Oj oj, jag kanske borde skriva något också!
Jo, jag undrar om hur mycket godis, kakor, glass, ovs som jag kan äta under 1 vecka?
Jag äter frukost, lunch, middag, samt 1-2 mellanmål per dag. Alltid grönt/frukt o fullkorn varje dag. Jag är 156 o väger 45 - 46 kg.
Så jag undrar hur mycket jag kan äta utan att gå upp i vikt? :)
Jag skulle vilja säga att min aktivitets nivå är ganska normal dvs, jag är ute i stort sätt varje dag och rör på mig. Tack! :)
Hur mycket du kan äta går inte att gissa.
Går du upp eller ner i vikt under en vecka då du äter normalt?
Om du står still eller går upp så kan du typ inte äta något. Om du går ner så kan du äta lite utan att ändra dina matvanor/träning.
Prova med 2hg lösgodis fredag/lördag och se vad som händer?

#2 Om jag äter normalt som jag brukar, så minskar jag vissa veckor, står stilla andra, samt kan öka, beroende på hur mycket jag äter(oftast står jag dock still) När jag äter normalt så äter jag inget sött förren på fredagen och lördag ( sällan över 200 g godis) och jag äter nästan alltid 5 - 6 ggr per dag då.
Hmm… Men är det inte så att ungdomar kan äta lite mer än ( typ glass, kakor, mm..) vuxna utan att oroa sig? Eftersom att man fortfarande växer? eller? :)
Du verkar ha hittat en bra balans redan. Det är bra att hålla sötsakerna till fredag/lördag, man ska ju tänka på tänderna också!
Lite mer kan man kanske äta men det är aldrig bra att stoppa i sig godis varje dag hur mycket man än växer. För bara ca 10-15 år sen när jag var 15-20 år fanns det inte så mycket dataspel etc så jag rörde mycket på mig vilket gjorde att jag kunde stoppa i mig mer. Många av dagens ungdomar lever ett väldigt stillasittande liv.