Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 7931 ggr
rebelme
1

Handen på hjärtat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de kanske är hel fel att göra såhär då får ni ta bort de.

Som alla andra har jag dagar då ja känner mej ful å fet.

Men frågar man nån så får man bara svaret att man inte ä de  å så vidare.. ni vet hur de funkar. jag är 174cm å väger 90 kg bmi på 29.4.

Nu till min fråga svara ärligt. ser jag "fet" ut? lr vad är första tanken?

(bristningarna har jag fått pga vikt upp gång)

[GunillaR]
0

Nej du ser inte fet ut. Det putar ut lite på magen och låren. Det där kan du åtgärda med rätt sorts träning, om du vill.

Vad tycker du själv om din spegelbild?

Bergspuman
0

Nä faktiskt inte. Det syns att du har en päronformad kropp, hullet samlas på nedre delen av magen, höfterna, stussen och låren.

Vilket är bättre än att ha hullet på hals, bröstkorg och buken!

Men visst behöver du ha ett lägre BMI, för hälsans skull. Så är det ju.

[GunillaR]
0

Jag tror att lite träning och allmän motion kommer göra susen!

[Norrbysa]
0

Va modigt av dig att visa upp dig såhär. Jag tycker du ser vacker och kvinnlig ut och med lite träning kan din kropp bli mer hälsosam oxå. :-)

[GunillaR]
0

# 4 - Precis! Det är inget fel på att vara kvinnlig, tvärtom så är detta högst naturligt.

rebelme
0

efter att jag själv såg korten så måste jag erkänna att ja kännde mej finare än innan.

motion å allmän träning ä nåt ja försöker mej på så gott jag kan.

har nån några tips på vad man kan hitta på som man kan göra själv?

Tyvärr så är de nog alla bristningar jag fått runt magen som gör mej väldigt illa till mods..

Tack så mycke för att ni svarar ärligt..

#4 jag är bara så trött på för alla man känner slingrar sig och inte vågar svara ärligt. och då dök tanken upp att dom man inte känner oftast svarar ärligare :)

rebelme
0

efter att jag själv såg korten så måste jag erkänna att ja kännde mej finare än innan.

motion å allmän träning ä nåt ja försöker mej på så gott jag kan.

har nån några tips på vad man kan hitta på som man kan göra själv?

Tyvärr så är de nog alla bristningar jag fått runt magen som gör mej väldigt illa till mods..

Tack så mycke för att ni svarar ärligt..

#4 jag är bara så trött på för alla man känner slingrar sig och inte vågar svara ärligt. och då dök tanken upp att dom man inte känner oftast svarar ärligare :)

rebelme
0

oj blev visst dubbelt :S

[GunillaR]
0

Vi styrs alldeles för mycket av hur man ska se ut och vilka ideal som finns. Ibland undrar jag egentligen hur klädskaparna tänker när de gör kläder som passar bättre på en klädhängare än på en levande människa. Och att de skulle fatta att det som passar på en 14-åring inte passar på en 50-åring.

En stor känga slänger jag också till de inköpare på våra största klädbutiker som som låter sig styras av trender istället för att våga satsa på mångfalden.

rebelme
0

#9 jo man har många gånger funderat på hur dom vill att värden ska se ut.. när ja å min sambo va framme å kika i affärer i ida så kunde man verkligen se ur många typ 12-14 åringar som hellst som va tunna som benrangel och enligt mej hade lite för utmanande kläder för deras ålder. men min sambo sa en bra sak. "man kanske borde tvångsmata dom å limma in dom i ett lakarn".

För min del tycker jag bara de ä sorgligt å se när dom ä i den åldern och ser ut som många av dom göt för att passa idealen och spela vuxna. Själv tycker jag bara man ska vara barn så länge man kan och nu för tin så ä inte barn barn i den åldern (om jag jämnför med när jag var 13 år å de ä 8 år sen..)

ttss
0

OJ, det där liknar mig lite, fast du har mindre byst. 

Du har jämna propotioner, kvinnliga former, modell lite större, och är enligt mig vare sig päron eller äpple formad utan mer jämn.

Det viktigaste är inte hur stor du är utan att du är hälsosam.

Hoppfull
0

Jag tycker fet är någote HELT annat än det du är.

Jag vill till och med gå så långt så jag skulle betrakta dig som helt normalviktig! Jag tycker både att BMI-skalan och vad som ses som normalviktigt idag är sjuka ideal.

Vem är det som har sagt att vi ska vara så smala? För sjukdom hör ju inte ihop med vikt så länge det inte är grav övervikt. Och inte ens då alltid!

