Sjunde veckan, mera minus!
Idag gick det bra för mig, -1,2 kg, hurra!
Jag har nu gått ner totalt 6,2 kg vilket är 34% av min önskade viktminskning på 18,4 kg. Mer än 1/3 är alltså avverkad
.
Jag satte som mål att bli av med 10 kg till jul, verkar som om jag kan komma att behöva revidera det målet!
Naturligtvis kan det inte gå lika bra varje vecka, men jag snittar 0,9 kg per vecka för närvarande, vilket är mycket bra.
Mår oförskämt bra, särskilt som mina järnvärden nu är helt normala igen. Träningen går lysande och jag ska utöka den med 30 minuter från och med den här veckan.
Det är inte svårt att hålla mig till programmet och jag är särskilt belåten med att jag inte behöver avstå från någonting, bara jag är måttlig.

Wow grattis till viktminskningen. 
Härligt,grattiskramar!Ha en fortsatt bra helg 
vad är det för program du kör?
och skönt att det går nerför :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Det är Viktväktarnas propoints-program. Passar mig som hand i handske.
#4 gott det :)
fortsatt lycka till med minskningen :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Grattis till ytterligare en veckas nedgång! 
Blir jättemotiverad av dina trådar!
Med vänliga hälsningar
Chess

Så härligt att höra! Det är så himla skönt när man hittar något som funkar! Varmt Grattis och fortsatt lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Grattis!
Vad är det för program Du kör? *nyfiken*
Viktväktarnas propointsprogram. Känns som den ultimata varianten av de Vv-program jag hittills prövat. Vill ju inte behöva utesluta vissa typer av mat, eller avstå från något, alltså inom det måttligas gräns.
Och jag vill kunna äta rejält inför mina träningspass. Och jag vill ha ramar som säger att de här och de här hälsosamma inslagen ska du ha i din dagliga kost. Så det här programmet passar mig alldeles ypperligt.
Vad härligt, grattis :D

Jag funderar på att ev prova vv propoints, jag har inte provat vv förr, dock har jag åkt LCHF tåget och det funkade absolut inte för mej, nu är jag tyngre än nånsin o mår inte alls bra i min nya fluffiga kropp, är det svårt att följa, jag menar väga mäta o räkna mycket varje dag med detta vv,,,,tacksam för svar blir jag..:)
Nä det kan jag inte påstå.
Visst måste man lära sig vilka mängder mat som motsvarar hur många pp. Men det går i regel ganska fort att kartlägga sina favoritlivsmedel och översätta dem till pp.
Men det finns även fria mängder av vissa livsmedel, t ex naturell lättyoghurt, ägg, magert kött, vit fisk, fullkornsbröd, pasta, ris och ett antal till, som man får äta tills man blir mätt av, och då räknas ett visst antal pp.
Nästan alla frukter och grönsaker är fria, utom typ avokado, kastanjer, inlagd rödkål och sådana saker.
Men det programmet passar självklart inte alla heller. Testa kan du dock göra.