Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2823 ggr
Emmiiz
0

vad är bäst? / är det skillnad

Tja, första gånger jag skriver här.. och sitter och smaskar på en drömkaka.. :P

min undran är:

är det nån skillnad om jag köper x hg godis på måndagen och äter över hela veckan,

än om jag köper påsen på lördagen och äter allt då?

det handlar om exakt lika mycket men undrar om det är skillnad på hur man lägger upp snackset på en vecka..

hjälp!

Loxy
0

har hört att det är bäst att äta det under en dag och sen äter du inte något mer onyttigt resten av veckan. :)

Emmiiz
0

1#  tack!    vet du nån förklaring till varför?

Loxy
0

nej vet faktiskt inte varför. Vet barar att många har som en dag i vekcna då man äter vad man vill, sedan äter man hälsosamt resten av veckan

Zaphix
0

Är väl samma kalorimängd ändå, så ser inte riktigt hur det skulle göra skillnad att sprida ut det. Däremot så är det bättre att äta allt samma dag ur en annan aspekt, för dina tänders skull. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Emmiiz
0

3# går man ner i vikt om man börjar med det efter att alltid ha köpt hem och ätit under veckorna?

4# det va en bra anledning!!!

Loxy
0

ja det tror jag. Då måste det ju ingå att man rör på sig också.

Jag vet att jag har läst att Ashley Tisdele (en skådespelare och sångerska) gör så och hon har ju väldigt fin kropp, så det funkar ju för henne :)

Emmiiz
0

6#  jag vet vem det är.. och jag tror ärligt inte att en ungdomsskådespelerska och sångerska bara gör sånt..

inte med den lönen.. :/

Loxy
0

Jo hon äter vad hon vill och hur onyttigt hon vill en gång i veckan.

Läste en artikel om det. A´Resten av veckan äter hon nyttigt och tränar

PatrikHagglund
0

#4 Givetvis är det samma kalorimängd. Men godis (eller sådant som orsakar högt blodsocker i allmänhet) triggar ofta ett sug på att stoppa i sig mer, både direkt och gissningsvis upp mot 24 timmar efter. Om man stoppar i sig det mer sällan borde man kunna hålla sin hunger i schack bättre.

igorflickan
0

# 8 Bara för att det står i en tidning att det är så behöver det ju inte stämma…

Hur hon gör i verkligeheten vet du ju inget om.

Loxy
0

jaja det funkar för många

Ylva-Li
0

Jag tror det beror helt på hur man fungerar. Vill man sprida ut det och tycker det är lättare, så gör det. Triggar det istället ett större sug så kanske det är bättre att hålla sig till en dag.
Viktmässigt spelar det ingen roll, det är ju samma mängd ändå.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

Detta har jag också tänkt på många gånger. Jag har fått för mig att det är bättre att äta allt på en gång och sedan hålla sig. Av två anledningar:

- Psykologiskt är det, i alla fall för mig mycket lättare att inte överäta. Då jag äter godis så vill jag äta upp det jag har köpt hem.

- Har fått för mig att det påverkar kroppens ämnesomsättning negativt om man äter det varje dag… att kroppen inta kan ta upp alla bra ämnen som man stoppar is ig, utan att den koncentrerar sig på godiset osv. Vet inte.. men en tanke :p Sedan så tränar jag ju en del i veckorna, och det sämsta som kroppen kan få som energiupptagande är ju massa tomma kalorier. Då äter jag massa protein och annat viktigt för kroppen istället :)