Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2800 ggr
hannakb
0

Gymmet nästa?

Hej, jag är en tjej på 13 år som har en liten fråga till er äldre och mer erfarna.

Jag är 13 år och väger runt 52,53 kg jag är inte riktigt säker. Och jag känner mig inte riktigt nöjd med det. Min mamma jobbar som instruktör på Nordic Club och jag har inte hunnit fråga henne då jag bor hos min pappa just nu. Kan man i min ålder gå på gymmet och träna på löpband och träningscykel?

Tack på förhand!Skrattande

[ingvarisbjorn]
0

Hej, oftast brukar det vara 16-årsgräns på gym, utifrån min erfarenhet. Men det kan skilja lite mellan olika ställen.

Hur lång är du förresten? Tänk på att ta det lugnt med träningen och hellre komma i form, dvs bli stark och få bra kondition än att "banta" eftersom din kropp växer Glad

Zaphix
0

Springa på löpband och cykla är ju helt okej som 13-åring, om det nu inte är åldersgräns. Men du kan ju ringa till gymmet du tänkte gå till och höra? Eller ringa din mamma?

Däremot träna med vikter ska man inte göra som så ung, det är inge kroppen redo för.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

hannakb
0

#1 Jag är 158 ungefär. Okej, banta är nog inte min grej ändå Flört

hannakb
0

#2 Okej, tack så mycket!Skrattande

Lorita
0

Vikter är det 15 år för att lyfta på dom flesta gym, har jag för mig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

hannakb
0

#5 Okej! Jag har ändå så klena armar, satsar nog hellre på träningscykel och löpband Skrattande