Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1939 ggr
Anna452
0

Varför går det inte mer?!

Hej allihop!

Första gången jag skriver på detta forum, är annars med i olika forum på ifokus gällande häst.

Förra året bantade jag ner mig 16 kg. Hade inget program, ingen diet utan använde bara sunt förnuft - Äta mindre, röra sig mer. Dessuotm tog jag tag i min stressångest som fick mig att hetsäta godis och kakor på kvällarna.

Men senaste halvåret har ingenting hänt på vågen. Jag unnar mig god mat och en chokladbit då och då. Motionerar inte i samma intensitet som förr men håller på med hästen (promenerar, tömkör) och joggar utöver det 4 dgr/vecka.

Har hört innan om en platå man kan nå när man gått ner i vikt, men jag har i alla fall 12 kg till som jag vill ner så tacksam för hjälp. Känner någon igen det här med en viktplatå?

[vaargen]
0

Hej och välkommen!

Det händer lite då och då att vikten stannar upp men har du koll på om du har ändå minskat i cm(jag har stått stilla i vikt i nästan ett år själv men då försvann det ändå en hel del cm=mindre fett, mer muskler).

Annars så är kan den bistra sanningen att det är som du säger, du äte annorlunda och rör dig mindre(det är ändå ganska vanligt att man underdriver kalori-intag och överdriver motion) så kanske prova att skriva ner under en vecka vad du äter och hur mycker du rör dig?

Anna452
0

Nä jag har ju inte motionerat så intensivt som innan, i april gick det lite sisådär men under juni och juli har jag motionerat intensivt. Magen krymper men det är precis som att den varannan dag svullnar upp lite, för att sen nästa dag vara bättre. Vågen rör sig inte och på det stora hela har någon cm försvunnit på magen men inte jättemkt.

Tack för hjälpen! Får se om ett tag, det kanske kommer igång igen då. :)