Nu måste något göras
Jag vet att jag sakta lagt på mig sedan jag tvingades börja med antideppmedicinen igen i augusti förra året. Nej tyvärr, jag fungerar inte utan tabletterna, har recidiverande depressioner, måste medicinera livslångt.
Idag tog jag tjuren vid hornen och ställde mig på vågen. Jag stod på 86,9 kg till mina 170 cm. Har gått upp exakt 15 kg sedan 3 augusti förra året. Nu får det fan i mig vara NOG!
Jag började gymträna igen vid midsommartid och har kommit igång bra, blivit starkare och rörligare och fått bättre ork och flås. Men kostbiten saknas.
Jag vet bara inte hur jag ska gå till väga. Har tidigare varit med i Viktväktarna, flera gånger, och lyckats tre gånger förut med deras metod. Men nu tar det emot.
Orkar heller inte ta till mig en ny metod och LCHF är jag bara rabiat motståndare till.
I och för sig plågas jag av taskig aptit just nu till följd av en ny depressionssvacka, inte så bra med tanke på att man trots allt måste äta, och äta BRA mat, för att gå ner.
Jag ska ta mig en funderare på om jag ska ge Viktväktarna en chans till, om jag orkar ge mig in i hela den världen.
Men de där 15 kg, samt helst 2 kg till, måste bort, för att jag ska få ett normalt BMI och komma i gamla kläder, det är bara så.
Återkommer…
Lycka till! Hoppas det går bra för dig!
Gör gärna en gratis hälsoanalys på min hemsida.
Mvh Jessica Pettersson
WellnessCoach