Mage
Min mage har blivit så stoooooooooooor. Jag skulle behöva lite tips på enkla övningar för att få bort den.
Och hur är det med huden? Kan man få den att dra ihop sig igen på något sätt om man lyckas få bort lite fett?

Går du ner i vikt kommer din mage att minska (då du antagligen lägger på dig vikt lättast just på magen eftersom det är den du lagt närke till). Grundregeln vid viktnedgång är att förbränna mer kcal än du tar in, det vil säga; ät mindre - rör dig mer. ;-)
Tränar du något idag? Är det du som lagar maten hemma? Om du inte tränar alls kanske promenader ett par gånger i veckan är något att börja med, till exempel 30 min 3 ggr i veckan som du succesivt trappar upp.
Ja, skinnet kommer att minska "av sig själv" efter ett tag även om det tar lite längre tid än det tar att tappa fettet.
Tänk på att tappa mer än ½-1 kilo per vecka kan vara ohälsosamt i längden så var beredd på att det kommer att ta lite tid, förhoppningsvis kommer du undertiden lära dig att gilla den nya motionerande du och gör det till en livslång trevlig vana. Lycka till!
Rocka rockring tycker jag fungerar perfekt för magen. Och då menar jag inte någon dyr historia utan en helt vanlig som finns att köpa i leksaksaffärer odyl. Perfekt att göra framför tv:n och jag lovar, det känns. 
#1 Spongebob, detta gamla skåpmat till resonemang förutsätter att människan är en PERFEKT maskin som förbränner exakt och alltid lika mycket…(som dom flesta människor numer vet är vi alla faktiskt olika med olika förutsättningar, även om grundinställningarna är snarlika) 
Exempel - Gå och fråga vilken endokrinolog som helst…
Har du en sköldkörtel som mer eller mindre lagt av, då funkar INTE ditt kcal resonemang, utan personen kommer att lägga på mer vikt trots att den äter mindre…
Har du däremot en speedad ämnesomsättning kan du äta många fler kcal än som är "beräknat" och ändå gå ner i vikt, så även här faller ditt resonemang…
Hur var det nu är vi alla exakt likadana med exakt samma ämnesomsättning?… lol
Och då har vi inte ens gått in på detta med träning och eventuell viktminskning efter den… 

Så länge du gör av med fler kcal är du får i dig, går du ner i vikt, hur menar du annars att viktökning skulle ske? Absorbering av molekyler från luften? Självklart är denna balans olika för olika människor, jag som tille xempel förbrukar rätt mycket kcal kan utan problem äta 2500 per dag och gå ner i vikt på det, medan till exempel min fru går upp på följande mängd.
Förklara gärna exakt var jag sagt att vi har samma energibehov? Inget av det du säger förändrar grundregeln "ät mindre, rör dig mer" även om hur mycket mindre personen måste äta (alternativt hur mycket mer personen nåste röra sig) är olika för olika personer.
Finn det extremfall? Ja naturligtvis, viss medicinering kan till xempel få personer att ta upp stora möngder vatten i kroppen. Men det jag pratar om är naturligtvis i de flesta fall då detta är ett forum där vi kan göra generaliseringar då varken jag eller du kan ställa personliga diagnoser här. Om personen TS anser att det kanske är något fysiskt fel skall han / hon uppsöka läkare naturligtvis.

Instämmer tillfullo med Calmare!! Min vikt har fluktuerat påtagligt (15-20 kilo) UTAN förändrade mat och träninsgvanor. Så vi är hormonstyrda varelser och hormonerna kan ställa till långt mycket mer än man först tror!
Så det är helt i linje med mina erfarenheter att det inte alls alltid är kcal som styr, inte heller sorten på mat, utan det kan vara helt andra saker som bara helt sonika sätter stopp eller tvärtom, racerfart! jag har varit med om båda delarna!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vilket inte på något sätt motsäger att om du hade ätit mindre hade du gått ner i vikt. Det är inte raketforskning detta, så svårt att läsa vad jag skriver kan det väl inte vara?

