Vill gå ner i vikt
Hej, jag skulle vilja gå ner i vikt cirka 8 kilo.
Jag är en 19 årig tjej som är 1.59 cm lång och väger 63-64kg. Men jag vill gå ner till 55 Kg. Böjade idag för att jag har så svårt att ta tag i saker men idag började jag. Jag var ute ½ timme och intervallade med joggning och gående. Jag jobba med takt av musiken. Men är det ett bra motions sätt? Och hur ofta ska jag köra joggningen, varje dag eller var 3:e dag?
Har också svårt det där med socker, har alltid varit en sån som varit extrem med att hälla socker i the, mycket Oboy pulver och godis på vardagarna. Men hur kan jag göra bäst i att bli av med detta sockerberoende.
Många tips uppskattas!
Mvh
Cecilia
För att bli av med ett beroende kan man försöka med avhållsamhet. När man är sockerberoende kan man försöka undvika allt som får blodsockret att stiga, dvs minimera mängden kolhydrater man stoppar i sig.
Livsmedel som innehåller
- väldigt lite kolhydrater: kött, fisk, ägg, smör,
- lite kolhydrater: ost, grädde/crème fraiche, små mängder grönsaker, kryddor
Jag har också svårt att komma igång med saker.
Men asså mitt tips är att du är ute och joggar/går varje dag´men kanske kör ena dagen till ex. 20,30 min och andra dagen en timma. Om du hinner det såklart.
Jag brukar gå/jogga lite till och av i en timma. Det funkar för mig. Gör det gärna tidigt innan frukost också. 
Okey tack för tipsen :D
Läs boken Sockerbomben av Bitten Jonsson och Pia Nordström. Jag gör det och det är mycket aha-upplevelser. Jag är också sockerberoende.