Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 11478 ggr
imsuchadiva
11

abtronic x2

Någon som provat abtronic eller abtronic x2? Eller något liknande? Funkar de?

Jag vill inte ha den för att gå ner i vikt ( behövs ej ) utan vill bara strama åt magen.

TjockaBerta
0

Jag köpte en men har inte använt den så mycket så jag kan inte svara på din fråga. Däremot köpte jag den av samma skäl som du. För att forma till magen.

Den var faktiskt mycket effektivare/starkare än jag någonsin trott.

Nu får jag skärpa mig och ta fram den igen.

>>>Malum domesticum<<<

shintaida
0

OJ, jag har ju också en! Det hade jag glömt!

Nu åker den fram!

När jag köpte den, tyckte jag verkligen om den. Men det var nog sommaren som kom emellan.

Spongebob
0

För att som du säger "strama åt magen" kan du antingen bygga magmuskler eller gå ner i vikt )för att göra dina befintliga muskler synliga).

Eftersom du inte vill gå ner i vikt är det då muskelbygge som gäller vilket innebär att du måste träna med med lite motstånd, ett motstånd som varierar beroende på hur tränad du redan är. Om du inte är en komapatient eller limnande kommer apparater som abtronics eller liknande INTE att erbjuda någon träning med motstånd att tala om vilket i sin tur inte kommer leda till någon form av "uppstramning" tyvärr. Iställtet kan rekommenderas situps eller liknande i kombination med någon lättare ryggövning för att få önskad effekt. Tänk på att träning tar tid och att du kan må bra av att göra detta ett par gånger i veckan under en längre tid.

Grundregeln är som alltid, om det verkar för bra för att vara sant) i detta fall sitta still framför TV:n och träna eller liknande) så är det oftast just det, inte sant.

Lycka till!

imsuchadiva
0

#1 & #2 Ni har inte lust att sälja era? ;)

#3 Rider redan flera gånger i veckan. Har två egna hästar. + Allt annat som ingår när man har häst. Så träning får jag.
Har ingen bra matta att köra situps, gör så jäkla ont att ligga i golvet. Kanske iofs kan lägga ett täcke eller något på golvet?

Grejen är att jag faktiskt inte tycker att det låter för bra för att vara sant. Så långt som utveckligen har kommit så är jag inte ett dugg förvånad över om detta ska funka.
Sen så tror jag inte att man kan bli världens starkaste man/kvinna envart med abtronic.

Funderar även på om den funkar bra som massage. Efter en ridolycka för snart precis tre år sen bröt jag nyckelbenet och har haft problem med axeln sen dess.

Spongebob
1

Fast nu är det tyvärr för bra för att vara sant. ;-) Bättre lägga pengarna på något som faktiskt fungerar istället.

Fixar du inte situps så pröva att göra några andra magövningar. Eller se till att göra situps korrekt, det är extremt vanligt att folk gör de "fel" och på så sätt får ont eller skadar sig i onödan.

Denna video visar bra hur man "skall" göra: http://www.youtube.com/watch?v=TKg_cdwq9l4

Har du varit hos en sjukgymnast med din axel?

imsuchadiva
0

Tack ska kolla :)

Ja de har jag. Senste gången vi pratade så sa hon, det finns inget mer vi kan göra för dig.

Mojjan73
0

Jag kan inte göra situps på golvet men på en pilatesboll funkar det kanon. En pilatesboll kan man göra många olika övningar på och dom finns billigt att köpa på Rusta. :)

TjockaBerta
0

Klokt tänkt men jag använder min då och då. Jag måste också bättra mig lite och använda den oftare. Jag köpte på Tradera och fick den för 500,-

Eftersom jag har gått ner i vikt har jag massa löst daller på magen vilket inte går att åtgärda med sit-ups. Jag rider också och är i hyfsad form just nu.

Precis som du tror jag inte att jag får värsta 6-packet men jag tror också att man kan strama åt dallret lite grann genom att stimulera musklerna, de små, med el. Man känner ju tydligt hur de drar ihop sig. Det han inget med sit-ups att göra. Det är helt andra muskelgrupper som jobbar.

Hur vet Spongebob så tvärsäkert att det inte går att strama till daller med en abtronix? Har du provat själv?

>>>Malum domesticum<<<

Spongebob
0

"Strama till"? Ja med den definitionen är det svårt att säga mot. ;-) Nej skämt å sido, det du kan göra är 1. bygga muskler 2. tappa vikt och abtronic och liknande gör ingetdera för någon som är normaltränad.

Angående muskelgrupper så är det som folk oftast refererar till som "magen" EN muskel, magmuskeln, så jag har svårt att se just vilken muskel du anser du kan komma åt med din abtronic som inte du kan få med andra övningar? Kan du precicera dig?

