varför?
Jag försökte bli medlem hos vv online.
Men de skulle inte passa mig just nu, hm nähe o de vet ni.
Hur kommer man för bi det hindret?

vilket hinder menar du? Har du inte tllräckligt med ö vikt eller är du inte tillräckligt gammal? Kan du precicera lite mer så kanske man kan hjälpa dig eftersom jag är v onlineare

vikt antar jag, men lustigt är det ja väger då 10 kg för mycke.
Enligt alla andras tabeller hitan o ditan
Provade precis att bli medlem och sålänge jag hade en bmi över 20.5 så fick jag bli medlem…

Elakt att det ska finnas en gräns för hur lite man får väga för att bli medlem i viktväktarna. Blir man utslängd när man kommit ner till en viss gräns då eller? ;)
Trodde ViktVäktarna var en sån kost som man skulle hålla med resten av livet, för annars kommer man ju gå upp i vikt igen och jag kan tänka mig att en del skulle vilja börja med det bara för att få bättre hälsa, utan att gå ner i vikt. 

# 6 Fast man får inte bli medlem om man är normal, eller underviktig då eller? Och vad är gränsen för hur mycket man får gå upp? Kvinnor kan ju variera en hel del 
Ps. var sarkastisk vad gällde det där med att bli utslängd, men inte alltid så lätt att föra över det till skrift

Ja kom in till slut, mitt fel så klart. JAJA.
Men iallafall ja tycker attsätta ett BMI är missvisande då jag kan va muskulös (vilket ja nu inte är) o väga si o så. Ni fattar va ja menar va.
När jag skulle registrera mig som online-medlem första gången fick jag beskedet att jag inte fick gå med i VV pga undervikt…trots att jag har ett BMI på 32 och minst 30 kg övervikt! När jag gick tillbaka i formuläret visade det sig att jag skrivit att jag var 1.73 CM lång i stället för 1.73 meter! Så det är viktigt att fylla i alla rutorna rätt. När jag ändrade uppgiften funkade det.
Annars är en generell regel inom VV att man måste vara minst 18 år och ha minst 5 kg övervikt (innan du registrerar dig räknar programmet ut ditt BMI åt dig) för att gå med.
#10 *skratta*
*fundera*
Om du var 1.73cm så skulle du ha ett BMI på ca 320759 och då borde väl du verkligen räknas som överviktig :D

VV kanske har en övre gräns också! Inga hopplösa fall. 
>>>Malum domesticum<<<
#11,
Ja, fast programmet "räknar väl ut" att om man är 1,73 CM lång måste man vara under 18 år…j, t o m under 10 år som är nedersta gränsen för att få gå med (på läkares inrådan) 
Ps. Jag läste i en artikel på nätet någonstans att enskilda VV-avdelningar fått kritik för att de tagit in personer som var normal- eller t o m underviktiga i något fall. En av cheferna förklarade att anledningen till att man måste ha minst fem kg övervikt är att de vill undvika att personer med felaktig kroppsuppfattning och (potentiella) ätstörningar går med. VV:s filosofi är att hjälpa människor med konstaterad övervikt att gå ner i vikt för att därmed minska risken för olika sjukdomar, inte att hjälpa redan normal- eller underviktiga personer att gå ner i vikt (vilket i vissa fall kan vara rentav farligt om de redan är undernärda). Och det är ju en sund tanke. När man väl gått ner i vikt och nått målvikt kan man fortsätta som guldmedlem resten av livet, men jag tror nog att det är ett nödvändigt krav att man måste vara överviktig för att registrera sig från första början.

Jag tycker nog att det är bra att man inte ska kunna bli medlem om man inte är överviktig. Håller med dig #15
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.