Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3187 ggr
Liiniz
0

Liiniz på nedgång

Hejsan allihopSkrattande

Efter en lång inaktivitet (men läsande har gjorts) så känner jag att det är dags för mig att starta min trådGlad Men att börja med så borde jag nog berätta lite om mig själv.

Jag är 19 år och har varit överviktig så länge som jag kan minnas. En gång i tiden har man ju varit smal men det var när jag var kring 4 år, sen gick det utför, eller ska jag säga uppförFlört Då hemmarelationen inte var den bästa med missbrukande föräldrar så var jag VÄLDIGT mycket hos min mormor som verkligen älskade att göda en. Men det är verkligen inte hennes fel att man är så överviktig som man är idag, det är mitt fel att jag fortsatt den dåliga vanan.

Jag har ett sockerberoende och har haft det i flera år. Jag har dämpat känslor och depressioner med godis och mat, mest godis. Då det eskalerade som värst är när min mamma dog för 6 år sedan. Gud vad man tröståt, det är hemskt men det värsta är nog att den ovanan har jag fortsatt men i alla dessa årRynkar på näsan

Min pappa har ju inte varit den mest stöttande typen, han har snarare tryckt ner mig på grund av min vikt och sen så har jag tröstätit för att dämpa de dåliga känslor man fått av det. Vilket innebär en att allt var bara en ond cirkel.Obestämd

Så många gånger som man har försökt att gå ner i vikt och så många gånger som man har misslyckats, det är inte riktigt klokt egentligen. Men nu när jag har tagit studenten och börjat åka ut till stallet igen som jag inte hade tid för innan, så har jag fått en sådan livskraft och motivation igen. Den är så stark att jag till och med har börjat satsa på att min stora dröm som jag har haft sen 11-åring ska gå i uppfyllelse. Då jag älskar galopp så vill jag åka till England på en galopputbildning, det är en maxvikt där. Glad

Jag känner att det är nu eller aldrig, jag måste klara detta. Jag har ett mål så  stort som aldrig förr och ett mål som jag verkligen vill och måste klara, annars lär jag nog ångra det för alltid. Så snälla ni här inne, HJÄLP mig med peppningen och tips, allt uppskattasSkrattande

Jag kommer att skriva här om hur min nedgång kommer att gå i fortsättningenSkrattande

Kom på att jag kanske borde skriva att jag är 165 cm lång, väger 83 kg (Vägde 90 kg för 4 veckor sedan men att ha åkt ut till stallet har gett mig en viktnedgång på 7 kgFörvånad). Mått kommer senareSkrattande

Ni alla här inne är mina förebilder och ni är alla superduktigaSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Zaphix
0

Lycka till!

Bra att du har ett mål att komma ned till, alltså att bli jockey. Är ju verkligen superbra. :)
Hur mycket är det dom brukar väga, 65 kg?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Liiniz
0

#1 Nja jockey får vi se hur det blir med det, de väger oftast mellan 40-50 kg. Lite väl lite för migFlört Men arbetsryttare vill jag bli och då bör man väga mellan 60-65 kg, i England i alla fall, vilket passar mycket bättre men inget är omöjligt i framtidenSkrattande

Tack så mycketSkrattande

Mvh LinaGlad

Liiniz
0

För länge sedan köpte jag och pappa en orbitrek och jag trodde ju att den skulle jag vilja stå på varje dag. Men det var till en början det, nu har den stått och dammat i någon månad men jag har bestämt mig för att den ska fram igenSkrattande En kvart på morgonen och en kvart på kvällen ska den användas, till en början i alla fall, sen får man ju ökaGlad Plus så har jag ju min jogging också. Är det fel att jogga två gånger om dagen, till exempel en mindre runda på morgonen innan frukost och en lite längre på kvällen??Skrattande

Jag joggar ju redan en gång om dagen och gör lite styrkeövningar etc. hemma men det jag vill göra lite merGlad Tips, eller är funkar min idé bra??Glad

Mvh LinaGlad

Liiniz
0

Så idag har jag vägt och mätt, var en vecka sedan sistGlad

Vikt: 81,8 kg
Överarm: 32 cm
Bröst: 108 cm
Midja: 91 cm
Mage: 112 cm
Rumpa: 110 cm
Lår: 66 cm
Vad: 38 cm

Så jag har gått ner 1,2 kg denna veckan och det är jag väldigt nöjd medSkrattande Hoppas att det fortsätter på denna väg nuGlad

Mvh LinaGlad

ttss
0

hur går det?

Liiniz
0

Har inte mätt denna veckan men vågen visar en minskning på 1,2 kgSkrattande Så nu är min vikt 80,6 kgSkrattande Mitt första delmål är att komma ner till 79 kg, vill så gärna komma under 80 kg, snart därSkrattande

Dock är jag lite besviken på mig själv för jag har inte tränat denna veckan mer än att ha joggat en gång, har varit väldigt trött efter jobb men det har inte hindrat mig innan. Så ja lite besviken men nu när sommarjobbet är slut så blir det en del träning på schemat och en massa tid för mig själv, hundarna och hästarnaSkrattande

Ska försöka komma ihåg att mäta imorgonGlad

Mvh LinaGlad

Cecettan
0

STORT lycka till! Själv är jag 17 år och har gått ner nästan sju kilo sedan 14 juni i år :) Vi kan peppa varandra!

