Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 3739 ggr
[Norrbysa]
0

Naturdiet-trubbel

Går på naturdiet för att jag har precis flyttat och hinner inte packa upp köket för jag jobbar så mycket. Och så för att på köpet förlora mina 5 semester-kilon.

Äter en macka och dricker en kopp latte till frukost och kanske avslutar dagen med en macka och lite te om jag är hungrig.

Mitt problem är dock att min mage är så uppblåst. Har ni något tips? Ska jag bara testa att dricka lite proviva eller gör jag något fel?

Jag går inte ner något heller trots 1.5 mil på cykel varje dag. :-(

[Norrbysa]
0

Och ja jag vet att pulver bara är socker, mjöl och vitaminer i stort sett. Men jag har dåligt med tid och inget kök.

Bullisxxx
0

Tar du både pulver och mackor eller?? Det verkar som om kroppen stretar emot först när man börjar banta - det händer liksom ingenting och själv tycker man att man varit jätteduktig som ändrat om kosten och bara tittat och inte tagit allt det goda som står till buds ibland på jobbet osv men det släpper väl så småningom - annars är det väl helt enkelt så att man äter trots allt mer än vad man gör av med. Den gamla kända ekvationen du vet, suck…

nyborjare08
0

Uppblåsthet kan orsakas av spannmål och fibrer. Testa att dra ner på mackorna och ät t ex en sallad istället.

Bergspuman
0

Kiwi innehåller ett ämne som gör att tarmen arbetar bättre. Testa och ät några kiwi om dagen ett tag.

Hoppfull
0

Jag skulle gissa på att det är pulvret som gör dig svullen. testa en annan sort eller försök blanda med något som är snabblagat alternativt färdigt tills du kommit i ordning. Det är bättre att äta något matigt varje dag än att inte äta alls när magen försöker tala om för dig att den inte riktigt gillar din nuvarande diet Glad

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mojjan73
0

Prova att byta pulver.. jag kan t ex inte äta Nutrilett men det funkar med Allévo eller Naturdiet. Konstigt men så är det.

fluffis
0

Jag känner igen det där. Jag flyttade för en månad sen och har renoverat och hållit på och inte alls haft tid att laga mat. Under renoveringen åt jag inte nyttigt alls. Det blev mycket snabbmat (hamburgare, kebab), mikromat och en del godis och kakor men jag lyckades gå ner i vikt ändå. På något sätt så rörde jag mig väl mer än vad jag åt Glad Sen förra veckan är jag tillbaka på mitt dagjobb där jag sitter still den mesta av tiden så jag har börjat äta mindre och nyttigare och konstigt nog så gick den övergången smidigt. Jag har fortfarande ingen fläkt och inget kakel i köket så jag använder inte hällen men däremot har ugnen gått varm, tex halva potatis med olivolja och kycklingfilé med grönsaker. Jag själv skulle inte klarat mig bara på pulver utan jag vill äta minst ett mål varm mat om dagen. Vad jag försöker säga är att du kanske kan äta nån mikromat (min favorit är Chicken indonesia från Findus som är utan tillsatser) eller beställa en kebab med sallad utan sås eller något annat. Det blir väldigt enformigt annars.