Det du kallar "daller" är antagligen skinn som så att säga blivit över efter du som du säger, tappat vikt. Skinnet kan försvinna sakta av sig själv, det kan även vara så att du behöver fortsätta träna magen eller till och med i vissa fall operera bort (om det är en stor mängd).

TjockaBerta
0

Skinnet kan försvinna sakta av sig själv eller så går det fortare med en Abtronic. Man kan också springa så magen skakar eller hoppa upp och ner för att få fastare hull. Det har dock inget med magmuskler att göra.

>>>Malum domesticum<<<

imsuchadiva
0

Är verkligen j*kligt sugen på att beställa en. Har kikat lite på blocket, men rädd att bli lurad. Ska googla lite och se om jag hittar någon anna återförsäljare än tvins.

TjockaBerta
1

Jag köpte på Tradera från ett företag, fast det var auktion, och det fungerade bra. Då får man en helt ny. Jag skulle inte köpa en begagnad från Blocket. Batterierna kanske är slut osv.

Kolla bara omdömena väldigt noga och gå in under en lång period och se var priserna ligger och vilka olika säljare och typer av abtronics det finns. Bestäm dig för vad du vill betala och bjud INTE över den summan du bestämt dig för.

Ha tålamod. En vacker dag är du ensam om att bjuda på objektet.

Lycka till!

>>>Malum domesticum<<<

Spongebob
0

Sök, och du skall finna… här är en oberoende studie gjord på abtronic, naturligtvis visade den på att det inte fungerar:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15705053

Electrical muscle stimulation (EMS) devices are being marketed as weight/ fat loss devices throughout the world. Commercially available stimulators have the ability to evoke muscle contractions that may affect caloric expenditure while the device is being used. The aim of this study was to test the effects of two different EMS devices (Abtronic and Feminique) on oxygen consumption at rest. Subjects arrived for testing after an overnight fast, had the devices fitted, and then positioned supine with expired air measured to determine oxygen consumption. After a 10-minute acclimation period, oxygen consumption was measured for 20 minutes with the device switched off (resting) then 20 minutes with the device switched on (stimulated). There were no significant differences (p > 0.05) in oxygen consumption between the resting and stimulated periods with either the Abtronic (mean +/- SD; resting, 3.40 +/- 0.44; stimulated, 3.45 +/- 0.53 ml of O(2).kg(-1).min(-1)) or the Feminique (resting, 3.73 +/- 0.45; stimulated, 3.75 +/- 0.46 ml of O(2).kg(-1).min(-1)). In summary, the EMS devices tested had no effect on oxygen consumption during muscle stimulation.

Här en tråd på flashback där de även förklarar varför abtornic (och liknande) inte fungerar (upptäckte även att de citerat samma studie som mig ovan): https://www.flashback.org/t957266

Slutsats: Spara dina pengar till något roligare, inte var dag man kan "tjäna" 500 kr bara genom att googla lite. =D

TjockaBerta
0

# 13

Undersökningen som presenteras är utförd ur "aerob eller anaerob?"-perspektiv. Man mäter hur mycket syre kroppen förbrukar vid användning. Ingenting annat.

>>>Malum domesticum<<<

Spongebob
0

Ja det stämmer utmärkt. Läste du även genom övriga inlägg i flashbacktråden har du även läst varför abtronic inte kan fungera.

Eller du kanske har en studie där det visas att abtroniv gör det TS är ute efter, i så fall hade det varit intressant att läsa. =)

imsuchadiva
0

Jag ska iaf införskaffa mig en abtronic :)

Mojjan73
0

Om ni själva tror på maskinen så köp en och prova. :) Jag har ingen aning men är väldigt nyfiken så jag vore tacksam om ni utvärderar och kommer med uppdatering senare. Skrattande

Spongebob
1

Jag kan leda till vatten men du måste dricka själv.

Efter att du köpt (TjockaBertas?) abtronic kanske du är intresserad av en påse grus jag säljer för 500 kr? Jag har i och för sig inget som backar upp att den skulle funka men en kompis brorsa sade att om man har det under kudden varje natt får man sjuka muskler! ;-)

imsuchadiva
0

#18 Alltid lika trevligt med mogna människor :)

Spongebob
0

På vilket sätt är min anekdot mindre trovärdig än andras i tråden? Är det så för att du VILL tro att abtronic fungerar?

Jaja, det är dina pengar. ;-)

imsuchadiva
0

Kanske är så att jag helt enkelt inte är lika fattig som dig och att jag vågar prova nya saker ;)

Spongebob
0

Men om du inte är så fattig, varför vill du inte köpa min påse grus? Varför är det inte värt att prova?

TjockaBerta
0

# 22

Varför inte starta en egen tråd om ditt grus. Nu är du helt OT tycker jag.

Lägg ut påsen på Blocket vet jag, istället för att bjuda ut mina ägodelar till försäljning på iFokus.

