Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 2096 ggr
Bergspuman
0

Fjärde veckan och minus igen!

Har nu gjort vecka nr 4 och resultatet är -1,0 kg!

Trevligt värre!

Tror att jag hittat "receptet" nu, jag måste äta upp åtminstone halva veckobonusen för att det ska hända något på vågen.

Kanske måste jag äta ändå mer med tanke på den rejält hårda träning jag kör. Ska jag kunna ge järnet på mina gympass, MÅSTE jag äta ordentligt, annars orkar jag inte!

Jag vill inte må dåligt under pågående viktminskning, jag vill må bra och känna mig stabil och känna att kroppen funkar och att jag orkar!

Nu tar jag sats mot vecka 5 och så får vi se vad det kan ge. Jag börjar jobba nästa vecka igen, vilket är en liten utmaning - måste anpassa programmet till dagar när jag jobbar och se till att jag har rutiner som bär.

Det finns TYVÄRR en kaffeautomat på jobbet med världens godaste drickchoklad. Jag äääälskar den chokladen. Den är både stark och söt.

Får nog införa något slags begränsning där, bara 3 st i veckan eller något. Kaffe dricker jag ju inte. Det finns te, men det är inte lika roligt he he Flört.

Plus att jag vet att jag brukar behöva mellanmål, 1-2 st, under en lång dag på jobbet. Jag får pendla 3 timmar dagligen och har lång resväg, det innebär att från lunchen ca 12.30 fram tills jag kommer hem runt 19-19.30, hinner det ju gå drygt 6 timmar utan mat. Ingen höjdare. Har tänkt lägga in ett mellanmål ca 16.00 därför.

En annan svaghet är att jag oftast har noll lust att laga mat när jag kommer hem sådär sent.

Men jag lyckades gå ner 18 kg förra året fastän jag jobbade, så det ska nog gå nu också!

Chestnut
0

Grattis!

Bra kämpat!

Med vänliga hälsningar
Chess

fluffis
0

Vad var det jag sa förra veckan, du har full koll! Nu blev det ju minus igen Glad

Jag tycker också det är pest att laga mat och ta itu med grejer när jag kommer hem efter en lång arbetsdag. Nu är jag lyckligt lottad och bor nära jobbet så jag slipper långa resor.

Äter du på tåget/bussen/bilen? Har du tips på mellanmål på resande fot?

Bergspuman
0

Nja, mellis medan man sitter på bussen är lite svårt, men jag har försökt tidigare med en flaska kolsyrat vatten och en frukt, det kolsyrade vattnet mättar ganska bra.

Nu går jag ju på träning 2 kvällar i veckan direkt efter jobbet, då måste jag äta något ca 16.00 i alla fall, annars orkar jag inte med passet.

Med "något" menar jag något matigare än en frukt och kolsyrat vatten, får försöka klura ut något även om det "bara" blir ett smörgåspaket.

Detta gäller alltså träningsdagarna, de andra dagarna skulle det nog duga med en frukt eller två och lite keso och nötter kanske. (Har inte problem med sockersug om någon undrar).

Hoppfull
0

Duktig du är!

Om du äter ägg är det ett förträffligt mellanmål tycker jag. Matigt, nyttigt och gott =)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bergspuman
0

#4 Tack!

Dock kan jag inte äta ägg som mellanmål. Ryser!

Det är och förblir frukostmat eller middagsmat (omelett) för mig.

Hoppfull
0

Hahaha, nej det är nog inte så ovanligt Glad Men keso med lite nötter eller frukt i är väl kanon?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Bergspuman
0

Javisst, det är det absolut!

Mmm. Keso med rivet äpple och kanel. Say no more!

Catrin78
0

Jag har funderat lite över det där med aktivitetspointsen…jag läste ett inlägg skrivet av Karin Nileskog, kost- och utbildningsansvarig hos VV, i hennes blogg på MåBra:s hemsida. Någon frågade hur man ska göra med AP. Karins svar var att till skillnad från normal- och underviktiga har överviktiga reserver att ta av, och att om man äter sina AP:n och kroppen får all energi den behöver den vägen har den ingen anledning att ta av fettreserverna. Hon rekommenderar därför att man äter sina AP:n om man känner att man behöver det, annars inte (dvs inte slentrianmässigt). Hur tycker ni att det funkar; jag har hittills inte vågat röra mina AP:n, men däremot äter jag min VB och det funkar fint, även om jag äter äter upp hela (f n 49 PP).

Bergspuman
0

Jag har just börjat våga äta mer av min vb, därför att jag ser att viktminskningen blir bättre då. AP har jag hittills inte rört.

Tycker nog vb är generöst tilltagen så att man håller sig mätt.

Men blir det kris är det nog bra att ha ap, eller om man tränar väldigt mycket.