Hahahaha, du vet väl inte vad jag har prövat heller? Hahaha, så otroligt underligt uttalande, men inte så himla trevligt att du utgår ifrån att jag på något sätt är för trög för att ha testat att äta mindre… 
Det är ju en väl omhudlad myt det där att allt beror på mängden man äter… det finns massor av överviktiga som kan intyga att kcaldiet inte funkar alls!
Spongebob, ditt resonemang förutsätter att en kcal/kalori ALLTID är 1(en) kcal och behandlas likadant när den tas upp av människokroppen… Men numer vet vi att så är inte fallet…
Vi tar det från början - vi människor kan nyttja energi från 3(tre) olika energigivare och dom är fett, kolhydrater och protein.
Om vi t.ex bryter ner kolhydrater i fibrer och fruktos så kommer 1 kcal föda från fibrer att till största delen passera människokroppen UTAN att tas upp medan samma mängd energi(kcal) från fruktosen kommer till stor del att lagras i kroppen som fettreserv.
Alltså är inte en 1 kcal = 1 kcal…
1 kcal av vad du äter är mer intressant.

Vi vet faktiskt att det för viktnedgpng spelar mycket liten roll varifrån Kcal kommer ifrån. Har du någon studie som påpekar motsatsen (länka gära till pubmed) så är jag naturligtvis intresserad av att läsa den.
Så du menar att du kan gå upp i vikt utan att äta något alls? Fotosyntes? Evolutionen motbevisad! Paradigmskifte! ;-)
Eller nej, dina anekdoter bevisar naturligtvis ingenting och jag kan självklart visa anekdoter som motsäger dina.

Det står inte i abstractet hur de kontrollerade kaloriintag, har du läst studien och kanske kan upplysa oss? Skillnaderna var väldigt små med tanke på inte bara poplulation utan mer med tanke på tid (2 veckor).
Som sagt, innan vi vet hur de kontrollerade energiintaget (samt aktivitetsfaktorn) betyder det väldigt lite. Jag hoppas att de gjorde mer än som abstraktet antyder, bara mäta innan och efter och lade till godis / jordnötter till det som försökspersonerna "vanligen" äter.
Även OM (och det är ett stort OM) studien är perfekt utförd med avseende till kcal in - kcal ut så visar den bara att det spelar (liten) roll vid viktuppgång, inte viktnedgång som jag frågade efter.
Här är en studie där det visas att det är kcal in - kcal ut som avgör:
BACKGROUND: This study was designed to compare the effects of 2 different but isocaloric fat reduction programs with the same amount of energy deficit - diet alone or diet combined with aerobic training - on body composition, lipid profile and cardiorespiratory fitness in non- or moderately obese women. METHODS: Twenty non- or moderately obese (BMI 24.32 +/- 3.11) females (27.3 +/- 6.6 years) were tested at the beginning and after an 8-week period of a mild hypocaloric diet for the following parameters: (1) body mass and body fat; (2) total cholesterol, HDL-C, LDL-C and triglycerides; (3) lactate (millimol/liter) during submaximal exertion (100 W); (4) heart rate during submaximal exertion (100 W), and (5) maximum exercise performance (watt). Subjects were randomly divided into either a diet alone (D, -2,095 +/- 659 kJ/day) or a diet (-1,420 +/- 1,084 kJ/day) plus exercise (DE, three 60-min sessions per week at 60% of VO(2)max or -5,866 kJ/week) group. RESULTS: Body mass and body fat decreased significantly in D (-1.95 +/- 1.13 kg or -1.47 +/- 0.87%; p < 0.05) and DE (-2.23 +/- 1.28 kg or -1.59 +/- 0.87%; p < 0.05), but there was no significant difference observed between the groups. Statistical analysis revealed no significant changes of total cholesterol, HDL-C, LDL-C, triglycerides and heart rate during submaximal exertion (100 W). Lactic acid accumulation during submaximal exertion (100 W) decreased significantly (-0.8 +/- 1.4 mmol/l, p < 0.05) in DE and increased significantly (+0.4 +/- 0.5 mmol/l, p < 0.05) in D. Maximum exercise performance improved significantly (+12.2 +/- 8.8 W, p < 0.05) in DE and did not change significantly in D. CONCLUSIONS: This study showed that independently of the method for weight loss, the negative energy balance alone is responsible for weight reduction.

