Tips?
Hej !
Jag opererades för nästan 3 veckor sedan. Funkade inte med titthål så de fick göra en öppen operation som blev rätt kompliserad, de fick göra om skarven 2ggr. Låg på sjukhuset i 8 dagar. JAg fick infektion i såret på magen och fick pencillin. Nu har jag svårt att svälja ner pencillintabletterna och infektionen vill inte ge med sig.
Men det största problemet för mig just nu är att jag har så mycket luft i tarmarna, jag rapar hela tiden och mår lite illa. Svårt att få i mig den vätska jag behöver.
Känner någon igen det här ? Finns det några tips ? Blir det bättre med tiden ?
Vad är det för op du gjort? är det en gbp?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Åh! Hoppas det ordnar sig. Har ingen erfarenhet själv, men det låter som du behöver lite peppning!! :-)
Allamej :Jag har gjort en gastric by pass, ja. Men det funkade inte med titthål så därför blev det "kejsarsnitt".
SaJo 123: Tack för omtanken.
Det har nu gått tre dagar och det börjar väl kännas lite bättre. Jag har fått flytande pencillin, som ska ner 3 ggr om dagen, urk. Men man vänjer sig vid det mesta. Illamåendet börjar släppa och jag rapar lite mindre än förrut, så det finns väl hopp om livet. Provat att dricka med sugrör istället….
Men det savar i såret fortfarande rätt ordentligt, men själva såret ser bättre ut. Så visst går det framåt !
JAg har iallafall gått ner 15 kg på dryga 3 veckor.
Kul att du ser resultat iaf trotts alla svårigheter!! Vilket gör att det kanske känns bättre.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Se till att dom håller koll på såret ordentligt så att det inte blir infekterat mer än absolut minimalt. Försök på i dig något tarmreglerande ochså, om det så är inolaxol eller linfrön, bara du håller igång tarmarna så att det inte blir något fanstyg där. Och givetvis, grattis och lycka till :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Idag ser såret mycket bättre ut.
Mår illa av pencillinen, ska bli intressant att få känna hur det känns utan den. Blir nog lättare att få i sig tillräckligt med näring och vätska.
Men har fortfarande stora problem med rapandet.
Ingen som har några tips på hur man blir av med all denna luft.
Något jag brukar använda själv (är opererad för magmunsbråck, så jag kan inte rapa) är DIMETIKON. Säljs receptfritt på apoteket. Det är så kallat gasneutraliserande kapslar.

Prata med din opererande läkare. De är experter i ämnet.

Linfrö som nån annan tipsade om ovan gör susen för magen. Ta typ 2 msk o blötlägg en timme i ett glas vatten, rör om o drick. Linfröna blir geléiga o konsistensen e lite läbbig, men det smakar knappt någe. Om du inte klarar konsistensen kan du strö dem torra över maten istället. Inte lika effektivt dock. Ät dessa varje dag! Annars kanske något milt örtte kan funka lugnande med, fråga på hälsokost.
Hej!
jag ska göra en gastric bypass operation i augusti och jag undrar varför de inte kunde göra en titthålsoperation på dig?
De verkar som om många av dina problem har kommit p.g.a "kjesarsnittet".. Så varför gjorde de så?
Var de några speciella anledningar??
väldigt tacksam för svar.
och grattis för alla tappade kilon, de verkar ju som om operationen gick bra ändå. =)
MVH Titti