner att koppla det till att min lowcarb kost skulle leda till mindre "slaggprodukter".  Vad jag däremot märkt, och speciellt min fästmö märkt, är att ingen behöver fly rummet längre när jag ah… släpper ut extra luft. Vilket ALLTID var fallet innan kostomlägget.

Jag, "tvåar" styvt 2 ggr i veckan, i relativt små mängder.

LitenPyssling
0

Okej, tack alla =D haha, oroade mig i onödan då kanske ^^

AlbaStiffler
0

Brittiska Du är vad du äter-tanten, vad hon nu heter nu igen, menar att man ska skita 2 ggr per dag om man äter rätt. Sen har hon ju världens teorier om hur konsistensen ska vara osv. Lite äcklig men rätt intressant läsning som man ju aldrig pratar om.

Dock gör jag absolut inte 2an 2 ggr per dag utan mer 2-3ggr per vecka hur korrekt jag än äter.

LitenPyssling
0

#8 Sådana människor är läskiga, man ska göra si och så om man gjort rätt med ditten och datten =S

Liiniz
0

#8 Tycker att det är rätt roligt det med hennes teori om nr 2, med tanke på att vi alla är olika så gör vi även nr 2 olika (olika många gånger /dag/vecka). Vi alla äter ju inte lika mkt av exakt likadan kost xD Jag tror att man själv får komma på en egen teori över hur ofta som är normalt för en själv då det är så olika.

Men för mig själv så skiftar mitt i perioder, men 1 gång om dagen är inte ovanligt då morgonkaffet + joggingen sätter igång magenTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad