Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2789 ggr
[GunillaR]
0

Vägning

Hur ofta väger ni er?

Jag har ställt mig på vågen nu varje morgon innan frukost, men detta känns lite stressande egentligen.

Det bästa vore kanske att väga sig en gång i veckan, eller till och med en gång var 14:e dag.

Vad säger ni?

Bergspuman
0

1 gång i veckan. Just för att inte bli frestad att springa och göra det ofta. Vikten kan variera oerhört mellan en dag och nästa. Blir mer rättvisande att göra det 1 gång i veckan.

[GunillaR]
0

# 1 - Jag tror också detta. Våra kroppar (speciellt kvinnors) varierar ju väldigt mycket med hur mycket vatten vi har.

Sitter och leker med tanken att gå ännu längre till var 14:e dag eftersom då kan jag samtidigt låta tankarna få arbeta. För tankens kraft är större än vad vi tror. Lite affirmationstänkande.

Ylva-Li
0

1 gång per vecka väger jag mig. Samma tid (så bra jag kan), samma dag i veckan. På morgonen, efter toa men före frukost. Under veckans gång kan det ju gå upp och ner rätt mycket, så man ser bättre hur det gått om man lämnar lite tid emellan. En vecka minst. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Lorita
0

Fredag morgon innan frukost och endast då.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[vaargen]
0

Jag väger mig varje dag, dock har jag invägning varje lördag.

rebelme
0

många säger de att man ska mäta och gå på måtten eftersom att muskler väger mer.

själv har jag ingen våg utan de brukar bli nån gång i månaden när ja ä hos mamma å pappa.

Zaphix
0

Jag väger mig väldigt sällan, har ingen våg och när jag väl kommer i kontakt med en vågar jag oftast inte ställa mig på den..

Jag mäter mig dock, det tycker jag är rätt roligt faktiskt, att se att man går ned i centimeter på ställen man inte ens trodde man kunde bli smalare. Typ runt foten, halsen och sånt.. :)

Mäter mig nån gång i månaden typ.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

fluffis
0

Ja, max en gång i veckan. Men även då kan man inte stirra sig blind på siffrorna utan det är först efter några veckor man ser hur trenden går. Jag väger mig varje fredagmorgon innan frukost och innan dusch. Jag har ganska nyligen skaffat en kroppsfettvåg så det är lite spännande Glad

TjockaBerta
0

Jag väger mig varje morgon utom när jag känner mig fet. Men jag räknar bara måndagar. Det svänger våldsamt från dag till dag men det viktiga (!) är att det succesivt går neråt.

>>>Malum domesticum<<<

Hoppfull
0

Jag väger mig inte alls. Eftersom min kropp är som en jojo med vikten och jag kan pendla fem kilo både upp och ner/vecka så blev det uteslutande ångest för mig att hålla på och väga mig. Jag provar mina kläder och ser där om det händer något och det räcker gott och väl för mig.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[GunillaR]
0

Jag vägde mig idag. Minus två kilo på 20 dagar. Det får man vara nöjd med.

Men nu ska jag inte väga mig förrän jag märker förändring på kläderna. Jag blir väldigt frustrerad om det inte händer något på vågen fast jag vet att man går ner i etapper. Då är det bättre att inte väga sig så ofta - tror jag.