#9 Om du menar mig när du hänvisar till #9 så är svaret ja, jag går upp i vikt utan att äta
Förstår att det är svårt att förstå… men så är det med min kropp och det verkar handla om stress och enorma mängder vätska som samlas i kroppen, UTAN inverkan från kcal. Hur detta kan ske är mera luddigt och både läkare och dietister står handfallna när det gäller min vikt kontra vad och hur mycket jag äter, samt möjligheten att gå ner när detta sker.
Så, det GÅR inte att hävda att kcal i sig är avgörande för vikten, även om det givetvis och självklart är det absolut vanligaste. Och utöver detta får man ju beakta det som Calmare skriver som ju är helt sant det med!
Nu har väl tråden spårat ut lite från grundfrågan men din studie(ingen pubmed länk?) visar "bara" att om du äter fettsnålt så går du ner om du tränar, visar inget om det vi pratar om här, länka om, länka rätt.
Sen är det väl inte så intressant att se hur de med BMI 21 kan gå ner i vikt för mig, eller en studie som bara kolla på tjejer. Står ju inget heller om hur E% fördelas.
Sen om rent kcal in-kcal ut fungera så kan vi ju titta på studien du länkade till.
Grupp D skulle ligga på -500kcal om dagen=-3500kcal/vecka x 8 veckor=-28000kcal, för att minska 1kg fett ska man enligt teorin gå back 7000kcal alltså ska dom ha minskat 3kg i vikt med det har dom inte. Så fungerar inte teorin eller har deltagarna fuskat? Vilket som stämmer så fungerar inte den studien för att bevisa något du vill.
SLUTSATS: Epic Fail

Ja, jag inser att detta är något sorts LCHF-tempel, men jag gör ändå ett försök. ;-)
Jag misstänker att du hittar på (frasen "Läkare och dietister står handfallna" är det kvällstidningsvarning på) alternativt helt enkelt misstar dig (ingen fara, kan hända alla), i vilket fall som helst är det en anekdot och bör därför betraktas som en sådan.
Du hade ingen kommentar till det jag sade om studien du lade fram? Du har inga svar på bristerna jag påpekade? Hur kontrollerades till exempel enerigintaget, har du koll på det? Utan kontroll på kcal in - kcal ut är studien rätt värdelös, men det kanske du redan räknat ut och därför inte vill diskutera den mer?
Studien jag länkade till finns på pubmed (copy paste namnet på den så skall du se). Angående din kritik så misstänekr jag det beror på misslyckad kontroll av aktivitet hos deltagarna (se, jag kan erkänna att studier kan ha brister), trenden är dock rätt tydlig, tycker du inte det? Kanske, till och mer lite mer tydlig än studien du länkade till som, som sagt, handlar om viktUPPgång?
Halloj och tack för erat engagemang.
Matbiten är ett annat kapitel, vad jag behövde lite tips på några enkla övningar om hur jag får bort magen.
Rockring låter som en skoj grej, ska testa den. 
#15 Mig veterligt går det inte att "punktförbränna" det vill säga koncentrera fettförbränningen till något specifikt område.
tyvärr

Där är vi helt överens. =D
#16 oh… 

Ang den något hetsiga diskussionen ovan, det är ju så att om man svälter sig för hårt så reglerar sig kroppen o ställer in sig på svält. När man sen äter lite så bunkrar kroppen detta som fett inför dessa svåra tider. Alltså är anledningen ofta att man svälter för mycket när man inte längre går ner i vikt av superdiet.

Har du några belägg för det? Mig veterligen "ställer kroppen" inte in sig på svält förutom om man inte äter något mer än mycket sällan (tex några gånger per vecka).
Man kan mig veterligen även få andra problem av att inte äta, som att tarmarna stänger av tillfälligt vilket kan få otrevliga konsekvenser.
Nu rekommenderar varken jag eller någon annan ren svält här men det är ändå självklart viktigt att påpeka att man naturligtvis inte bör sluta äta överhuvudtaget. Kroppen behöver ett visst energiintag för att fungera och vilket det behovet är kan man något sådär räkna ut, finns kalkylatorer på nätet. Rent generellt har jag aldrig hört att du bör ligga på mindre än 500 kcal underskott per dag under längre tid.

#14 Ja, jag kan inte annat än skratta åt din otroligt självsäkra men helt okunniga attityd. Du vet ju inte ett dugg om mig så du kanske ska ge sjutton i att tala om saker OM just mig eller hur just jag/min kropp fungerar eller inte fungerar!

Ja du är naturligtvis en unik liten snöflinga. =D

Japp, jag och alla andra är unika!
Men du kan ju ganska lätt läsa in dig på att det finns många som inte alls går ner med kcal-diet. Som till och med under sjukhusvistelse fått kcal-diet en längre tid utan att tappa ett enda gram.
Så det finns mycket att lära kring hur komplicerat detta är istället för att tro att den smala och alldeles för enkla sanningen kcal-in - kcal-ut skulle vara applicerbar på alla.