Jag tycker att du är jättefin! Kan förstå om du är lite sur på putmagen, men frågan är om inte de flesta av våra missnöjesyttringar beror på hur vi TROR att vi ska se ut för att duga? Snarare än vad våra kroppar mår bra av!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

rebelme
0

tack så mycke för alla ärliga svar :)

Måste erkänna att självförtoendet ökar i takt me komentarerna.

Visst ä ja inte pinnsmal men de ä nåt som ingen borde sträva efter att bli.

som #11 sa "Det viktigaste är inte hur stor du är utan att du är hälsosam."

Mojjan73
0

Du är absolut inte fet utan du är kvinna med former och dom klär dig. :)

[ingvarisbjorn]
0

Jag skulle absolut inte kalla dig fet. Snarare kurvig, och får mig att tänka lite på Zorns vackra kvinnomålningar. (Bilden ni ser om ni klickar på länken får mig alltid att garva åt size zero-idealet.)

Mitt tips till dig är att träna något du tycker är riktigt roligt, då kommer du märka att kroppen blir starkare och kanske lite fastare. Det tror jag kommer ge ditt självförtroende en ytterligare skjuts. En "snygg" utstrålning är så mycket mer beundransvärt än en kropp formad enligt dagens ideal. Glad

Mimsivimsi
0

du liknar mig lite också! I alla fall på magen och höfterna. Som jag såg ut för kanske 3 månader sen. Med hårdträning och bra kost har jag nu gått ner ca 3kg sen dess men har lite kvar kan jag säga! Men kan inte säga att vare sig jag eller du var/är fet. Normalhull skulle jag kalla det. Men du kan absolut göra något åt det. Men ge det tid! Inga crashdiets funkar. En personlig tränare jag känner sa att man ska ge det ett år..
Lycka till! Och modigt att du vågade lägga upp bilden!

fialiten75
0

*S* du ser ut ungefär som jag hoppas se ut när jag blivit av med ca 20 kg till ;). Vackert kvinnligt kurvig med mjukt hull på rätt ställen :)

Skit i bristningarna (vet att det är skitsvårt) men det som inte går att göra något åt (om man inte vill ta till kniven) är bättre att försöka acceptera. Bättre att koncentrera sin energi på det man kan göra ngt åt.

rebelme
0

tack så mycke för alla komentarer än en gång :)

#17 du har nog rätt me bristningarna och jag känner att ju längre jag har dom ju mer vänjer jag mej med dom..

hjartelyckanskaniner
0

Tycker du har en fin kropp:) du ser inte ut att väga 90kg om jag ska vara helt ärlig! Din längd gör också att du väger mer. Du har ju inte en massa överflödit fett som hänger så du måste ha muskler som gör att du väger mer också.

Var nöjd med dig själv:) vet hur det är för jag är inte heller helt nöjd med min kropp. Är ca 170 lång och väger 77kg och har gått upp 3kg på ca 1månads tid.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Moses2
0

Ser ut som mig. Du ser inte alls ut att väga 90 kg! men du kanske var lång…

Jag har vägt 69 kg 164 lång och jag tycker att jag såg ut som du då.

Mimsivimsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte dela med mig och visa att det går! Jag har gått ner 25kg. Men tog mig inte för att ta en före-bild förrän jag hade 6kg kvar. Men på bilderna skiljer det 5kg. Jag har gått ner 1kg till sedan andra bilden togs.
Men det GÅR! KRAM Glad

wanna-be-thin
0

jag tycker inte du ser fet ut! bara lite kärlekshull som de flesta har ^^ tycker inte du ser ut att ha det bmiet heller, men antagligen stämmer det (: du är fin och som de andra också säger är du fint kvinnlig :) och det med bristningar.. det har jag med men jag vet även de som har bmi på ca 20 och har det, så det har väl de flesta och inte bara pga övervikt :) kram!

wanna-be-thin
0

#21 OJ vad du har varit duktig! vad fin mage du har :D blir avundsjuk ^^ men säger du att det bara är 5kg mellan bilderna? ser ut att vara mycket mer :)

rebelme
0

#21 duktig du är :) håller me #22 ser ut å vara mycke mer

tack för alla svar :)

Mimsivimsi
0

japp det är 5kg. men jag hade inte så mkt att gå ner på resten av kroppen så det är mest runt magen jag gått ner.. :)
-10cm runt höft och -17cm i midjan.. Cool

rebelme
0

#25 härligt!