Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2111 ggr
shintaida
0

Ändrat kroppskonstelation?

Var hos min dotter i Jönköping i början av denna månaden.

Idag kom hon till Dalarna.

Hon sa nästan direkt, att jag gått ner en hel del!

Jag har märkt att kroppen inte är lika rund som innan. Men jag väger förbaske mig inte mindre för det!

I och för sig har jag cyklat långa sträckor och inte lyckats få i mig all mat jag egentligen behöver.

Men mår bra gör jag i alla fall!

Visst är det konstigt att jag väger lika, men ändå tycker andra att jag gått ner?!

HannaM
0

Har du mätt kroppen? Muskler väger mer än fett så om du fått massa muskler och tappat fett kan du ju vara smalare men fortfarande ha samma vikt. Sitter kläderna lösare? I så fall är du ju mindre och det är ju inte vågen som är det viktigaste.

fluffis
0

Nä, det är inte så konstigt måste jag säga. Samma sak har hänt mig. Det är ofta eftersläpning på vägning för mig.

shintaida
0

Nej, jag har inte mätt. Inte vågat, för jag blir lätt besviken. Och så blir det inte på samma ställe varje gång heller.

Men nu kommer jag i mina 38:or i leggings. Det gjorde jag innan med, men då satt dom himmelens tight!

Nu sitter dom som dom ska.

Alltså ner från 42-44 till 38-40 nu.

HÄRLIGT!!

HannaM
0

Då är det ju en förändring i alla fall=) Huvudsaken är väl ändå att känna och se att man har fått en förändring? Känna sig starkare och kunna ha kläder som förut varit för små eller suttit illa. Sen får vågen säga lite vad den vill även om jag förstår att det känns bra att se en nedgång där eftersom det är ett väldigt konkret bevis på att det har gått åt det håll man trott och velat.

fluffis
0

Kul! Bra jobbat med cyklingen och det är ju en skön känsla att komma i kläder som man inte kunnat ha på ett tag.

shintaida
0

Tack ska ni ha! Skrattande

Men jag undrar över en sak; Ett kilo muskler kan väl inte komma/omvandlas direkt när man blivit av med ett kilo fett? Obestämd

Jag vet att muskler är mindre i omfång än fett. Men jag hajar inte det hela riktigt - tror jag….

HannaM
0

Är det inte så att muskler har högre densitet? En kubikcm muskler väger alltså mer än motsvarande mängd fett. Alltså tar ju 17 kg muskler mindre plats än 17 kilo fett.

ttss
0

7# du har helt rätt. Och någon stans på nätet borde man ju kunna se exakta mått.

shintaida
0

Men jag menar - musklerna kommer väl inte på DIREKTEN, alltså samma fart som man blir av med fettet?

Jo, måste berätta!

Igår skulle jag köpa nya leggings. tog ett par Large. Gick till min man. Han tittade på storleken. Så sa han:

Dom blir väl för f*n för stora för Dig?! Det räcker nog med Medium.

Det är ett märke jag aldrig provat förr.

Men jag gjorde som han sa. Han ser ju mig dagligen "utifrån", så att säga.

Och se! Idag när jag tog dom på mig, passade dom!