Liiniz
0

#7 Tack så mycketSkrattande Lycka till, till dig också och klart att vi kan peppa varandraSkrattande

Mvh LinaGlad

Liiniz
0

Idag stod min våg på 80,0Glad Hade varit kul att väga ett kilo mindre om en veckaGlad Men just nu, eller för två dagar sedan började jag med de där kostersättningsdryckerna, nutrilett. Jag ersätter dem med lunch och middag och morgonen så äter jag en liten skål med fil, musli och en delad bananSkrattande Mums… Tänkte köra på detta i två veckor och sen bara ersätta en måltid i två veckor och sen äta alla måltider med måttaSkrattande Trodde att det skulle vara jobbigt nu under de första dagarna med att inte äta något men det är faktiskt inte så farligt, men det är kanske lite olika, person till personTungan ute

Idag har jag tränat på gym i en timme, usch vad svettig man blevTungan ute Körde en halvtimme på crosstrainern och en halvtimme på löpbandet (10 min powerwalk, 10 min jogg, 5 min löpning, 5 min powerwalk). Man märker att man har blivit av med lite vikt för innan orkade jag knappt stå på crosstrainern i 5 minuter xD Nu orkar jag 30 min men ska öka på den tiden lite för att jag orkar mer men ska inte öka för mycket så att jag tar ut mig. Man ska ju vilja fortsätta träna under en längre tid ju Skrattande

Imorgon blir det stallet vilket är lite motion, senare på dagen är det träning på gymGlad Tänkt att träna 5 gånger i veckan och börja ta lite mer styrka i passetGlad Nu är ju batterierna slut i min våg men ska försöka handla batterier imorgon så jag kan väga mig nästa veckaGlad

Jag mätte mig igår så här kommer måttenGlad

Vikt: 80,0 kg                - 0,6 kg
Överarm: 31 cm           - 1 cm
Bröst: 105 cm              - 3 cm
Midja: 89 cm                - 2 cm
Mage: 108 cm               - 4 cm
Rumpa: 109 cm            - 1 cm
Lår: 65 cm                    - 1 cm
Vad: 38 cm                  +/- 0 cm

Man kan se en skillnad på måtten men det störiga med viktminskning ibland är att man inte alltid kan se den i spegelnTungan ute Ha det bra gott folk och lycka till med er viktminskning och hållning av viktenSkrattande

Mvh LinaGlad

Liiniz
0

Hejsan, då var det dags för veckans vägningGlad Tyvärr har jag inte tränat så mycket då jag har varit i stallet vilket har blivit som en ersättning av träningenTungan ute Man rider några hästar, mockar en del boxar, både går och longerar en del hästar så det bli en del motionGlad

När jag ställde mig på vågen imorse så blev det en glad överraskning:

Vikt: 77,4 kg            -2,6 kg

Dock har jag lite splittrade känslor då det känns som om det går lite väl fortObestämd Men jag antar att det lugnar sig till nästa veckas vägningGlad Med tanke på att jag har kommit förbi mitt mål som var på 79 kg så är det nya målet nu 74 kgGlad Förhoppningsvis så ska jag klara det tills slutet av denna månadenSkrattande

Mått kommer nog imorgonGlad Min totala viktminskning så här långt är då 12,6 kgSkrattande Ser ut som en del, det lilla tråkiga är väl att man själv inte ser det i spegelnTungan ute Fast man blir ju rätt glad när folk säger till en att det syns att man har gått ner i viktSkrattande

Puss och kram på er och lycka till med er viktminskningSkrattande

Mvh LinaGlad

Cecettan
0

Duktiga du! :)

Liiniz
0

#11 TackSkrattande

Nu har jag inte skrivit här på ett tag så nu är det dags för en uppdatering. Det har gått lite långsamt nu men ner har det ändå gått. 75,4 kg är jag nu nere i vilket resulterar i -2 kg sen senastSkrattande Total viktminskning så här långt: 14,6 kgGlad

Bara 1,4 kg kvar till mitt delmålSkrattande

Mvh LinaGlad

TjockaBerta
0

Oh vad du har jobbat på bra. Ett stort grattis och en jättekram till dig. Kämpa på. Glöm inte att när du nått målet måste du fortsätta att hålla vikten. Och det tror jag du klarat galant.

>>>Malum domesticum<<<

Liiniz
0

#13 Tack så mycketGlad Ja att hålla vikten kommer ju att vara det svåraste men jag kommer nog att få ett jobb i ett galoppstall som jag är och hjälper till i, vilket leder till ett mer aktivt "vardagsliv"Glad Nu äter jag ju tre huvudmål om dagen och mellanmål där emellan, så jag tror att om jag bara fortsätter så här och inte slarvar så ska det nog gå braSkrattande Jag tänker inte ge upp, har jag gjort för många gånger, det är nu det gällerGlad (oj vad man känner sig peppad av era inläggSkrattande)

Mvh LinaGlad