Första dagen avklarad
Jag har just börjat med lågkolhydratdiet, dvs jag räknar kolhydraterna och under två första veckorna får de inte ligga över 35 per dag. Sen kan man om man vill, öka till 40-45. Det där får man se hur kroppen svarar.
Jag har gjort detta förut, gick ner 23 kilon, från 96 till 73. Denna gången gäller det från 92 och minus 20. Det är mitt slutmål.
Förra gången gick jag ner tolv kilo på åtta veckor, men sen hände det inte så mycket. Jag mådde heller inte så jättebra av så låg kolhydratniv så jag bytte då till att räkna kalorier. Det gick långsammare men ganska jämn takt och det hela tog ett år.
Första tre dagarna är ett litet helsike och nu har jag klarat den första av dessa. Kroppen skriker efter bröd, glass, choklad och kex, för att inte tala om vindruvor.
Oj oj.
Men jag vet att kroppen tystnar med detta allteftersom.
Men har jag klarat den första dagen som egentligen är värst, så ska jag klara de andra 364 också 

Det tror jag också att du fixar. Jag äter också lågkolhydrat. Max 20g/dag
Tack :-)
Har redan minskat ett halvt kilo. Måndagen var nog värst, jag tycker det känns bättre nu.

För mig var det värst efter en vecka. Jag blev vansinnigt sugen på godis då. Men då gäller det att stå emot. Jag åt ganska mycket nötter i början. Men de innehåller ju också en hel del kolhydrater.
Lycka till!
Spännande!
Vad äter du för mat?
Byter du ut kolhydraterna mot mer protein eller mer fett, eller tar du bara bort?
Skulle vara kul att testa på nån slags lågkolydratskost ett tag och se hur det går. Så förklara gärna mer!
Jag kan ge ett exempel på en dag:
Frukost:
25 gr fullkorn med leverpastej
2 kokta ägg (eller stekta)
Lunch:
Kött/fisk/fågel
50 gr blomkål
Middag:
Kött/fisk/fågel
blomkål eller broccoli 50 gr
50-100 gram svamp
Mellanmål:
Ost
På kvällen 100 gr melon
Jag vräker inte på med fett eftersom min mage inte gillar det, men jag tar gärna en bearnaisesås eller hollandaise eller en skvätt grädde som jag låter puttra upp med biffen.
Det som jag kommer lägga till om några veckor är mera grönsaker och bär till mellanmål. Till exempel hallon med en klick vispad grädde.