>>>Malum domesticum<<<

shintaida
0

Usch, vad det är tråkigt att ni tjafsar!

Sluta med det!

Låt henne köpa sin abtronix! Och sköt ditt eget!

Abtronix hjälper faktiskt TILL…har en sån själv! Lite får man göra själv, dock.

Spongebob
0

Ja men om du SÄGEr att det faktiskt fungerar… ja då funkar det självklart! Herregud, precis som mitt grus funkar när jag säger att det funkar eller? Om inte, varför? Detta är faktiskt ganska intressant att vissa är så vansinningt okonsekventa i sin källkritik. Intressant och lite skrämmande i valtider och allt. =O

shintaida
0

*suck*

Mojjan73
0

Spongebob: lägg ner, det märks att du bara är ute för att provocera.. trist tycker jag!!

Spongebob
0

På vilket sätt är jag "ute efter att provocera"? När argumenten tryter dyker personagreppen upp?

Fortfarande ingen som kan svara på min fråga i #25?

queridos
0

Jag bara undrar om någon vet om abtronic fungerar ,  fick inte fram så mycket av eran "konversation".
Jag har tänkt köpa en ganska länge då jag inte tycker om mina höfter. Dom är lite för feta och jag skulle bara vilja veta om ni tror att det skulle fungera att använda abtronic för att göra mina höfter lite smalare?

Någon som vet? :)

/ Cecilia Hanson

Spongebob
0

Nej, abtronic fungerar inte (det framgår faktiskt ovan). Det finns ingen evidens som stöder det samt ingen fysilogisk möjlighet för att den skulle fungera.

Anekdoter är trevliga att höra men har ingen inverkan på hur verkligheten är. Vad jag försökte belysa med mitt exempel om "en påse grus" är att om du accepterar anekdoter som "bevis" får det snart ganska knepiga konsekvenser. Synd att ingen hittills kunnat förklara varför en anekdot om adtronic är mer värd en en anekdot om "påse grus" då jag faktiskt tyckte det kunda varit en givande diskussion. Jaja, man kan inte få allt. ;-)

shintaida
0

Jag använder min också för att få igång tarmarna. Fungerar utmärkt!

queridos
0

#30 -  Har du testat själv ?

/ Cecilia Hanson

Spongebob
0

Nej, behöver man testa saker själv för att veta om de funkar? Alternativt, om du upplever att något funkar, är det det samma som att det faktiskt fungerar?

Jag har heller inte testat att enbart leva på luft och vatten i ett par veckor, det kanske funkar det med, vem vet? Kanske även en påse grus fungerar, vem vet något alls? Kanske… det finns ett sätt att veta, eller i alla fall kunna säga med belägg, om saker fungerar eller ej innan du testat själv?

[ErikSvensson]
0

Placebo kan faktiskt ha effekter mentalt sett.. ;) Har själv provat en såndär och visst känns det i magen, men jag betvivlar att den bygger några muskler.

shintaida
0

Jag har något liknande Abtronics. Sanitas, heter den och är köpt på Lidl. Men dom har samma funktioner.

Nu har jag provat den på den övre bulan på magen. Under bysten.

Har gjort det i fem dagar.

Summan har blivit att bulan börjat gå ner. Vet ej om det är muskler som byggs, eller fett som vibrerats bort. Men funkar på tjockleken gör den!

Jag kör 31 minuter efter middagen. Då ligger jag och läser under tiden som den jobbar.

Jag sätter vibratorn så pass högt, att det är på snudd att det gör ont. Men det ska INTE göra ont.

Så det här är FAKTA och inget placebo eller annat skitsnack.

[ErikSvensson]
0

Så du säger alltså att punktförbränning fungerar? Varför säger alla andra då att man inte kan punktförbränna t.ex. fett? Du tror inte din kost och övriga levnadsvanor är vad som faktiskt ger resultat?

imsuchadiva
0

Tack för att min tråd har gått över styr. Gulligt gulligt :)

Spongebob
0

Du menar att allt du säger är fakta, och det är fakta för att du… säger det? =D Roligt, men ganska tragiskt egentligen.

OM det nu är så superdupermagiskt som du säger, hur kommer det sig att det inte finns några studier som säger att detta funkar, samt att ALLA tränar med denna magiska grej? Nej förlåt, jag glömde, det du säger är ju ren fakta även om du definierar om naturlagarna. =D

imsuchadiva
0

Kan ni ta och lägg ner nu?

Läs mitt första inlägg så ser ni att jag undrar om det är någon som har provat den.

[ErikSvensson]
0

Visst, jag har provat den och min erfarenhet säger att magträning på gym är 1000x bättre.

Ylva-Li
0

Hörrni skärpning!
Visa lite hänsyn till varandra!

//Ylva-Li - sajtvärd

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||