Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2595 ggr
[YlvaP]
0

Kaloriräknandet

Ja det är väl dags att göra något åt detta feta som finns runt min mage. Hatar verkligen min kropp och jag har försökt in i det längsta att inte ta upp kaloriräknandet för jag vet att det till slut kommer att bli fel. Höll på att gå riktigt illa och jag är rädd att det kommer att göra det igen men jag har inget val än att börja med detta för det är det enda som fick mig att gå ner i vikt.

Börjar imorgon. Det kommer bara sluta med att jag utmanar mig själv att gå under 1000 kcal, som en lite sport för att se om man klarar av det.

Hoppfull
0

Men är inte det lite väl lite?

På det sättet är väl VV:s points-systemn utmärkt? Håller man sig inom de points man SKA äta så får man i sig det man behöver men går ändå ner i vikt.

Lycka till och var snäll mot dig själv och din kropp Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[YlvaP]
0

Jo det är lite och jag mådde inge bra av det. Frös mera och hade ångest varje dag över maten.

Har inte råd med VV men det skulle säkert vara bra. Har varit med där en gån för säkert 15-17 år sedan.

[vaargen]
0

Hur illa höll det på att gå förra gången?

Hur mycket ligger du på i matväg nu?

Kanske är lättare att trappa ner stegvis om du ska äta vanlig mat än att dra ner till 1000kcal direkt(speciellt när du äter "vanligt" och inte får hjälp av ketos som vid tex VLCD).

Sen vet jag att du vet att fett är viktigt men vill ändå påminna dig lite om att glöm inte bort att få i dig fett också och inte gå helt över till lightprodukter :)

[YlvaP]
0

Hade jag inte tagit kotankt med mina personen på psyk hade det nog blivit anorexia, helt klart.

Har ingen aning för jag vill som sagt inte kolla upp det just för att inte hamna där igen men det känns som om det är det rnda just nu.

Nä usch och fy för lightprodukter. Blir mera sallad och sånt och nu har jag hittat nudlar som innehåller 124 kcal per måltid.

Hoppfull
0

#2 Ja jag har varit där själv så jag vet hur illa man mår men hur starka krafter man rör sig i!

Tyvärr är viktväktarna dyrt som du säger, annars tror jag att du ska satsa på att räkna kalorier i något program och bestämma att du inte får äta under 13-1400/dag t.ex.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.