Nu jäklar ska här tränas!
Ursäkta språket men idag skaffade jag mig mina första riktiga tränings skor, outfit och gymkort! Nu jäklar finns det ingen ursäkt
!
Har för 11v sen gjort en GBP op och tappat hittills 24kg, mår toppen kroppsligt och tar nu tag i träningen på allvar. Känns lite som första dan i skolan, förväntansfullt pirrigt.
Ska köra 2-3ggr/v tänkte jag med vattengympa och gymmet för att trimma till kroppen. Riktigt längtar till första passet
! Går många, långa prommisar med hundarna och ska skaffa cykel oxå…
Aldrig kännt så här förr o ville bara dela med mig av all min nyfunna motions optimism!
Någon som har tips på träning som ger slimmade muskler och inte biffiga?
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Jag tycker att det låter bra med vattengympa och gymmet(antar att du menar både gruppträning och styrketräning).
Glöm inte att folk måste kämpa för att få biffiga muskler så det är inte det första du behöver oroa dig för när du tränar någon gång i veckan :)
För slimmade muskler är det ganska låga - lagom vikter med många repetioner som gäller! :) (inom styrketräning då) Är du osäker på något, fråga någon på gymmet, dem flesta brukar vilja hjälpa en, alla är nybörjare i början.
Män har oftast lättare att bli biffiga än kvinnor. Så som kvinna brukar det nt vara några problem att bränna på.
Dock kan jag rekommendera dig att när du kan, öka tyngden till axlar, skuldror och rygg + mage. Viktiga muskelgrupper att träna upp, som ger dig en bra hållning, orka hålla uppe dig själv och du kommer klara tyngre lyft. En vältränad rygg blir oftast inte biffig, utan mer slank och man ser muskelbyggnaden.
Ska du prova dig på lite kondisträning rekommenderar jag dig crosstrainer. Den tränar hela kroppen utan att det blir är för jobbigt, riktigt bra i början! Blanda sedan in cykling och gärna rodd. Sist löpbandet. Har du många överkilo är det mycket viktigt att du är försiktig med joggning, extra kilo på knä är inget man vill ha, så ta det gärna när du har lite mer kondition och har gått ner lite till!
Slit inte ut dig med tunga vikter och konditionsträning som är på för hög nivå för dig, det gör bara träningen tråkig! Hitta den formen som passa dig bäst, prova olika träningsmetoder, det finns massa roliga saker man kan göra bara man är öppen för dem!
Efter varje träning, när du är riktigt svettig och äcklig, titta dig en spegel och tänk "Fy satan vad jag är duktig som tränat så här idag, jag är riktigt duktig!". Bästa träningen får man genom att bygga upp självförtroendet! :D
Glöm inte stretcha, det bidrar i längden till du får en smidig kropp.
Behåll den glädjen du har för träning och kämpa på! Du är verkligen jätteduktig som tar tag i detta! Lycka till! :D
Vad roligt att du känner dig positiv! Verkligen :)
Kram på dig!/K