Förbereda smoothie?
Jag undrar lite då jag nu aldrig får i mig frukost skulle behöva göra något man kan förbereda. Smoothie låter bra men hur länge håller det i kylen? Tänkte så man slipper stå och mixa varje morgon (låter mkt och är ändå en del jobb…) så man får tumnmen ur att äta frukost!
Eller tips på annat bra att förbereda?? Är inte mkt för frukost o äta på morgonen därför låter smoothie bra, om jag ens får i mig det…
Jag tycker inte att smoothies smaker lika gott efter ett tag men det beror nog på att "fluffigheten" har gått ur. Men måste du äta frukost då? Om du inte är hungrig så behöver du inte äta…
Jag skulle tipsa dig om att mosa banan och annan frukt du använder i förväg, lägga på övertäckt fat i kylen. Måtta upp mjölk eller yoghurt eller vad det är också i förväg. På morgonen kan du bara slänga ner allt i mixern. Ställ också fram glas / skål, ev. sked och alla tillbehör du behöver.
Voilá!
#1 Nja, men det är ju ett viktigt mål, jag blir hungrig senare innan lunch och sötsugen hela dagen… Det förstör liksom allt att jag inte kan äta innan kl 8 men kl 10 är jag hungrig. Har svårt att äta på jobbet också eftersom jag sitter i telefon…
#3 Sarah, är du inte hungrig så tvinga dig inte att äta… det är faktiskt så enkelt…
Men måste du bara äta frukost för att det av någon anledning är viktigt - ät då mindre dagen/kvällen innan.
4: En del människor är mer hungriga på morgonen om de har ätit ordentligt kvällen innan och tvärt om.
3: vill du dricka smothis på morgonen, men vill att det ska gå snabbt på morgonen så håller jag med om att du kan skiva upp frukt och ha i kylen, och på morgonen bara slänga ner dem i mixern.
Obs. Följ INTE mitt tips om att mosa banan och lägga i kylen med plastöverdrag. Det gjorde jag i morse. När jag tog ut fatet nu ikväll, hade bananmoset blivit brunt, urk.
Sorry för dumt tips! 
Frys bananen i stället. Fungerar jätte bra, och drinken blir lite kallare.

Naturdietshake, dvs pulvershake av något märke är perfekt latmaskfrukost om man har bråttom o inte är så hungrig. Choklad, kaffe latte o vilda bär är mina favoriter.

Jag brukar göra smoothien kvällen innan och låta den stå i kylen över natten. Det funkar bra!
ja jag har många gånger gjort min smoothie dagen innan för att dagen efetr ta med den till skolan eller så, har så ställt med i en termosmugg, men funkar säkert lika bra i ett glas med plastfolie över. den är lika god dagen efter! :) iaf om det är sådan jag gör: banan, mjölk och blandade bär, och tror inte smoothies är väldigt olika ;D