biggest loser Svergie
Någon som kollar? =)
Känns konstigt att det är på svenska.. Väntar hela tiden på att Jillian ska dycka upp och skrika på dem =)
Klart man kollar! :)

Ja det kändes lite tamt. Programledaren saknade helt utstrålning och empati. Ali är enormt sympatisk och man ser hur hon känner med deltagarna.
Men det kanske är vettigare. Jag har dock väldigt liten förståelse för träning som får en att tuppa av eller kräkas. Man ska väl inte behöva åka ambulans efter ett träningspass.
Själva idén är ju helt extrem: att gå ner 50 kg eller mera på några veckor. Observera att det är endast väldigt starka och friska människor som deltar i programmen.
Det står ju också i varningstexten att man inte ska försöka göra det själv hemma.
>>>Malum domesticum<<<
Jag såg lite i slutet av det och jag säger som Lucy att det kändes lite konstig nät det var på svenska och väntade på att Jullian skulle komma fram.
Och som du säger TjockaBarta att programledarn saknade utstrålning. SOm vid utröstningen så frågade hon om dom hade mera att säga och det hade dom förstås inte så hon sa bara Jaha, hejdå. På ett ungefär.

Jag vägrar titta på när man gör jippo av människors olycka… jag är nog en tråkmåns men så är jag
(tittar inte på rent hus eller andra liknande program heller).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag skulle inte kalla det jippo och dom får faktikst hjälp även om den är lite extrem. 
Kollar inte då jag inte finner något nöje såna program, men det är ju dock frivilligt att ställa upp i programmet och man kan skaffa sig information innan hur programmet ser ut, så av princip så tycker jag inte synd om deltagarna för deras deltagande.
Jag tycker biggestloser är underhållande och även lite inspirerande. Det jag dock kände med den svenska varianten var nästan att programledaren kändes fördomsfull mot deltagarna och tycket att de minsan fick skylla sig själv. Bara komentaren -"hur kunde du låte det gå så här långt". Kändes inge bra. Som ni säger vart är empatin?
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Intressant att kolla på och man blir både rörd och berörd…
Jag har bara sett något enstaka avsnitt av den amerikanska varianten, det råkade vara det avsnitt där de fick ekipera sig i nya kläder och sedan glassa på catwalken och få möta, väldigt överraskande, sin fru/make eller förälder.
Men den svenska är ju inspelad i mitt hemlandskap så det är klart jag ska titta 
Kanske för att bli inspirerad trots allt. Även om jag har förhållandevis "lite" övervikt jämfört med de flesta deltagarna.
Jag blir jätte inspererad av Biggest Loser USA =) Jag har förlorat 10 kg med hjälp av kicken jag får av det programet.. Tänker mig jämt att jag har en liten Jillian på axlen när jag tränar..
Jag har också lyckats gå ner med inspiration från biggest loser hela 13 kg och mer ska det bli =) Jag kollar jämt på det och jag blir lika peppad varje gång =)